Vill fomo og vill redsel er en del av psykologien. Lykkes selskapet er det klart det vil bli vill fomo. Kan legge på da, lykkes ikke selskapet vil det selvsagt ikke bli vill fomo.
Hvis de en dag melder en kontrakt av en viss størrelse vil kanskje flere ønske å satse her. Enig i det
Kan sagtens også sies om påstander tatt fra løse luften. Når var denne tråden preget av eufori og haussing? Høsten 2021?
Handler om man har troen på det ja, jeg har veldig tro på det og da skal kursen her langt langt opp, starter med golfbaner.
Så legger jeg på at om de ikke får kontrakter, ingen vil bruke teknologien, så skal selvsagt selskapet langt langt ned. Ikke bare desert, men Mawarid desert og Saudi desert går duken også. Vil jo ikke bli tatt som en einstøing som sitter å hausser alene her
Hadde jeg hatt litt mer vett i behold skulle jeg selvfølgelig ventet med å gå inn til de viste at de kunne vinne noen skikkelige kontrakter. Statistisk sett er det ekstremt sjelden en norsk start up klarer å slå igjennom internasjonalt. Det krever så enormt mye på så mange plan. Så med fasiten i hånd (det vi ser/har sett til nå) så er det klart at kursen blir ultralav i venteperioden i og med sjansene for å lykkes er så små. Så dette var nesten dømt til å skje, ikke minst mtp hvor lang tid pilotene tar
Tror du et stort og velrenommert selskap som Mawarid har gode muligheter til å lykkes med teknologien da?. De som allerede har etablerte kanaler, ressurser, logistikk, dyktige ansatte, samarbeidspartnere, kontakter osv. på plass. Som også har en solid plattform og infrastruktur som kan støtte implementeringen og distribusjonen av den nye teknologien. Med deres erfaring, ekspertise og ressurser tror du det er sannsynlig at de vil kunne maksimere potensialet og suksessen til teknologien? Det er ikke lenge siden de fikk godkjent produktet i Midtøsten og Mawarid kunne begynne å selge inn lnc til kunder.
Har ikke peiling. Kjenner ikke til forhold der borte
Ok, et stort selskap, konsern som driver innenfor mange sektorer i uae, inflytelsesrikt og betydelig tilstedeværelse i mena regionen. Var lit motsetning av det du skrev om start up bare:)
Var Brage som solgte til woods end, så nå er han snart ute:)
Da har du ikke gjort jobben din!
Det har jeg skjønt. Men forhold i den regionen utover det vi vet om selskapet, kjenner jeg ikke til
Og der også må de bevise at det man kan regne det hjem med god margin
Men jeg skjønner at det er spennende muligheter
Tenkte i forhold til denne. Så har vel Mawarid ganske mye større sjanse som et stort etablert lokalt selskap? Jeg synes det at de har betalt for lisens og vil bruke teknologien sier mye. Mer enn akkurat sitatet ditt over.
Da tenker jeg du misset totalt om du ikke har kontroll på MENA region og hva de sliter med. Allikevel har du investert?
Vet at de sliter med akkurat det Desert Control kan hjelpe til med, men kjenner ikke til hva som er realistisk å tro på når det kommer til penger inn, tidslinjer osv
Ja det har tatt tid. Mer enn forventet. Men å ikke kunne historien er ikke noe grunnlag og innvestere på. Jeg synes du griner litt mye på nesen ift dine forventninger og hva som er realistisk. Ikke minst bør du forstå at ikke alt ligger i selskapet’s hender slik det har utviklet seg. Det har vært uforutsette tidslinjer, som bla førte til “masseoppsigelser” av tidligere annsatte/flinke profiler fra norsk næringsliv, som nok var en stor strek i regningen, corona osv… (ref t.i.)
Selskapet’s forretningside står like sterkt ennå selv om noen har mistet totalt troen. Om ikke sterkere. Vær nå litt forsiktig i uttalelser om du ikke kan historien. Det slår bare tilbake på din uvitenhet.
Tar helt av her nå
Kommer nok et innlegg snart om at kursen er så utrolig lav fra noen. Det er den ikke gitt hvor treigt det går, og at de ikke har bevist noe på inntjening eller lønnsomhet.
Det er det delte meninger om, vil heller at innsider kjøper og mener den kanskje er for lav i forhold til det fundamentale, potensiale, etc. Enn at du ikke mener det. Men må nok noen meldinger til for at allmuen skal få interesse.
Det er vi enige om. Med mindre det kommer noe utav det blå, får man noen småinntekter fra Limoneira gjennom året, og skuffende lite fra Midtøsten, alt-i-alt for lite til å dekke kostnadene, og cash’en brenner. Som nevnt tidligere tar det lang tid å konvertere Pilotene videre fra de ulike fasene, og jeg tror det først blir mer action neste år. Konsekvensen er at kursen kommer til å skli videre nedover og nedover inntil dess. Betyr lite i det lange bildet, men jeg har stor tro på mye lavere inngang igjen om noen måneder.
Ja, akkurat det er vel grunnen til at enkelte har valgt å selge seg kraftig ned nå selv om de er positive i det lange løp
Kan være det, jeg tror at en plass så vil topp 25 begynne å ta i mot, vi ser jo antydninger til at de begynner å plukke allerede. En plass er mcap for lav, jeg tror ikke vi er langt unna det punktet. Det skal ikke store kjøperen til for å flytte kursen langt på fra her vi står i dag. Kjøper man for 35mill så er man plutselig største aksjonær. Skal bare en James Thomas til, mens selgere er bare småtasser, ingen av de største selger, utenom Brage og han er ikke stor lenger, småtteri igjen. Jeg skal også kjøpe mer og håper kortsiktig kursen skal lenger ned, så jeg får mer aksjer til samme sum, men jeg selger heller ikke på 5,- for jeg tror, de kommer til å få solgt til golfbane eiere, da de er nødt til å gjøre vanngrep. Jeg tror forskningsrapporten fra Arizona vil få veldig stort fokus og oppmerksomhet i USA. Jeg tror det kan ramle inn noen større prosjekter i UAE og Saudi, jeg tror grønne segmentet vil få en rekyl generelt, da de har falt i 2-3 år, men verden kjører på med grønt som aldri før. Jeg tror vannet kommer til å øke i pris, jeg tror det kommer piloter over til neste fase.
Time will tell, hvem som får rett.
Jeg tror også det er veldig mange nå som håper og tror på lavere inngang, meg selv innkludert, men det er ikke nok akjser til å fylle disse lommene, så her blir det førstemann ut og hvem har flaks og timer bunnen perfekt. For det er kun flaks.