Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Utfordringen i DC på mellomkort sikt er åpenbar; mangelen på underliggende trykkokere. Som kan skape fomo i større eller mindre grad. Her har golfanleggsbiten potensial til å kunne bli det på litt sikt. Den sitringen hvor ingen helt kan si for sikkert når neste ordre vil tikke inn. Hvorav jordbruksbiten er mer traurig, som maler på i sitt tempo inntil teknologien er ferdig satt i markedet.

Andre halvår blir spennende i stigende grad. Inntektsgivende kontrakter av betydning i boks og man vil kunne se effekten av at flere setter på seg de lange brillene. Hvor mulighetsvinduet de neste årene utligner eller trumfer cashbeholdningen der og da. Så får det nesten være opp til hver enkelt hvordan man velger å posisjonere seg. Finnes høyst vettuge grunner for både å kjøpe og selge på nåværende nivå.

1 Like

Forskningsrapporten til Arizona, er faktisk noe som kan skape FOMO borti USA, Arizona University nyter anerkjennelse innen forskningsmiljøet, og det er mange som nøye følger med på de forskningsresultatene som kommer derfra. Dersom det rapporteres om enestående resultater, vil disse raskt bli spredt videre blant interesserte parter og media. Det er også veien inn til statlig støtte, subsidiering, incentiver, etc.

Men hva vet jeg, jeg er ikke noe storaksjonær her, så jeg håper oppriktig (om ingenting annet er forandret) at kursen går til 1,- som Morti spår, så jeg kommer meg inn på topp 20 listen sammen med Bearwizarf og James:)

Kjøpte akkurat 13k aksjer til…kunne sikkert vært mer tålmodig, men tror ikke at kursen skal så mye lenger ned

7 Likes

Er fort Brage som ligger å selger ut siste nå, hadde 125k på sist liste, 2 handelsdager siden, så da har han ikke mye igjen.

Tenkte det samme…snart slutt på billige aksjer

Vært et lokk på kursen i lang lang tid, begynte vel å selge for over 1 år siden, så er veldig bra å få ut han før meldinger kommer.

Begynte å selge rimelig tungt høsten 22. Fikk først unna noen aksjer på i underkant av kr 30 før det har blitt stadig magrere. Kursen hadde nok befunnet seg på dette nivået uansett, men ingen tvil om at Brage har vært festbrems ved enkelte anledninger. Definitivt et pluss for oppsiden at det nærmer seg tomt

3 Likes

Ja, alltid et lokk når en større selger i lavlikvid, ofte gode kjøp da, og enda færre aksjer å knive om ved positive meldinger.

Og her kan det komme masse meldinger framover. Kontrakter i Saudi, i UAE, samarbeid med større prosjekter der. Golf segmentet. Arizona rapport. Piloter, er flere der som blir analysert og kan komme videre, citru, vindruer, golfbaner. OKS tilstreber at markedet ikke skal forvente for mye, så de kan heller overraske. Første del kan man si han har klart med god margin😂 nå mangler siste del😁

Det dere gjør nå med å spekulere i at Brage selger siste rest, er å bygge forventninger som vil bite dere bak når trenden fortsetter. Når man ser at Brage er ute er det nestemann sin tur uansett. Helt til selskapet har startet levering av en eventuell storkontrakt er det stolleken som gjelder nå. Hvis noen vil selge på topp 20 så er det langt ned. Men ikke til 1 krone. Det tror jeg blir litt optimistisk for bears…

Snork, han har nada igjen. Tipper de fleste her kan ta han ut nå, 125k akjser, NOK 5-600k. Men jeg venter på 1 krone i stede, så jeg kommer på topp 10 :wink:

Ja, nestemann på topp 20 har nok bare ventet på at Brage skulle få gruset kursen ferdig, så han kunne få selge litt lavere.

Er knapt nok investert i DC for øyeblikket og hadde sånn sett hatt egeninteresse av ytterligere kursfall. Så nei, er ikke snakk om det i det hele tatt. For egen del om ikke annet. Faktum er at Brage opp gjennom har solgt på snodig vis. Ved å typisk legge ut 100k salgsposter som har tatt lurven av enhver form for momentum uten at han har klart å kvitte seg med særlige mengder. Større fisker har vanligvis en litt mer gjennomtenkt plan når større volum skal ut. Derav hvorfor det vil være positivt når vedkommende er historie.

1 Like

Hvem vet? De andre som vil selge har sett hvor vanskelig det var å selge til god kurs når Brage holdt på. Fremover vil det kanskje være mulig å selge litt og litt og nye selgere vil benytte seg av den muligheten tror jeg.

Derfor du har hauset så lite i det siste?

Hva er greia med å hele tiden skulle prøve på å fremprovosere en diskusjon på denne tråden?

3 Likes

Har aldri hauset.

1 Like

Det var ikke jeg som dro meg inn i diskusjonen. Jeg ble nevnt. Har ikke så mye tid til Desert egentlig.

2 dager gammel

7 Likes

Helt idiotisk hvor mye krangling fra andre tråder som ender her.
Dritt lei å lese det egentlig.
Pdx på tide med noen timeouts??

2 Likes

Tenke seg hva som skjer om 3 år når University of Arizona “kanskje” sier at LNC er så effektiv at det bør lovpålegges å bruke:-)
Det er vel bare å sitte stille i båten, kjøpe litt og litt aksjer ved hver lønning. 3 år er lenge til, men det kan være verdt å vente.
Takk for filmen. Bra med alle som graver. Fant noe om NEOM og TOPIAN igår der det var en dame som ble gratulert av OKS, og hun svarte takk, og godt å ha deg ombord OKS.
Da ble jeg nysgjerrig. Skal se om jeg finner det igjen og lagt det ut.

4 Likes

Men heller ikke glem at det kommer forskningsrapport q2 også da, som vil gi incentiver og mulighet til å søke statlig støtte. Resultatene vi har fått har vært ekstremt gode, resultatene fra UAE er ekstremt gode. Resultatene fra pilotene er ekstremt gode. Trenger ikke betvile at det fungerer. Heller hvor bra og hvilken blanding som fungerer best på hva.