Så den og tok pittelitt ekstra på den, selv om jeg venter på krona:) Når selv golfbaner i Yuma jobber så aktivt og er så positive med å implementere LNC, så tror jeg golfbaner i Nevada blir en nobrainer. Kan jo håpe på man får en del fase 1 golfkunder fremover. OKS forklarte også litt rundt Arizona forskningen, blir en spennende rapport. Ny hjemmeside neste uke, blir også spennende å se utformingen og info der, ikke at det kommer ny info for oss her inne, men mer at de oppdeler i satsnings områder og info rundt dette til eventuelle nye kunder og investorer.
Det underliggende er så absolutt positivt. Før eller senere bør golfsegmentet kunne bli en melkeku for DC. Samtidig ser man nok en gang at det tilkommer faktorer som betyr at ting vil ta tid. Spenningsmomentet blir om man lykkes med markedspenetrasjon i California og Nevada uten å først måtte gjennom fase 2. I så tilfelle kan vekkes opp fra dvalen. Uten at det er mulig å tolke OKS i noen retninger i så henseende.
Ut fra spørsmålet som fort er konsensus når man ser på kursbildet, så virker det som om investorer har trodd de har mistet golfen. Det virker som redsel for at de man kanskje ikke får solgt til golfbaner.
Tid er relativt, vi har vel aldri vært nærmere utrulling på golfbaner, UAE, Saudi og USA. På 40,- var nok forventingen at dette skulle rulles ut i morgen, men hva er forventingen nå?. Nå tenker man halvtomt glass på absolutt alt, istede for halvfullt. Og kursen har ramlet 90% fra topp, bare siste månedene har den falt 15% fra emisjonskurs, da innsidere og en eksterne Amerikanske invetorer med James i spissen priset selskapet godt over der vi er i dag. Blir ofte sånn, salg trigger salg, men en plass snur det om det fundamentale fortsetter å bedre seg.
Vet ikke hva som er priset inn jeg, men mye kan det ikke være.
Hvem vet når golfbaner kommer, de kan få støtte i morgen, man kan få fase 1 kontrakter med nye golfbaner når som helst, som fort skipper fase 2. Man kan få nyheter fra UAE (der salget endelig er i gang) om mer utrulling, man kan få samme i Saudi (der salget enedelig er i gang), man kan få nye piloter i USA, man kan få fase 2 piloter i USA, man kan få økonomisk støtte i USA. Man kan plutselig få traction, oppmerksomhet, som en Daniel Siler skriver så fin på Linkedin: “It is wonderful to see you folks getting mainstream recognition in the USA. We need you in our gardens and groves everywhere” . Så om det underliggende er positivt, så tenker jeg at det kan fort flere se fremover. Men hvem vet, kan jo fort være vi faller videre også, og det håper jo vi litt på og sikkert flere enn oss som også håper på det
Ingen tvil om at DC per i dag er et bet på halvtomt vs halvfullt glass. Hvor det meste kan tolkes forskjellig avhengig av point of view. Og dess lavere kurs jo mer oppside for det halvfulle. Om man treffer.
Utfordringen hele veien er at det er ting man enten ikke vet eller som har blitt neglisjert i for stor grad. Som at golfanleggene hittil er kommunale og at det påvirker beslutningsprosessen. Utifra videoen fra i fjor høst burde positiv investeringsbeslutning være en no-brainer. Virkeligheten er oftest betraktelig mer kompleks.
Som har vært gjeldende for DC-caset fra dag 1. Teknologien er uovertruffen. Og veien mot målet virker rimelig straight forward. Det kuperte terrenget kommer til syne underveis. Som at gratis vann i Arizona kompliserer mulighetene for innsalg, hvor tilleggsgevinster først må identifiseres og synliggjøres for at ROI skal fremstå tilfredsstillende.
Og derfor er tid essensielt. På bakgrunn av et marked som har vært overdrevent optimistiske i tidligere faser og som her og nå krever klare prov på at ting virkelig er i gjære. Alternativet er frem med pisken. Nok en gang.
Evnen til å kunne forutse snøballseffekten (størrelse og hurtighet) blir essensielt for å naile DC som et investeringscase fremover. Imo. Blir spennende å se hvem som lykkes best; det halvtomme eller halvfulle glasset.
Når det er snakk om å søke støtte/midler og offentlige golfbaner så blir jeg positivt overrasket om det skjer noe der i år.
Min personlige erfaring er at i privat sektor går gode investeringssøknader veldig fort. I kommunal sektor må du gjerne tenke 6-12mnd frem i tid. Nå er dette basert på norske forhold, mulig dette ikke er overførbart til statene.
Ja, jeg like å kjøpe når forventingene er et halvtomt glass og selge når forventningene er halvfullt glass. Så får vi bare vente å se om det blir rett denne gangen.
Kryptoball:
Husker ikke når de var ferdig med fase 1 på den golfbanen, men begynner vel å bli et halvår siden. Så kan jo være det har gått en tid allerede. Og med det vannsparings programmet white house banket gjennom for noen måneder siden, der de bevilget 500 milliarder eller hva det var, nettopp til vannsparende tiltak, så er det kanskje ikke så veldig rart (som en annen nevnte her) at golfbaner, etc vil prøve seg på støtteordning før de implementerer lnc. Og støtte til vannsparing er muligens litt høyere oppe i byråkrati bunken. Dette er jo virkelig på agendaen nå og er tiltak som haster, da elver tørker ut i USA. Men jeg vet ikke, blir spennende å følge.
Kjøpte mine første Dsrt-aksjer 3.mai 2021, så jeg tåler fint å vente ett par år til om ting tar tid Ligger vi fortsatt på disse nivåene når skattepengene kommer på konto så blir det litt flere lodd her
Mulig dette er delt før. En amerikansk utenriksminister som ser store utfordringer med, og er opptatt av fremtidig matproduksjon og jordhelse. Anbefaler å bruke 8 min på videoen/talen.
Klarte å linke til den jeg mente du…
Noen nyheter her eller?
Mest sannsynlig kun Desert i et nøtteskall. Evig volatil, med plutselige bevegelser i begge retninger som ikke er lett å bli klok på.
Er nok bare at omsetningen er lav som naturligvis skaper bevegelser. Skal du kjøpe eller selge litt aksjer går den lett 10%. Omsetningen idag er 230k…
5 tallet ble byttet ut med 6 tallet. Kan jo håpe på at det er noe gang
Brage har sikkert tatt påskeferie
Noen har glemt å trykke på knappen, etter børspause?