Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

9 Likes

Vi kan forvente data fra Arizona i løpet av q2.

I årsrapporten sluppet idag:
"The partnership with the University
of Arizona continued to provide
insights into LNC’s benefits for soil
health and water conservation.
Approaching a crucial milestone
in the validation program, this
collaboration highlights Desert
Control’s science-led and fieldproven approach. The University
program is impending its mid-term
report, and the inaugural publication
is anticipated during Q2-2024. "

8 Likes

Full fyr i aksjen i dag…omsatt 100 aksjer, og den stolte kjøper er undertegnede😂…kjøpte bare for moro skyld

2 Likes

Også fra årsrapporten:

"Research and Development:
Desert Control expects significant
advancements in its LNC technology
in 2024, driven by commercial
deployments in the Middle East,
ongoing U.S. pilot programs
,
and work in its laboratories. The
company aims to again double
LNC production capacity per unit,
as it did in 2023. In addition, our
research team will further refine
LNC formulations to tackle soil
salinization and nitrogen leaching,
helping clients meet regulatory
requirements and enhance nutrient
use efficiency. "

9 Likes

5 Likes

Øredøvende stillhet på forumet om dagen…det er vel godt korrelert med utviklingen i aksjekursen og fraværet av nyheter.

3 Likes

Stille før stormen/Q1-presentasjon?
Lite å forvente før da, så lenge de ikke melder piloter/mindre prosjekter.

Alltids klar for gode nyheter om golfanlegg og kommende/pågående prosjekter i UAE/Saudi…

Rapporten fra Univeritetet i Arizona må vi nok vente enda litt på, men tror den kan bli en ordentlig “Show-starter”, når den kommer før sommeren.

Gleder meg til kursdrivende nyheter, og att dette tar av. Tror det kun er spørsmål om tid. Godt å være tålmodig/langsiktig i vente-/tørketiden.

Glad jeg har fått fylt opp litt til, på billigsalg (?) de siste måneder.

2 Likes

4 Likes

Godt å se at DC rører litt på seg. Når er kvartalsrapporten?

23.05

1 Like

Mikrovolum og lett påvirkelig begge veier.

Positiv idag, men selv Bergen opplever streif av sol i løpet av et år.

Jeg har kjøpt ca 23000 aksjer igår og idag. Plutselig er det registrert kjøpere til ca 90 000 aksjer, mens det igår en periode bare var tre kjøpere til et fåtall aksjer så vidt jeg husker. Hva har skapt økt kjøperinteresse mon tro? Jeg er nå oppe i ca 65000 aksjer.

1 Like

Det er noe rart med ordrebildet. Jeg tok 8000 aksjer forleden (fredag). I samme sekund ble det kjøpt flere tusen aksjer til ett øre høyere kurs. Da hadde det vært null omsetning i lang tid (flere timer ?) I omsetningsloggen fremstod dette som én kjøper, mens det reelt sett dukket opp en annen, i tillegg til meg, ut fra intet

De to nederste er mine:

Messenger_creation_e1544576-7eb8-42ab-b17d-b71d2353b806

17 Likes

3 Likes

Det er robothandel som bruker algoritmer. Betaler ikke noe kurtasje. Kan kjøpe og selge aksjer til seg selv ved behov. Klarer å tjene penger både på oppgang og nedgang. Hvis du ser på ordrebildet rett etter du kjøper eller selger vil du se at ordrebildet justeres mange ganger eller at det raskt kjøpes/selges aksjer. Da jobber robotene. Over tid så vil robotene tjene penger.
Robotenes tempo er så høyt at mennesker ikke klarer å følge med på handelen lenger.

Fullt klar over det.
Reaksjonen min går på atferden. Jeg skjønner ikke målet/poenget med å kjøpe aksjer samtidig.

Så skal man ikke utelukke at algoritmene er dårlig programmert.

Redigert :

Gjennomføring av stage 2 golf allerede nå var det vel få som forventet ? Uansett herlig nyhet. Bare å glede seg til fortsettelsen.

3 Likes

“… full fairway, multiple greens”

Det er sannsynlig å tro at dette innebærer at et areal av en viss størrelse (fra Wikipedia) nå får LNC:

“While most modern 18-hole golf courses occupy as much as 60 hectares (150 acres) of land, the average course has 30 hectares (74 acres) of maintained turf”

3 Likes

Golf course fortuna som er nevnt i Arctic analysen er fullskala prosjekt på 19 hektar og inntektspotensiale på 5-10 mill. Men er vel forskjell på størrelser på golfbaner. Hadde håpet de slapp unna fase 2 på golfbaner, men da får man hvert fall enda mer dokumentasjon. Kan være de har fått støtte til å implementere lnc, men de må gjennom fase 2 for å få enda mer dokumentasjon?

4 Likes