Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Er du bull Morti?:joy:

Snodig opplegg



1 Like

Ja, veldig. Virker som de amerikanske styrer akkurat som de vil.

7 Likes

@jobbis er inne på noe jeg er enig i, og det er at TA fungerer best når det er volum. Chartet er mer en kuriositet for egen del. Har sporadisk fulgt med på aksjen (har en liten pott), men ikke chartet. Morsomt da at kursen har holdt seg innenfor strekene mine siden jeg tegnet formasjonen i fjor engang (ikke oppdatert noe på dette chartet siden). Kan selvfølgelig være tilfeldig, men den nedtrendlinjen spesielt er det nok ikke bare meg som ser… :wink:

2 Likes

Ser Teigland har kjøpt seg inn, skal man få den tradisjonelle haussingen da og artikkel i blækka for så en dumping. Støy i lange løp selvsagt.

1 Like

Kursen beveger seg vel ikke allverden med 13k aksjer… men se det i sammenheng med at Morti plutselig har blitt bull…

2 Likes

Nei, men kan jo være han har kjøpt mer da. Uansett støy.

Idag klokken 10:30 går Desert Control, sammen med tre andre selskap, på scenen under Greentech Festival. Jan Vader er drst sin representant . En jury og publikum skal stemme frem en av de fire, der vinneren får pitche på hovedscenen imorgen .

Navnet på disse fire selskapene sin mini-konkurranse er fint: # The UN World Food Programme’s Climate X Hunger Pitch Slam: Innovating for a World without Hunger

9 Likes

Bull nei???

Jeg bare kommenterte noe teknisk. Men skal teknisk analyse gjelde må det være volum bak. Og det er det ikke.

Må nok ha noe news av betydning for å komme over denne linja ja… :thinking:

Hvorfor er det alltid noen som skal ødelegge når aksjen er i fint driv…? Etter salg på 7.8 så slenges ut en salgsordre på 7.6 på 10k+ aksjer…

Fordi (for å leke mr Obvious)… den har gått opp på ikke-eksisterende volum, som betyr sårbarhet for fall hvor noen sier seg fornøyd med å få ut aksjer på eksisterende nivå. En nærmest umulig øvelse både å få kjøpt og solgt større mengder i DC for tiden uten å flytte kursen betydelig. Da er det ikke mye merkelig at noen finner det for godt å legge seg litt under HOD med håp om å få ut noen aksjer. Finnes nok både slitasje og de som selger med ok gevinst. Tross alt ikke mange ukene siden kursen lå klistret i lang tid godt under kr 6. Uansett Q1-rapporten som vil bestemme en mer varig retning.

1 Like

Dessverre ikke seier og muligheten til å pitche på storscenen imorgen :-1: Uansett bra å bli trukket frem som en av fire selskap med betydelig potensial til å gjøre noe med verdens mat-utfordringer.

Synd, hvem vant?

1 Like

virker jo helt fornuftig det?

2 Likes

4 Likes

På ett punkt må man jo selge. Har selv solgt nå. Valgte å ta 35% gevinst etter ett par uker. Godt fornøyd med det.

4 Likes

Ingenting går i steak linje oppover nei, kam god være at den skal et stykke ned igjen også, men om det fundamentale fortsetter i samme retning, så skal den langt opp på sikt, så vil det alltids være bølgete på veien.