Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Enig. Faller den kjøper jeg meg nok inn igjen. Lært utrolig mye av Softox-fadesen…

Lykke til med gevinsten…jeg tror du selger alt for tidlig, og for meg er det mangedobling som gjelder og ikke smågevinster. Noen er langsiktige (meg), mens andre tar kortsiktige gevinster. Begge deler kan være rett…eller ikke. Det er såpass mange «tegn i tiden» nå på at vi er på rett vei som gjør at jeg sitter stille med min ganske store post. Ingen problem med at folk har forskjellig investeringsfilosofi…det er bare enkelte salg på enkelte dager jeg ikke skjønner.

8 Likes

Enig i at det er alt for tidlig å selge her nede. Dette er longplay med stor L… heller ikke noe tradingaksje, til det er volumet alt for lite… Snøballen her i ørkenen er foreløpig kun på størrelse med en ert, Mye som skal klaffe, og bønder er vel kanskje kjent for å være vanskelig å omvende…, men samtidig er det hærlig å se Desert bygger flere støttebein, enn kun landbruk, f.eks golfbaner, både offentlige og private parkanlegg osv. Men trikset her vil jeg påstå er å ha særdeles god tålmodighet.

Det er jo kun for tidlig hvis den bryter opp nå. Hvis kursen faller igjen, så var det jo perfekt timing.

Uansett så er det jo avhengig av investeringsstrategi. For min del er jeg ferdig med å vente i årevis på mangedoblinger.

Har troen på DSRT, men har ikke troen på å sitte long i slike aksjer lenger om man vil tjene mest mulig penger.

2 Likes

Er litt enig med deg. På rundt kr 5,5 var triggeren at den siste pessimist hadde solgt med en ihjelbombet kurs som resultat i et selskap hvor det fundamentale peker i riktig retning. Mao; ikke sjokkerende at den får seg et løft. DC har alltid beveget seg mye i begge retninger. Mcap per i dag er heller ikke skremmende høy, men hva bør egentlig et selskap ala Desert Control være verdt? Den er ikke lett å svare på. Inntektene er fortsatt forsvinnende få og fint lite tyder på at 2024 blir året hvor det snur. Samtidig er det så mye i gjære at det vil være på sin plass å se opp og frem. Med emisjon i det fjerne som en potensiell bremsende faktor.

DSRT blir en fantastisk reise til slutt, den er nærmest uunngåelig imo. Selv satser jeg på at årets triggere uansett ikke er potente nok til å få det brede lag av markedet til å våkne. Og at det vil være mer enn nok drivstoff igjen i :rocket: om man kjøper seg inn igjen på et senere tidspunkt.

2 Likes

35% på noen få uker er jo fantastisk avkastning. Well done, så blir det jo å fortsette å plassere dem riktig :blush:

Takk. Det er det som er vanskelig, men har en håndfull med aksjer som følges tett.

Tja… De to siste emisjonen har vist at Dsrt har løst emisjoner på en svært elegant måte med lite rabatt. For min del er det business-modellen og stage 2 til 3 som er spørsmålstegnene. Om selskapet må hente noen titals millioner har lite å si.

1 Like

Lite rabatt, men samtidig et betydelig fall i forkant. Ikke at det nødvendigvis er sammenlignbart dersom DC evner å bygge positivt momentum det neste halve året.

1 Like

Riktig det.

Spørsmålet alle bør stille seg er om selskapet vil vise progresjon gjennom flere kontrakter før en evt. emisjon. Hvis svaret er ja tror jeg ikke emisjonen blir på dagens eller lavere nivå. Den blir mye høyere tror jeg .Hvis vi ikke har tydelig progresjon frem mot slutten av året vil kursen være betydelig lavere.

3 Likes

Mtp på omsetning i aksjen så er det umulig store gevinsten på de 35%. Så da vil jeg heller argumentere for at det er for tidlig å selge. Samma det. Er disse små kjøp og salg så gjør at om man er tålmodig har is i magen og laster jevnt og trutt så får man en god beholdning til lavt snitt. Det selges ned på syltynt volum i stor frykt for å tape 1000 av 5000kr urealisert

Alt er relativt. Mye er lite for andre og visa versa.

Vi står allerede i denne progresjonen etter min mening.

For et halvt år siden var situasjonen piloter i USA, venter på noe fra Midtøsten og i steg to med Limoneira.

Siden nyttår :

  • Limoneira steg 3 signert og gjennomført. Signalene fra begge parter er at dette er starten på et langt partnerskap med mange leveranser. Lnc er nå ferdig vurdert hos Limoneira og standard hyllevare hos de.
  • Steg 2 gjennomført hos golf, et markedsområde med store vannkostnader, vanvittig (!) godt business case og svært hyggelige markedsmuligheter. De har også ansatt flere selgere innenfor golf, deriblant en ringrev i Kevin Neal som har stort kontaktnett i bransjen
  • Mawarid er igang med signert avtale på 3 mill liter LNC for leveranse i Saudi Arabia
  • Mawarid har levert lnc til prosjekt Masdar City i UAE, som på sosiale media snakker om 60% redusert vannforbruk
  • Det er pilot på gang med WFP (Verdens matvareprgram) i Irak
  • Det er gjennomført pilot på daddeltrær i USA, en tretype som har bruker veldig mye vann, og som har vist særskilt gode resultater på vannbesparelse, avlingsmengde og avlingskvalitet I UAE

I tillegg, og som er viktig :

  • Kapasiteten på hver lnc enhet er nå så god, at den tilsvarer hva et cluster på fire enheter oppnådde for to år siden
  • Distribusjon av lnc gjøres veldig effektivt, og dette har vært avgjørende å oppnå for f eks Limoneira. De behandler 1000 trær hver dag (er gjennomført for daddeltrær og i praksis også for sitrontrær). For golfbane er det demonstrert bruk av integrert vanningssystem, noe som gjør at påføring av en hel fairway og green er gjort unna på en dag. De slipper å stenge av golfanlegget, noe de ville gjort med metoden utført på piloter i 2023.
7 Likes

Hva skal egentlig til for å bli utestengt fra LinkedIn ?

1 Like

Vi må bare rapportere inn “Sara E”. Desto flere som gjør det, desto mer sannsynlig er det at vi får ryddet bort ugresset.

(jeg har allerede rapport inn posten du viser til)

Redigert:
Jeg har fått svar allerede (etter rundt 5 min) på innrapporteringen

Oppfordrer flest mulig til å melde inn posten, som @Bingo123 beskriver lenger ned

Bra. Ja, dette mener jeg er den verste jeg har sett hittil

35% på et par uker er ekstremt god avkastning samme hvordan en vrir og vender på det. Da har han plukket bunn og tatt god gevinst på veg opp.

Selvfølgelig mener jeg også at kursen skal videre opp på sikt, siden jeg selv også sitter fullt opp med det jeg er komfortabel med. Men regn på hva 35% per to uker utgjør annualisert, det er jo viktig å kunne ta gevinst. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det er ekstremt lett å rapportere. Man gjør det bare fra innlegget til Sara e

Jeg valgte «trakassering» og ba om oppdatering fra LinkedIn
Vi er jo mange her som kan gjøre det, tar bare 10 sek

1 Like

LinkedIn har fjernet det nå

LinkedIn fjerner poster for deg som du rapporterer, dvs du ser de ikke.

Hvis du vil vite om posten faktisk er borte, må du få noen andre (om ikke har rapportert den inn) til å sjekke.