Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Får håpe han ikke hopper inn på Q&A med Sara E kontoen sin da :wink:

5 stage 2 allerede :slight_smile:

1 Like

Om påføring av LNC steg 2 golf:
“It went beyond our expectations. The field was firm and playable the next morning. The client is excited” og neste golfbane behandles i starten av juni

4 Likes

Ja det er jeg som er Sara E :rofl::rofl::rofl:

Som vanlig er det mye bra info. Og prisen går ned. Just another quarter.

Er det mulig å se opptak av seansen noe sted? :sunny:

Edit: genial app @Aaleby! Hørt om den før men har alltid sett webcasts live. Blir nok mer regelen enn unntaket heretter :sweat_smile:

Bare å laste ned appen Quartr

2 Likes

Akkurat hørt presentasjonen. De har nok cash til å drifte inn i q4 2025 uten inntekt sier de . Virker mer positivt det meste i rapporten. Bra å høre at potensielle kunder har begynt å kontakte DC i tillegg som de er ute å jakter nye. Synes Golf og landskapssegmentet virker bra i US. En årlig vannbesparelse mellom 500.000 dollar- 1 mill dollar for en golfbane bør være interessant for de fleste golfbaner. Iflg DC tar det mellom 1-2 år tjene inn investeringen.
Det er betryggende å høre at de fortsetter med flere nye piloter innen landbruk og veldig tydelig på at de skal få flere fase I over på fase II i løpet av året. Siste halvdel av 2024 kan bli spennende i SA og UAE etter å ha hørt presentasjonen.
Der nede skjer det mye innen landskap og de har et voldsomt fokus på å vri økonomien over fra olje til andre inntekter på sikt. Saudi Green Initiativ er et stort ambisiøst prosjekt, og Riyadhgreen et annet stort prosjekt som pågår nå.

13 Likes

Bet meg også merke i det ; cash inn i q4 2025, var det ikke guidet kun inn i 2025 sist?

1 Like

De guidet H2 25 - men nå var de enda mer spesifikk med å si inn i q4 25.

3 Likes

Desert Control, selskapet som jobber med å omdanne ørkensand til dyrkbar jord fortsetter å tape penger, viser kvartalsresultatet.

I første kvartal 2024 kom resultatet før skatt inn på minus 7,5 millioner kroner. En forbedring fra tapet på minus 12,3 millioner kroner på samme tid året før.

Inntektene falt til 1,3 millioner kroner for kvartalet fra 1,3 millioner i første kvartal 2023.

Slik jeg ser det nå så vil det være uansvarlig, men kan la seg gjøre å drøye emisjon til q2 25. Mest trolig vil de ikke drøye det til de er på grensen og kjøre emisjon i q4 24 eller q1 25.

Med mindre noen plutselig vil forhåndsbetale for noen hundre tusen trær eller noen titalls golfbaner.

Enig her…litt avhengig av utviklingen tror jeg på emisjon q4 i 24 eller q1 i 25

Selskapet må få opp farta og skaffe seg noen inntekter snart. Det går for treigt.

De bygger backlog, du må nok smøre deg med tålmodighet.

Frykter det kan bli vanskelig å få signet store deals, men håper jeg tar feil

Hva gjør at du frykter det blir vanskelig?

Basert på at de her 105 mill i cash så kommer det nok en emisjon i 25. spørsmålet er om det er så farlig ? Alt avhenger av hvordan selskapet har klart å bygge backlogg og visibilitet for inntekter frem i tid. Det viktige tenker jeg er at de pusher på salget til nye kunder og at det viser seg at dette er noe kundene vil ha i fremtiden.
At nye piloter kommer på og at vi feks ser at fase I utgår som første ledd og standard blir fase ll før større utrulling. Det virker som de blir mer effektive og kan ta større prosjekter nå som de kan kjøre dette gjennom vanningssystemet til kundene i stedet for å komme med mye eget utstyr.

3 Likes

Det går eksakt i det tempoet som man kunne forvente, hvor lite eller ingen ting tyder på at selskapet ikke har stålkontroll på utviklingen. At TTT, hvor syklusen må gå sin gang, kan ikke DC lastes for.

2 Likes

Nå har jo du tidligere garantert emisjon innen utgangen av 2024 :sweat_smile:
Begynner du å ta feil allerede etter få måneder?

Det vil komme inntekter i økende tempo utover, spesielt mot slutten av året og i h1 2025.
Det vil forandre alt. All denne oppkokte frykten for emisjon som en negativ hendelse kommer til å bli gjort til skamme.

Q1 igår var gnistrende etter min mening. Nå skjer det svært mye på veldig mange fronter.
Momentumet bygger seg opp, og at dette blir en kjempesuksess vil bli veldig synlig etter hvert.
Det har vært en rivende utvikling siden Q1 2023. Det neste året vil vise enda større progresjon.

11 Likes

Det vet vi ikke enda gjør vi vel?

Så lenge jeg tar feil like ofte som du har rett så er jeg superfornøyd og rik.

Min egenskap om å tilpasse meg nye opplysninger bør du notere deg. Men du er en plate som bare hakker og hakker som den evige naive optimist. Sikkert Jan Teigen plate som hakker…