Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Flott da at det bare kreves 50 000 kroner for å få kursen ned igjen.

99% av tapet unngått?? Enten har du null oversikt over kursen i Ulti, eller så trenger du et lynkurs i prosentregning

Ok hvis du er så bokstavlig så er dette helt riktig. Skikkelig bommert der altså i kjapp hoderegning.

52 uker lav 6,07 høy 178,60

6,07/178,6 = 96,69%.

wow!

Hvis du ligger og drukner i Atlanteren så slår man ikke ned de som kommer og prøver å redde deg gjør du vel? Skjønner du ikke at jeg vil deg vel?

Haha, har megleren kommet for å redde oss igjen :joy: Koselig det Morti, vi får vente på 1,- vi to:)

Jeg er med😅

Det var da ikke forholdet mellom all time high og all time low du skrev om…du skrev at 99% av tapet kunne vært unngått…prøv igjen (beklager at dette blir for spesielt interesserte). I tillegg; takk for at du prøver å hjelpe, men tror jeg skal greie meg.

1 Like

Det var siste 52 uker. Les en gang til du.

hvorfor er denne tråden mer krangling enn selskapsfokusert?

Fordi @Morti hisser opp stemningen. Alltid!! Drittlei fyren

5 Likes

Hisser ikke opp noen ting. Svarte på et enkelt spørsmål. Gav korrekt svar. Fikk nye henvendelser. Svarte på de.

De som ikke tåler å høre negative svar må slutte å spørre eller finne seg noe annet å gjøre :sunglasses:

PDX har flere ganger støttet dette standpunktet.

3 ganger areal, 1/3 arbeidskraft, halvparten så mange produksjonsenheter. Det effektiviseres :slight_smile:

3 Likes

Skummet rapporten, synes de har brent lite penger dette kvartalet? Er det fjernt å tenke de kan oppnå positivt driftsresultat allerede i Q4 i år? :thinking:

3 Likes

Mye god info i rapporten, blant annet dette:

In Saudi Arabia, a new strategic
demonstration project with a
governmental entity has been
secured by one of the Middle East
partners. The licensed operators
continue to develop opportunities,
with several pilots in progress.”

“During the first quarter of 2024,
Desert Control intensified efforts to
explore landscaping opportunities
in regions with high water costs,
focusing particularly on golf courses
in Southern California and Nevada.
A dedicated business developer was
hired for this initiative. The company
has since secured commitments for
several technical pilots at golf courses
in these high water-cost regions,
with initial deployments targeted for
the second quarter”

“Further, the team expects substantial
headway in the golf and landscaping
market during the year. Initial pilot
results in the second half of 2024
will set the stage for more notable
contracts from the end of the year,
with a growing number of larger
deployments in 2025”

5 Likes

Jeg bet meg også merke i disse formuleringene, og en veldig velkommen utvikling er også dette. Positivt at de synes å prøve å høste synergier selv også:

« In parallel, research on organic additives synergizing with LNC
to improve soil health is ongoing, with promising early-stage results. This initiative complements the focus on enhancing LNC’s ability
to reduce fertilizer leaching, lower soil salinization, and improve yields, with implementable results expected by the end of 2024. Desert Control continues to invest in and expand
its research and development capabilities with additional personnel and academic field trials in the United States in 2024.
The five-year research program with the University of Arizona continues
to yield valuable data, with an
interim report anticipated around mid-year 2024, expected to offer further insights and strengthen LNC’s independent validation.
Based on the progress year to date, Desert Control anticipates significant advancements for its technology
in 2024, driven by ongoing
pilot programs and expanding deployments in the U.S., commercial projects in the Middle East, and innovation efforts to support broader- scale commercialization.»

6 Likes

Brente 14 mill på driften, men salg av finansposter gjør at det ser bedre ut. Så er nok et stykke igjen enda. De bygger backlog til dette nå: n the U.S., the company expects
continued positive developments
from ongoing and new agricultural
pilots. While revenue anticipated
from these pilots and other smaller-
scale deployments is expected to
be modest, the key value of these
projects lies in the learning and
development opportunities they
provide, as well as the validation
and reputation they build for Desert
Control as a trusted, science-
led, and field-proven provider
of environmental and economic
solutions. The longer-term pipeline
emerging from these projects will be
seen in 2025 as they move to second-
phase expansions and meaningfully
larger agricultural deployments in
2026 and beyond.

2 Likes

En positiv rapport så vidt jeg kan se, men som «vanlig» er markedet ikke enig (omsetning hittil som en middels pølsebod riktignok).

Arctic:
Viser til “improved operational efficiency and limited cash burn” og gjentar kjøp med kursmål 9

3 Likes

En rapport med sterk tro på fremtiden. Som flere er inne på så er det mange prosjekter i pipen, både store og små. Selv om ikke alle initiativene for 2024, er det mye som taler for at de er cash positive mot slutten av året.

Jeg ser for meg en gradvis vekst i leveransene ut året.

2 Likes

Finner ikke noe link til webcast jeg nå…