Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Enig, men ganske relevant ift det WEF skriver om i ørken delen i artikkelen

1 Like

Generelt mye som er relevant, og nå har jo Desert Control knekt koden med å distribuere LNC via eksisterende vanningsanlegg.

Når man legger det sammen med godt over 20 piloter i fase 1 i USA , en håndfull i fase 2, golfanlegg med med årlige vannutgifter på 5-10 mill NOK i året i California, mulige statlige støtteordninger i USA for bruk av LNC, Saudi Desert Control og Mawarid Desert Control som er virksom og fremoverlent, og en ceo som beretter om “stor pågang i alle kanaler”, så er det tydelige konturer av at en stor og positiv tsunami bygger seg opp for Desert Control.

Med fare for å virke haussete, så tror jeg mange kommer til å angre seg om ett år for at de ikke kjøpte da kursen var godt under 10.

9 Likes

Har sagt her at alt det som koker ihvertfall får kursen opp over 10 innen ganske kort tid.
Må få signaturer fra noen av disse golf anleggene snart vel når de ser resultatene.

Steg 2 for første golfanlegg for en drøy måned siden ca, og andre anlegg nå.

De skal garantert måle resultater over tid, også for steg 2,spesielt siden lnc strukturen er endret. Det vil være viktig å få bekreftet konsistente resultater. De trenger også være sikker på at vanningsanleggene ikke opplever problemer med avleiringer.

I tillegg er det vel sånn at de to første anleggene er offentlig eide? Å sikre finansiering for de har iallfall vært et tema, som i at de må gjennom papirmølla hos relevante myndigheter.

Bak de to første lurer 6 piloter i fase 1.

Det tar nok derfor noe tid enda før første fase 3 signeres, men min magefølelse er mot slutten av året.

1 Like

Blir ulidelig spennende. Blir det kontrakter så kommer ketchup effekten.

1 Like

Forstår at endel er der. Og sikkert mange som ikke tror på caset i det hele tatt.
Jeg er ikke det.
For min del er det så tydelig at brikkene har falt på plass, at det er mer spørsmål om hvor mye som kommer og hvor raskt. Jeg er ikke i tvil OM at dette løsner kontraktsmessig.

Surfbrettet mitt er klar for tsunamien jeg ser i horisonten :blush:

2 Likes

Begynner å få gode følelser jeg også. Heller her enn i PHO nå @Hayen ?

For meg virker det naturlig at et innhold som inkluderer leire vil kunne føre til avleiringer på vannledningene, men dette er det vel andre som kan vurdere mye bedre enn hva jeg kan. I alle fall synes jeg det med dagens kontantsituasjon er det ingen grunn til å frykte noen ny emisjon i år.

Før noen hiver bensin på bålet, jeg støtter denne fullt ut👏

Så du er ikke spesielt positiv ?

OKS sa vel egentlig i klartekst på q1, at RD på LNC har vært helt avgjørende for at de nå kan sende LNC gjennom eksisterende vanningsanlegg.
Mellom linjene kunne man forstå dette som at de har fått endret lnc strukturen slik at de ikke får problemer med avleiringer og dyser.

Det var lett å lese på OKS at han var svært fornøyd med å ha nådd dette steget.

2 Likes

Eventuelle avleiringer kan vel greit blåses ut med høyt vanntrykk rett etter påføring av LNC, og da før det får sjanse til å størkne i dysene?

1 Like

Tror det er en hypotetisk problemstilling. Oks gikk egentlig langt på q1 i å si at dette er verifisert ok allerede. Kunden var også veldig fornøyd og at det gikk “above expectations” for de.

På videoen idag( coyote golfanlegg) , så sa han dessuten at det ble kjørt ordinær vanning gjennom vanningsanlegget i 40 min - 1 time etter at lnc var påført.
Skulle tro at alt av lnc ble rensket ut da, om ikke den statiske elektrisiteten gjorde at noe lnc klamret seg fast i rørene. Det er vel sånt de vil få sjekket ut…men hadde de trodd dette kunne være et problem, så ville vel ikke DC behandlet golfanlegg 2 så raskt etter det første?

1 Like

Har dere sett denne ?

Heftig! For en herlig type denne amerikaneren virker som. Skulle headhuntet han. OKS kommer i kontakt med folk på en unik måte tror jeg, basisen er selvfølgelig et produkt som som funker som en drøm.

Ikke verst det han sier fra litt over 4 min

2 Likes

Husk nå at de tallene de har er fra forrige kvartal. Hvor mye tror du har på konto 01.01.25 da?

Kan godt hende at kalkavleiring fra vannet er et større problem enn rester av LNC i røropplegget. Mange land har jo ganske kalkholdig vann. Dermed tilfører kanskje ikke LNC noen større problemer enn det de eventuelt har fra før.

1 Like

Markedet bryr seg ikke om det fundamentale er sterkt. Markedet bryr seg om salgsinntekter og så lenge salgsinntektene er 0, så vil heller ikke markedet kjøpe aksjen (tror jeg). Risikokapitalen er ikke der. Og hvorfor bry seg om markedet? Markedet styres av institusjonelle kjøpere (retail utgjør en svært liten del av volumet), hvis ikke større aktører har troen på selskapet (enda), så spiller det ingen rolle om en selv har det, for man har ikke kjøpekraft til å løfte kursen i stor grad.

Hva som står på sosiale medier, i kvartalsrapporten eller hvilke signaler ledelsen gir, betyr svært lite. Ledelsen i selskapet vil alltid være positiv til eget produkt, teknologi og utvikling. Man skal være veldig forsiktig med å ta dette for en «objektiv sannhet». Alt for mange selskaper på Oslo børs med fantastisk produkt/teknologi ifølge seg selv, som ikke selger. Vent til det selger.

Hvis man vurderer å øke så bør man gjøre det etter salgsinntektene eventuelt kommer ikke før. Alt for mange er inne for tidlig i selskaper som aldri blir noe av. Hvis Desert blir så bra som man tror her inne, så vil det være mange muligheter. Hvis man tror kurspotensialet er tatt ut ved en eventuell storkontrakt, så vet man ikke hvordan markedet fungerer. Å være redd for å gå glipp av gevinst er det som ofte fører til store tap. Tenk risk før reward.

7 Likes

Det er en ærlig sak om man vil vente med å gå inn til evt større kontrakter blir signert. Før det er høyere risiko, men også mer reward om det klokker inn

1 Like

Det er nok mange som tenker sånn. Det er lett å tolke det dithen når man ser på aktiviteten på kjøpersiden. Den har ikke økt særlig, og det på tross av mye og god info siste 2 måneder.

Hva som er riktig strategi er jo avhengig av hvordan det hele ender. Skulle selskapet levere, som jeg ser klare tegn på at de kommer til å gjøre, vil man kunne gå glipp av veldig gode prosenter ved å vente.
Jeg tenker det er opptil enhver å gjøre sin egen vurdering av caset, og hvilket forhold man har til risiko og ønsker om avkastning.

1 Like

Ser i ihvertfall en mengde selskaper på growth og OTC uten inntekter som har ganske heftige aksjonærliste (basert på topp 50 listene som e synlige her) men enkelte caser havner i skifteretten så klart og mange av de har råd til å tape, de satser på mange og har store formuer ofte