Med selskapet sitt er han over 5 mill aksjer for første gang noensinne, så han har økt igjen med mer enn han solgte ut forleden dag.
Har ikke fulgt med alle dager på kjøp og salg de siste dagene, registrerte bare at han hadde solgt utfa liste, rett skal være rett !
Jeg tenker fortsatt at kommende emisjon settes rundt 50øre eller lavere. Noe som har andre vurderinger?
Rett skal være rett. Derav greit å ha et blikk også på kjøp samme dag. Vedkommende handler privat og via AS om hverandre.
Tenker vel at det ligger i kortene at eksisterende aksjonærer ser verden gjennom litt påtvunget optimistiske briller. Og at navigeringen blir deretter. Ser absolutt ikke bort fra at James har sett for seg at emisjonen i fjor og i år er nødvendige onder for å komme i havn og at det for ham er en investering samlet sett som til slutt skal gi tilstrekkelig avkastning. Derav hvorfor det hadde vært nyttig å visst hvor dype lommer han har. Om det er en relativt tung investering eller om det er piece of cake.
Og da kan man fint se for seg at det blir tilsvarende som i fjor. Som er til gunst kun for de som står utenfor og katastrofalt for de som mangler cash til å forsvare eierandelen. Eller; optimistene får rett og James & co har full kontroll med positivt fortegn.
Det er nettopp det som er utfordrende når man sitter med aksjer! Kapital marked er brutalt, da er det tyngdekraften som gjenspeiles. Norse kursen lå stabilt på rundt 4kr ,så kom emisjonen på 50 øre om jeg ikke husker feil. Kun et eksempel.
Kan ikke sammenlignes, den kommer sikkert 
Det viser bare hvor brutalt det kan bli!
Emisjonen i fjor var alt for liten og selskapet vil være ferdig om noen måneder om ikke friske penger kommer inn. Under sånne omstendigheter så vil de som stiller de friske pengene i det store og hele forvente å overta aksjonærverdiene i selskapet. Fin måte å kuppe det fra retails som stilte pengene i fjor, tviler på at det er så masse friske penger å hente der.
Aner ikke om det finnes noen som helst realisme i at en bank skal være villig til å komme inn som en redningsaksjon for aksjonærene og stille et lån som brofinansiering, da ville de i tilfelle kreve at noen stiller sikkerhet for det lånet.
Et konvertibelt lån fra en eksisterende storeier kunne vel teoretisk vært mulig.
jeg solgte 50 % på rundt 0,9 kr hovedsaklig fordi hvis det blir en emisjon så får jeg litt pusterom, og kan delta med lave skuldre. jeg har alltid hatt elending timing og doblet samtidig posisjonen bare dager i forkant - så ble et fint tap å selge igjen. Men heller det, enn å sitte å se på en potensiell emisjon på mye lavere pris. Så får jeg heller sitte med skjegget i postkassen om de kommer med noen bedre løsning.
Skal ikke være lett!
Tydelige signaler om at LNC vil spille en nøkkelrolle i matproduksjonen i UAE fremover :
“To avoid any possible food crisis, the Emirates realised that the right way to go forward is to make the country food secure and technology can be a game changer. The Emirates leveraged technology at a fast pace”
"Twin factors, desert farming and government initiatives are enabling conversion of desert sand into arable land using technologies like Liquid Natural Clay (LNC), which increases soil water-holding capacity, and developing heat-resistant high-protein wheat. Further, the UAE’s agricultural journey is deeply intertwined with its National Food Security Strategy 2051, which aims to make the country one of the most food-secure nations in the world. "
Prisen er veldig god! Jeg selger med tap (gav 1,90). Fikk vel 1,50kr isj.
Hvorfor skulle noen kjøpe kun hans aksjer for ca 60% over børskurs ?
Det kommer kanskje et bud på resten. Ser ut som de har hatt dårlig tid.
Må jo være for å sikre en stor nok andel. Kanskje de kjøpte 1-2mill aksjer over børs i tillegg idag i tillegg? Var jo noe større omsetning enn siste dager.
Om det er slik lønner det seg vel utelukkende nesten alltid da å si nei og avvente
Kan gå over 1,5kr? Pga kjøpt utenfor børs?
Vi bør vel forvente noe snart om den nye produksjonsenheten nå snart. Var vel forventet i operativ drift tidlig q2.
Npp capital as Alf Martin Johansen som kjøpte av Teigland. Ser vel ikke ut som om det kommer noe bud på hele selskapet fra den kanten…
Merkelig hvis han kjøpte 5mill+ for 1,5kr men ikke soper inn under krona over børs. 
Kompisavtale.
Vet du om NPP eide aksjer fra før, evt hvor mye?
CEO i Induct AS, som har fått tung spalteplass hos Investornytt. Tilfeldig? Neppe. Og nei, vedkommende har tidligere kun handlet aksjer i nettopp Induct.