Hvor my de egentlig gambler, avhenger jo av hvilke grunnlag de har for å være sikre på å snarlig presentere en løsning på de oppståtte problemer. Det avhenger også av om de har fått forsikringer fra store aksjonærer om garantier for en emisjon.
Er vi ikke inne på det samme her?
Jeg tror de er i dialog med en eller flere aktører, når golfproblemene oppsto så ville jeg tenkt som potensiell investor. Er problemet strukturelt eller midlertidig, jeg tror jeg ville kartlagt nøye før jeg tok investorbeslutning. Nå som vi vet at dette er et midlertidig lite problem, så tror jeg også en langsiktig investor ser dette og signerer, men det kan være derfor det har drøyet.
Hva er det som er så komisk @Kaisovski med min teori? Mener du det er utenkelig at selskapet er sikker på å kunne presentere en løsning på de tekniske problemer?
Hva tror i tilfelle du er årsaken til at de venter så lenge med å hente kapital? Dess lenger de venter, dess mer usikkerhet og dess lavere blir kursen.
Det er komisk at du tror ledelsen venter med å sette emisjon til etter problemene kanskje ordnes, i påvente av høyere kurs. I beste fall er det grov tjenesteforsømmelse. I verste fall straffbart.
Ok. Mitt utgangspunkt var dog at de var sikre på løsning. Om ikke, så er jeg selvsagt enig i at det ville vært useriøs gambling.
Kom du tilbake til den?
Det er nesten nødt til å komme et eller annet fra selskapet enten denne uka eller neste
Tror jeg også, ikke så usansynlig den fra secundum over her heller.
Hvorfor tror du det?
Basert på magefølelse. De kan ikke vente lengre.
Det de presenterte i Q2 presentasjonen var langt fra nok til å få dem gjennom 2026 med 10 MUSD. Det holder vel knapt til Q3 2026.
Jøje meg som dere skravler, er dere i jobb?
Hva tenker du om den økonomiske situasjonen i selskapet?
- De har full kontroll og løser seg enkelt uten kursfall
- Blir emisjon til litt redusert pris
- Blir en griseemisjon
- Ledelsen kjører kursen ned for å kuppe selskapet
- Blir konkurs og opphør
- Partnere kommer inn og kjører inn penger
- Blir et dødsspiral lån
- Blir kjøpt opp av noen
- Noe annet faenskap
0 stemmegivere
Beste for folkehelsa og samfunnet generelt sett hadde nok vært å stenge mulighet for privatpersoner til å gamble i aksjemarkedet og kun gitt adgang til fond. Alle jeg kjenner har bare tapt penger på avhengigheten/hobbyen som bla innebærer å skrive her inne år etter år i jakten på rikdom. Desert Control virker akkurat nå som bla de hotteste tapsprosjektene.
Kan garantere at det går i pluss samfunnsmessig at enkelte private tar seg vann over hodet og samtidig bidrar til innovasjon.
Blir med til bunns
Blir en parantes i den større sammenhengen. Det viktigste er at det finnes tilstrekkelig risikokapital for selskapene som har livets rett.
Ta det snakket der over på børsdepresjoninvestor.no heller.
Er det spekulert noe rundt potensiell inntekt for salg av nye produksjonsenheter og tidspunkt for dette? Evt om det er noe som kan være en del av en løsning for kapitalinnhenting kombinert med en annen løsning?