Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Jeg er lei meg for at folk ikke er fornøyd med hvordan jeg driver forumet, dere har rett, og hvis dere ikke er fornøyde her foreslår jeg at dere bruker fritiden på noe annet. Helt oppriktig.

Vi trenger moderatorer som holder trådene på rett kjøl, de gjør i det store og det hele en stor og for det meste usynlig innsats. For å kunne moderere godt må de kunne noe om aksjene de moderer om, og kunne bidra med sine innspill. Derav situasjonen vi er i.

Så vil jeg kanskje også påstå at enkelte som er veldig kritiske her også kaster stein i glasshus, når jeg ser på hvor mange regelbrudd de har hatt selv, og også mange situasjoner der moderatorer og jeg har sett mellom fingrene på disse bruddene.

Hadde jeg hørt på @savepig i andre aksjetråder hadde jeg hatt mer penger på konto nå enn jeg har nå.

Som @Netromo sier, kritiske motrøster er det få av og det gjenges opp mot de med en gang, spesielt der kursen har gått ned mye.

11 Likes

Enig, @Savepig er gull verdt her. Meget treffssikker. Den faste gjengen her på DC tråden må gjerne finne på noe annet å gjøre, kommer ikke til å savne de 1 sekund.

3 Likes

@Lennha, @Rodjer, @Hayen og undertegnede har hatt mange regelbrudd? Som er omtrent histen og pisten av de som har vært høylytt kritiske. Merkelig frase å komme med. Og sånn ellers; skuffende. Er ikke mer å si… Man beskytter sine egne. Verden i et nøtteskall.

2 Likes

Jeg setter personlig pris på deltakere som setter seg grundig inn i selskapene, teknologien og markedet. Slik som her. Og så setter jeg veldig pris på utfordrere som har et mer finansielt syn på casene. Veier emisjonsrisiko opp mot markedsmuligheter. Og tør å utfordre de som kan fundamentalt mye om forskningen og potensialet.

5 Likes

100%. Så sant som det kan bli sagt. Men man har ikke frislipp av den grunn. De faktuelle kravene er minst like gjeldende. Om ikke større. @Savepig misbruker sin standing. Og kunnskapsnivået er for høyt til at det ikke kan være bevisst. Som er det problematiske.

Når det aldri blir nok eksplisitt og/eller implisitt “told you so” i ettertid kan selv de mest tålmodige miste det all den tid de ønsker å diskutere case. Har fulgt med litt her inne, og synes balansen har vært helt OK óg at det har vært rom for kritiske blikk. At det er overvekt av positivitet er gitt på en enkeltticker for aksjonærer.

Når derimot kollapsen er et faktum, og det renner inn med skorpejegere, så går det kuler varmt. Folk har tapt mye penger og kjenner seg (forståelig nok) ikke igjen i beskrivelsene av tråden. Her bør flere gå i seg selv.

6 Likes

Så etter din logikk, siden alle andre påstås å ha regelbrudd, så skal Savepig også få lov til å ha regelbrudd? :sweat_smile:

1 Like

Det er ikke det jeg sier, men forventer man at alle andre skal være 100% perfekte i alt de gjør må man jaggu stille samme krav til seg selv og ha litt takhøyde i tråden. Det er mye positivt om aksjer som blir stående ukritisk og ingen klager på det, men når noen er negative kommer høygaflene frem. Jeg sa også “enkelte”, ikke alle.

4 Likes

A total of 46,798,940 Offer Shares were allocated based on valid subscriptions from investors with granted and acquired subscription rights, and 13,944,560 Offer Shares were allocated to subscribers who have exercised their subscription rights and over-subscribed, on a pro rata basis based on the number of subscriptions rights exercised by each over-subscriber. No allocation of Offer Shares has been made to the underwriters in the Rights Issue based on their underwriting. Approximately 77.04% of the subscription rights granted in the Rights Issue were exercised.

23% av aksjonærene har satt aksjen på ignore? Disse rettighetene kunne jo vært solgt evt aksjene solgt og rettighetene brukt.

1 Like

Vel

Noe helt annet

Men for meg ser det ut som salgsviljen er over.
Min kjøpspost på 1.57 blir ikke «fill and kill».

Kan selvsagt hende det kommer noe til salgs 4 oktober, men ikke i nærheten av det som blir nevnt i tråden.
Dessuten var det noen som slukte millioner av retter. Tror vi vil se en ny stor eier om få dager.

Kan se sånn ut. Kan ha vært mange på Nordnet eller lignende steder også, de satte kanskje andre frister?

Mange som hadde rundt 2k aksjer kjøpt i området 15-20kr.

De kunne ikke gitt mer faen i retter eller tegning.

4 Likes

Det her blir for enkelt. Minner mest om når søsken under 10 argumenterer for at den andre er verre, når de selv har blitt tatt med buksene nede.
Kritikken mot Savepig er velbegrunnet og konkret denne gangen. Det hele får ekstra tyngde med at dette følger et mønster fra den kanten. Det har vært flere episoder de siste månedene, og nå ble de nok for endel.

Vurderer det faktisk helt seriøst, for vill-vest forum, der lite tilslørt markedsmanipulering utøves, bryter med mine verdier. Jeg vil ikke delta på eller bidra til å holde et sånt sirkus i live.
Jeg har et ganske betydelig nettverk utenfor ti, og har sånn sett ikke behov for å være her.

Rømmer de seriøse fra ti, så blir dette til slutt Hegnar online 2.0.

7 Likes

Problemet er at du drukner i forutinntatthet. Drar alt over samme sko. Som er den enkle utveien. Gjennomskuelig fra første involvering i denne tråden.

Og denne her er knapt til å tro

De som ytrer seg i denne sammenhengen er det som bør være grunnfjellet av et seriøst forum. Ikke i form av den enkelte, men i form av å bry seg om en viss standard.

4 Likes

Hvis alle har fått luftet frustrasjonen sin foreslår jeg at vi styrer tråden tilbake mot selskapet.

Jeg ha også bedt @Savepig om å ikke skrive mer i tråden og kommer selv til å ta meg av moderering av innlegg herfra i håp om at det kan redusere spenningen i tråden.

1 Like

Synd, vi trenger både positive og negative skribenter for å balansere tråden. Poenget er at det man skriver skal være riktig/sant, det gjelder for både positive og «negative» skribenter.
——————————————————————
Tilbake til selskapet: Siemens, med sine 8mill følgere på LinkedIn, fortsetter å poste positiv reklame av Desert Control og deres samarbeid.
Syns CEO James gjør en god figur.

1 Like

Enig. Formålet var aldri å mute @Savepig. Eller skape et ekkokammer, selv om @Bingo123 tror noe annet

1 Like

Pdx…din første oppgave som moderator bør være å oppheve karantenen til Jobbis.

3 Likes

Jeg tror at 98.5% her på forumet vil savne Aaleby, Jobbis og Hayen med flere dersom de skulle bli borte…en som derimot ikke vil bli savnet er….

2 Likes

Utakk er verdens lønn som det heter. Ingen her som har gjort annet enn å dele informasjon broderlig som mulig bakgrunnsmaterie for å fatte egne beslutninger. Antall :rocket: er vel lik null, svulstige kursdrømmerier det samme. Men, alltid lettere å ha andre å skylde på.