Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Ga deg the benefit of the doubt bingo. Nå er du på gang igjen. Med å tilføre null nada. Utover å spy ut av deg av dine indre demoner. Leverer fundamentalt såklart. Faktiske inntektsgivende kontrakter.

1 Like

Holder guiding så varer pengene til uti 2027, leverer guiding så kommer flere gode nyheter, da tror jeg kursen får et positivt momentum, markedet tror på turaround. Så får vi se om de klarer å levere litt fremover da.

Tror man på produktet og gode resultater med FN i Irak f eks, så tror man at den 6 måneders piloten vil skape gode resultater og vidreutvikling av samarbeidet med FN, større utrulling der. Tror man på produktet så tror man på fortsatt gode resultater med Syngenta og en og at den MOUen vil materaliseres. Dette vil deriske selskapet, fler golfkontrakter vil deriske selskapet, og derisking betyr høyere kurs/selskapsverdi.

Forventer at selskapet leverer noe i stor nok grad til at man lukter på kr 3 før markedet begynner å regne inn en stadig slunkere kasse. Som er det som er hovedmotivasjonen bak egen investering på litt kortere sikt.

Vekstemisjon er en soleklar mulighet. Golfmarkedet bør være brennhett og i 2027 bør man kunne se klare antydninger til at selskapet får stadig flere bein å stå på. Alt handler om å synliggjøre dette for markedet. Tidsnok før kassa nærmer seg tom. Som ikke er gitt, men absolutt en reell mulighet.

Jeg tenker at alle selskaper prøver å trekke frem det positive. Så «positiv kontantstrøm i 27» gjør at jeg tenker det ikke er noen hast. Titter innom igjen til våren/sommeren.
Good løkk all :crossed_fingers:

Her handler det ikke om hva selskapet antyder, ref

Men om hvilke muligheter selskapet bør forventes å kunne nyttiggjøre seg av. Et 2026 tilsvarende som 2027 og man har å gjøre med et selskap som rett og slett ikke evner å kapitalisere på sin egen teknologi.

Trenger absolutt ikke å være dumt om man ønsker en slags sikkerhet sett med lengre briller.

Min magefølelse, spesielt etter den siste artikkelen på Investornytt, er at det er Teigland som står bak den millionen. Enten er det Teigland, eller så er det noen store selgere som ønsker å støtte kursen frem til de er ferdig solgt. Teigland har fra før et milliontap i dette selskapet, og jeg tenker han gjør alt han kan for å tjene tilbake det tapte - men det spørs hvor rasjonell han er, ofte er man veldig irrasjonell når man har så store tap.

Så du mener tørkeperiode nå frem mot jul ikke kommer til å gi kursnedgang?

Korrekt. Vil forbli for fristende å kjøpe på gjeldende nivå. Og man må kunne forvente at mange nok av de som kjøper har en viss grad av realisme bak kjøpene. Er ikke akkurat som om selskapet buller mulighetsvinduet på noe som helst vis.

Kursnedgang vil det allikvel kunne gi etter hvert. Spørsmålet er fra hvilket nivå. Og om det blir fullstendig tørke. Som er et åpent spørsmål.

Hvis de ikke kommer med inntektsbringende nyheter før jul så tror jeg kursen er langt lavere enn nå

Langt lavere til og med. Du skjønner galskapen i at du forblir investert og evig unnlater å agere på egne standpunkt?

Jeg har lettet meg for en del fra rett under 2 til nå siste tiden. Har fortsatt såpass at det blir moro dersom de skulle overraske på nyhetsiden. Du @Aaleby mente jo på nordnet at det var stupid å selge på 1,7-1,8 i påvente av emi aksjer

Som vel er poenget. Du håndterer posisjonene som lottokuponger. Men for all del. Er ingen Messias selv heller.

Det er ikke lotto, men en ganske vanlig måte å tenke på i aksjemarkedet

Hvis aksjenklarer å holde seg stabil gjennom november kan det bety at markedet har absorbert emisjonsog likviditetsfrykten som tidligere har presset kursen og at investorene begynner å tro på kommersiell oppskalering i Midtøsten/USA.
Aksjen er jo notorisk volatil, men når slike små tech/klima aksjer klarer å bygge en bunn over tid er det jo ofte et tegn på at svake hender er ute og nye investorer begynner å akkumulere.
Holder kursen seg stabil ut november som skrevet innledningsvis er det faktisk et styrketegn i en ellers tynn handel. Markedet priser inn at risikoen er tatt ut og bunnen KAN være satt.
Jeg ser et potensial for teknisk brudd opp mot 2,0–2,2 kr ved første positive melding, men skulle den falle under 1,40 får man en ny nedadgående trend og da kan 1,20 1,30 testes på nytt.

2 Likes

Den er vel på ATL nå

Når man har tro på det underliggende, korrekt.

Også når man ikke helt vet. Det er en del aksjer som er litt bingo og da gjelder det å spre litt risiko med denne strategien. Der oppside og blue sky scenario er såpass spennende som i Desert Control er det ønskelig til enhver tid å sitte med aksjer. Men veddemålet har en skyhøy odds nå slik jeg ser det, ref kurs 1,50

Det er pur bingo om det kommer nyheter før jul. Selskapet er i utgangspunktet alt for lett å lese hva muligheter for nyheter angår. Noe man må håpe at forandrer seg før heller enn senere.

Etter dine utsagner snakker vi om et binært case frem mot jul. Litt himmel, mye potensielt helvete. Ingen grunn til at det skal komme nyheter før jul som berører noe blue sky scenario. Oppgang før jul vil etter alle solemerker, imo, komme på bakgrunn av forventninger til økt nyhetsstrøm over nyttår.

Så nei, forstår meg ikke på risikostyringen overhodet. Men som sagt:

Ja, hadde det ikke vært høy risiko hadde det heller ikke vært høy oppside. Klarer selskapet å deriske fremover så vil kursen gå opp. Ny enhet på plass, kontrakter og implementering av flere golfbaner, vil deriske.

Tror du ved dine fulle fem at kursen skal gå i tørkeperiode frem mot jul pga 2026 forventninger ?? Hva er det selskapet har prestert som fortjener en slik tankegang?