Å sammenligne to vekstselskaper med helt ulik teknologi gir ingen mening. Forretningsmodell, marked, risiko og kapitalbehov kan være totalt forskjellige. Å vurdere dem side om side uten å forstå det fundamentale blir mer gjetting enn analyse, og det er en dårlig investeringsstrategi.
Hva skal vi sammenlikne DSRT med da? Andre selskap som skal spare vann, hindre ørkenspredning og lignende?
I rest my case:-)
Men en del av oss tror at det kommer penger inn på konto hver måned i DSRT. Hadde selv håpt å se noe økning i LNC revenue og License Royalties. Da er det noe positivt.
Denne over er viktig.
Tallene fra Woodland er langt bedre enn hva Dc har anslått i sine tidligere kvartalsrapporter.
Dette er veldig bra å ha med seg i møte med andre golfbaner som vurderer lnc.
Rapporten er vel gjennomsyret av konservativitet og null ambisjoner om å bidra til haussing og forventninger. Dermed, skulle det mot formodning komme en fin nyhet nå, så blir den tatt bedre imot.
Fra FA:
Selskapet implementerer nå aktivt tiltak for å styrke den økonomiske utviklingen, inkludert evaluering av muligheter for ytterligere finansiering og kostnadsoptimialisering, heter det i rapporten.**
«Selv om disse initiativene forventes å muliggjøre fortsatt drift, er det usikkerhet knyttet til en vellykket gjennomføring», skriver styret.»
Dette er det som kalles rødt flagg.
Enig, det ser ikke bra ut!
Dette er knyttet til noten om going concern, og er standard for vekstselskap. Selvsagt ikke noe rødt flagg. Sikkert noen her som biter på din uvitenhet og ønske om kursnedgang 
Jeg ser det som en «gjettekonkurranse».
Hva blir stemningen om f.eks 6 måneder?
Blir det glede over økte inntekter eller frykt for emisjon?
Jeg skrev om røde flagg allerede i 2023
Bare å søke på min bruker. Synd ingen
«bet» på da.
Har ingen ønske om kursnedgang, men har fulgt med siden jeg gikk ut på 30-tallet. Og er mer eller mindre sjokkert over at aksjonærer er så blinde og kaster bort pengene sine på tapsprosjekter.
Når mulighetene og potensiale på papiret er så stort så vil det alltid være nok risikovillige
Kursen holder seg bra den
Jeg mener at du fikk «ønsket» ditt oppfylt. Dette var en fremoverlent presentasjon 
Syns også presentasjonen var “fremoverlent”.
CEO james såg mer bekvem ut en ved Q2 presentasjonen.
Noen som fikk med seg hvem nest størte eier var?
Så bare at det stod ett navn Miza…(ett eller annet) men land var pakistan, og eierdel 6-7%
Fikk ikke med meg først 20 min av presentasjonen, noe nytt der?
Litt vel voldsomt å bli sjokkert over at det finnes villige investorer som prøver å time rett inngang når man har å gjøre med en helt unik teknologi som adresserer den største utfordringen i verden; stadige varmere klima med synkende vanntilgang. At det blir en del bomskudd er the name of the game. Man bør heller sette pris på risikovillig kapital.
Fremoverlent presentasjon, men selve innholdet er litt
for det neste halve året for egen del. Utover Syngenta. Som utgjør en x-faktor som det er mulig å spinne litt rundt. Fikk vel ikke akkurat fomo av hverken presentasjonen eller rapporten.
OKS påstod i sin tid at fokuset var på å underpromise and overdeliver. Historien viser at han leverte på det motsatte. Får vesentlig mer tillit til Thomas på dette punktet. At det ikke bare er talk the talk, men også walk the walk. Utfordringen er når man har en begrenset runway. Med begrensede inntektsmuligheter i denne perioden. Om man skal stole blindt på guidingen.
Partnerskap er og blir jokeren og evt grunn til å å sitte på aksjer neste 6 mnd
Ellers er det så tynt at det nesten ikke er til å tro. Kanskje bygget feil fra start av og nå må Thomas ta tak og det tar tid, vet ikke
Handler fortsatt “bare” om at TTT. Grunnmuren blir sterkere og sterkere. Golfsegmentet fremstår som ytterligere styrket. Men det hjelper lite på kort sikt om man ikke får sikret ytterligere finansiering. Så ja, relativt sett enig.
Ikke glem Midtøsten.
Der begynner det å nærme seg modning
Også en potensiell joker. Men nekter personlig å ha den som en innkalkulert faktor. Tidsfaktoren virker å være alt for svevende.