Er kanskje mer bull når den millionen forsvinner, for da kan det tyde på at selgerne (garantistene) er ferdig solgt?
Blir spennende å se neste uke. Kan være at selgere blir mer desperat og går lenger ned for å selge, men da vil vi nok se økende volum også. Kun 160k så langt i dag.
Det er jo litt bra at ingen foreløpig ser behovet og benytter seg av sjansen til å kvitte seg med over 1 mill aksjer til 1.45
Er vel tydelig at den er reell? Så lenge den ligger der hele dagene kan den jo slukes av en større selger.
Det er nok en robot som flytter på den automatisk før noen har sjanse til å kjøpe noe som helst av den. Ofte er det vanlig å ha f.eks. 1 aksje til kjøp før den, som når den kjøpes kan trigge roboten til å flytte den store ordren.
Hvis noen dumper 1,3M aksjer i en ordre nå så får den vel ikke trukket ordren?
Jo, det er akkurat det jeg mener roboten får gjort (dersom det er en robot). Som sagt, da har den kjøpsordre på 1 stk aksje litt høyere opp, straks den blir solgt til så flyttes den store ordren automatisk i samme millisekund.
Jeg tror det er langt mer sannsynlig en aktør som har interesse av å holde kursen noenlunde oppe, sjelden man ser slike store åpne poster på kjøp og forsåvidt også på salg dersom man seriøst skal kjøpe eller selge.
Og jeg tror man vil se det klart om kursen presser seg helt ned mot posten.
Er vel den mest vanlige metoden i forsøk på å holde kurs opp ved at eventuelle kjøpere må opp over den for å få, samtidig som selgerne da blir mer tilbakeholden.
Og uten at jeg følger den aksjen time for time så har vel posten stadig blitt flyttet ned.
Umulig å vite sikkert, men minner selvsagt om spoofing.
Det høres mer sannsynlig ut, det ble vel plukket en god del av den her om dagen og jeg tror jeg så at Hatteland økte i en liste?
Det er alltid en risiko for at noe av en slik post kan ryke dersom det kommer en plutselig dump, ofte korrigeres posten ofte ned av robotene så snart det tas noe av den.
Så det er risky sport både på kjøps og salgssiden å drive på med dette dersom man ikke har intensjon om å kjøpe eller selge å ha ut slike større poster.
Og man ser at hver dag ligger det litt mer enn hovedposten, et par tre ordrer til, antar dette kan være samme kjøper ofte slik at man da varsles og kan “berge” den store hovedposten.
Så jeg personlig tviler sterkt på at posten er reell som utgangspunkt, men kan heller ikke utelukke at kjøper tenker “fuck it” og lar den gå inn dersom vedkommende er tilfreds med prisen.
Det ble ikke dumpet, men lå lenge øverst på kjøpssiden. Uansett er det mest sannsynlig at det er en selger som støtter kursen, og at den vil holde seg der til selgeren er ferdig med å tømme posten sin. Vi får håpe dette skjer før det kommer nyheter som kan bidra til økt omsetning igjen.
Interessant film
Hvorfor LNC bør bli en no-brainer (utover besparelsene i ) hva golfanlegg angår (teknologien er ikke nevnt i artikkelen)
Ikke nok vann får voldsomme konsekvenser.
Takk for deling @jobbis
Fra ca.14 min ut i filmen kommer en uttalelse jeg oppfatter som en oppsummering av budskapet, med et økonomisk/investerings-perspektiv:
“Every single dollar invested in land restoration can build up to $30.00 of benefits to humanity, it is much cheaper to restore the land and store the carbon back to the land rather than trying to have techniques and technologies to capture the carbon.
And at the same time by restoring land we also fight against poverty, we reduce forced migration in the world, we reduce conflicts competition for access to land and water. So in total it is actually the cheapest solution to climate.”
Hvis dette viser seg å være i nærheten av så lønnsomt som det påstås her, så må jo dette etter hvert trekke enormt mye kapital inn i re-restaurering av ørkenlandskap. Tydelig et veldig stort satsningsområde.
Da er det godt at DSRT (og deres partnere) virker godt posisjonert med en veldig relevant og banebrytende teknologi, som ett (av flere) selskap man kan velge å investere i, for å kapitalisere på denne utviklingen.
Jeg har kjøpt min “billett” her, men er litt usikker på når den morsomme delen av reisen starter. God tur videre til alle som er/blir med!
Kult. Fant litt mer info om hvorfor de fikk denne prisen her: