Tankene mine er at kanskje det skjer mye i Midtøsten, som går under radaren hos oss nordboere…
Tar oppfordringen og deler tanker på oppfordring fra @jobbis.
Jeg tenker at det blir litt ekstra spennende tider fremover nå.
Tydelig at det skjer en del i Midtøsten, som det skrives her - stadige nye innlegg på LinkedIn.
Det mangler liksom ikke på positiv omtale av LNC derfra.
Tenker at ISO-sertifisering kanskje var et viktig/nødvendig steg mot en eller flere fullskala-kontrakter der nede. Håper det løsner nå snart.
Er det nylig aksjekjøp fra en av partnerne, så kan jo det bli en liten trigger med tanke på aksjekursen. Forstår bare ikke hvorfor de ikke har kjøpt tidligere i denne emisjons-prosessen (mulig de har kjøpt uten at jeg har fått det med meg da), hvis de er så positive.
Så tenker/håper jeg det kommer noe “goodies” ut av samarbeidet med Syngenta og/eller Siemens. Syngenta tenker jeg ville vært fantastisk i forhold til deres kundebase, hvor begge kan oppnå gode synergier. Siemens driver viktig markedsføring, men tviler egentlig på at de er interessert i en eierpost i DSRT, men for all del. Jeg har jobbet med Siemens-automasjons produkter/løsninger i flere tiår (også i Siemens), så hadde vært kult det. Men her tror jeg Siemens først og fremst ser store muligheter i levering av utstyr og løsninger til en samarbeidspartner, som er i en kommende megatrend . Siemens kan levere utstyr til produksjonsenheter, sensorer i bakken og til avanserte “støttesystemer”, både til DSRT og ikke minst til deres kunder.
Den beste, enkleste og raskeste veien til skikkelig kursstigning nå er et børsbytte.
Hvordan ville det sett ut i praksis for oss småaksjonærer?
Dine aksjer og eierandel forblir uendret.
Du ville ikke trenge gjøre noe aktivt, aksjene ville overføres automatisk. VPS-nummer og depot er det samme. Men ting som ticker o.l ville nok endres om de feks flyttes til Nasdaq i usa.
Hvor mye koster det å bytte børs i disse dager?
Kan tenke meg 10 mill+ minst.
Listing fee (nasdaq) alene er 100.000 - 300.000 dollar ++++.
Men uansett dette en rimelig inngang til en hel haug risikovillige inverstorer.
Desert Control kommer ikke til å børsnoteres på Nasdaq 
Og dette vet du? På kort sikt selvsagt ikke, men på lengre sikt…kanskje
Svært lite sannsynlig! Og ikke noe å spekulere i på det nåværende tidspunkt. Selskapet er en pennystock som er verdt 200 mill. Pengene renner ut på negativ drift. De har til 12 mnd drift. Tenker det er smart å fokusere på å tjene noen penger på kontrakter snart. Ikke at de skal noteres på Nasdaq i USA.
Får det til å høres så negativt ut med pengene renner ut, men som et oppstartselskap på vei mot kommeralisering så gjør de akkurat det de skal, de investerer kapitalen i vekst, utvikling og markedsinngang:)
Yes, og som vanlig tar disse tingene mye lenger tid enn det man tror. Nesten uten unntak! Derfor emisjoner på lavere kurser. Det gjør det vanskelig å hente betydelige beløp. De burde hentet det dobbelte av det man fikk inn sist. Men noen mener det var en del av planen - og så skal man deretter få inn store midler via rettede emisjoner mot partnere eller noe lignende.
… å snakke om Nasdaq nå, det er tullete, mener jeg. Men det kommenterer du ikke…
Nasdaq skjer aldri nå, da må de først få på plass stabil inntekt og en klar vekstplan og vise en tydelig gjennomføringsevne. Er ikke noe å tenke på nå, i det hele tatt.
Det greit at ting tar tid, men det må skje nok ting med substans i venteperioden. Konkrete piloter, nye caser, det må komme hyppig nok til at markedet tror dette blir stort til slutt. At det er knyst stille og utrolig lenge mellom hver nyhet med verdi er ikke et godt tegn og gjør at flere og flere mister troen. Det er greit nok at produktet kan redde verden osv, men nok interesse fra potensielle kunder må bevises i form av nok spennende hendelser, ikke bare utdeling av priser i midt østen, masse reklame osv
Denne hauses over en lav sko etter kriseemisjonen. Selskspet hsr betydelige utfordringer, ikke la dere lure inn. Les dere opp selv
Du valgte å svare på et innlegg som var negativt rettet mot MENA (slettet før ditt innlegg ble postet) og skriver at det blir hausset over en lav sko. Spesielt.
Og hva din egen treffsikkerhet angår…
Den påfølgende uken toppet seg på kr 2,07:
Velvel…
Kort sagt; dine bidrag så langt havner i søppelkategorien. Slenger ut random tall for å prøve å leke smart ass og er fullstendig i utakt med virkeligheten.
Hvorvidt selskapets utfordringer (runway hovedsakelig) er en faktor av betydning avhenger av om man har lange briller. På kortere sikt betyr det fint lite at viktigheten av nye kontraktsinngåelser vil øke proporsjonalt de første 2-3 månedene av 2026.
LNC burde være skreddersydd for Masdar City…