Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Det mest sannsynlige ble fasit, ingen burde være nevneverdig overrasket.

2 Likes

Er vel heller vanskelig å bli imponert av håndverket.

Noen kjøper seg inn: New investors have committed to underwrite for a total of NOK 37,167,500 - som åpner muligheten for at noen av spekulasjonene her inne ikke har vært helt bak mål. Men var det virkelig nødvendig å tyne strikken til det ytterste? Blir spennende å få vite mer om hvem som skjuler seg bak de nye.

3 Likes

Ja, de med kapital kommer vel greit til dette ser det ut til.

Enig i at det ikke er imponerende håndverk @Aaleby

1 Like

Alle aksjonærer får jo mulighet. 1:1. Har man trua så er det bare å doble.

Skandale av dimensjoner, et makkverk å ikke hente på høgere kurser. Vente til kursen kollapser videre ned og emi settes på 1kr blank virker å skje her.

1 Like

Direkte svakt

1 Like

Hvorfor mener de fleste at kursen skal ned pga emisjon, der man må eie aksjer for å kunne delta/ få kjøpt rabatterte aksjer?

Etter emi er selskapet der de “fleste” mener et oppstartsselskap skal være -uten behov for ekstern finansiering. Skal kursen ned først, så rett opp etterpå når pengene er på konto??
Isåfall bør vi alle selge alle aksjer i morgen og alle kjøpe tilbake siste dagen før ex dato og så delta i emi :+1:

All erfaring tilsier at slike emisjoner settes med store rabatter. Derfor vil mange selge tidlig - for kanskje å kjøpe inn igjen lavere. Andre vil selge for å slippe usikkerhet, evt kjøpe t-retter som børsnoteres. Hvis kursen er lav.

Jeg har tidligere tippet på emisjonskurs på kr 1. Tror ikke det blir så langt i fra det.

Da må det i så fall trykkes 75 mill nye aksjer for å hente kr 75 mill.

Men dere aksjonærer bestemmer selv emisjonskurs. Hvis ingen selger så blir den på dagens nivå.

3 Likes

Dette var åpenbart for de aller fleste, utenom for menigheten. Synd, men sant. Så spørs det om selskapet blir investerbart etter at pengene er hentet og aksjene er printet.

Jeg har mine tvil.

Nyttig bidrag.

1 Like

Vi har skrevet side opp og side ned om at denne ville komme snart ja…

Dette var den klart mest sannsynlige løsningen.

Kursen faller uten unntak kraftig på fortrinnsrett emisjon. De fleste ønsker å selge imorgen heller enn på kurs 1-2kr. Så tegner man i emisjon eller kjøper via børs på eller rundt emi kurs senere om man tror på selskapet.

1 Like

Ble som ventet ja. Disse småselskapene på oslo børs. Et lite helvete på jord. Snakk om å kaste penger ut av vinduet.

75 mill er vel garantert for. Right issue var et av alternativene og egentlig fair for alle langsiktige aksjonærer. Men at dette er håndtert dårlig er jeg enig i.

Kan utbrodere @Kaisovski : Hvorfor ikke legge ved hvorfor når du først er så ivrig her inne? Muliggjør en faktisk diskusjon. Heller enn slike one-linere for å leke smart ass.

1 Like

Sett i ettertid er jo innlegg som har advart vært mest nyttige.
Men spørsmålet er alltid, hva gjør jeg nå?
Gjort er gjort.

Var som ventet. Det tar lang tid å forberede. Tipper Arctic har hatt mandatet i mange måneder. Ref kursmål på 7-10.

Det mest spennende er nye investors som garanterer for 37 mill i emisjon. Det kan jo være partnere dere har snakket om.

Og markedet bestemmer emi kurs fremover.

Snakker ikke om å advare. Sitter med 0 aksjer av den eksakte grunn som man ser utspiller seg. Sikter til mulighetsvinduet til et selskap som ikke er tynget av bunnskrapet kasse.

1 Like

Man fikk som regel anklager mot seg, dersom man tok opp risikoen rundt finansieringen. Dette har vært diskutert i månedsvis allerede.

Jeg skulle kanskje vært voksen nok til å unngå en «hva var det jeg sa».

Og det beklager jeg.

1 Like

Snakker ikke om finansieringen. Er ikke berørt.

Kan utbrodere på nytt: Man må skille mellom innsikt i universelle mekanismer (konsekvenser av å være en mygg av et selskap med bunnskrapet kasse) og fundamental innsikt.

Finner denne oppsiktsvekkende krass.

Som kunne vært starten på en givende diskusjon om det fulgte med kjøtt på beinet. Heller enn at det stopper opp som en klassisk innholdsløs provokasjon.

1 Like