Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Utvikling som forventet i henhold til kommende emisjon !

Folk som ikke ønsker å kaste inn mer friske penger vil kanskje ønske å selge og deretter kjøpe tegningsrettighetene (?)

Det står man fritt til ja… kan bli spekulert en del der. Og så pleier selskap/megler å prøve å servere noen goodies i tegningsperioden for å holde kurs oppe.

2 Likes

Kjøp aksjer billig under evt panikksalg i morgen og få utdelt tegningsretter basert på dem, selg aksjene og tegningsrettene første dag i handelsperioden, kjøp tilbake 3x antall mot slutten av perioden for samme beløpet, kjøp så rabatterte aksjer for alle rettene og hold til nye golfbaner lanseres på nyåret.

Det positive her er at man får opprettholde sin eierandel om man vil. Minimal ekstern utvanning. Man har sikret 75 mill og man kan nå fokusere på det fundamentale, for det ser ganske så bra ut fremover.

2 Likes

Er uenige med de som setter spørsmålstegn ved om selskapet er “investerbart” eller ikke. Lite fundamendalt har endret seg, annet enn at behov for finansiering har vært nødvendig hele veien. Jeg kommer i hvert fall til å sitte rolig i båten og tegne meg opp.

Får håpe de klarer å presse frem litt gode nyheter slik at kursen går opp og ikke ned.

For de som er investert for det fundamentale i selskapet så er det jo ikke tvil om hva man burde gjøre. Gitt utviklingen i 2025 så var vel dette forventet, altså om de ikke slo til med innbringende kontrakter.

Slikt må man være forberedt på i vekstselskaper.

For de som benytter seg av rettighetene vil utvanningen være maks 12,5%, altså premien til garantistene. Regner med denne også blir variabel alt etter hvem som er prioritert som garantist, kanskje.

1 Like

Det er ikke tvil for dem som har troa nei, det er å bruke rettene. Egentlig en ganske fair måte å gjør det på dette.

1 Like

Har ikke regnet på det men for hver 2-3 aksje du har så får du en rett til å tegne 1 ny med 32% rabatt på kurs før egf? Jeg kommer nok til å kjøpe om man får de billig nok i morgen eller før 8 sept. Men jeg har ekstremt tro på selskapet fremover.

Ble for knapt med tid før de fikk landet partner tipper jeg, så de måtte ha en mellomløsning, som vi har vært inne på, nå har de det, man slipper utvanning og tar utvanningen heller når
partner kommer inn.

Det er bare å vente i grunn. Du får jo t-retter tildelt etter 5.9. De kan du tegne aksjer 1:1 med til kjent kurs.

Jeg anbefaler ikke å kjøpe flere aksjer nå før man vet mer om emisjonskurs.

For mange er det vel mer et spørsmål om man har råd enn om man vil?

1 Like

Ja, men jeg ser an kursen, en plass tar jeg, når jeg vet selskapet er kapitalisert og fundamentalt veldig mye som skjer fremover. Rettene kommer jeg til å tegne for uansett, men jeg snakker om jeg skal ha flere.

Mener ikke å banne i kirka, men hvor sikre er dere på at dette blir siste emisjon?

Så kort fortalt. Aksjonærer 8./9. sept får tegningsretter til rabatt, basert på snitt før egf?

Tegningsrettene kan selges?

Det er garantister for emisjonen som består av eksisterende, og noen nye aksjonærer (hvem?) som kan tegne for inntil 37M?

Ja, det er sant. Det er det til meg også, men synes jeg det er mye frykt, for mye, så tar jeg meg rå. Men har man ikke rå så kan man selge rettene?

T-retter kan omsettes. Hvis ingen benytter rettene til å tegne aksjer i emisjonen så vil garantistene måtte ta hele. For å sette det på spissen.

Lite sannsynlig, det er vel ingen som har påstått at dette skal være siste heller?

Nei, jeg tenkte bare at jeg ikke ønsker å doble loddet mitt hvis de bare skal brenne penger og hente mer til stadig lavere kurser

Du blir ikke svimmel sjæl da?