Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Igjen, helt avhengig av perspektivet. Enig med deg på lengre sikt.

Hvorfor tar du ikke tapet ditt og kommer deg videre, du tilfører null på forumet med den evige gnålinga di.

Kursen til DC er ihjelskutt. Fortjent, for all del. Men selskapet er fortsatt kronisk vanskelig å prise. Hvor teknologiens muligheter peker i én retning og manglende kontrakter i en annen. Alt som skal til for å skape et run er viljen til å spinne en god historie og evnen til å spre det glade budskap. Føler meg relativt trygg på at den viljen eksisterer.

For meg er det ikke så viktig å forstå et chart. Det holder å vite følgende

og at en bidragsyter for denne noen har en fortjent standing som en som ofte treffer på sine streker. Som høyner sannsynligheten for noe i retning av selvoppfyllende profeti. Skulle selskapet endog bidra i form av å levere på det fundamentale, vel… jackpot. Men holder ikke pusten, hverken i år eller i fjor.

Forøvrig fascinerende å skulle validere noen som helst på basis av et par simple random innlegg på en selskapstråd. Litt som det jeg beskriver over; spinne en god historie. Kudos :+1:t3:

2 Likes

Du beskriver situasjonen godt!

Det lar seg veldig godt gjøre. Man trenger ikke se en person spille en 18 hulls golfbane for å se om personen er god. Det holder med en sving, for et trent øye :slight_smile:

“Å spinne en god historie” - jaja, for all del spinn i vei, men relativt umusikalsk å være den som spinner historien og dumpe på de uvitne. En ting er å beskrive markedet, en annen ting er å lage markedet. Alt for mange på forum som prøver å lage markedet.

1 Like

1 Like

Chartet er foreløpig så svakt at det er vanskelig å modellere noe særlig, det som er tydeligst er at det er vanskelig å se for seg at ikke mange vil være interessert i å sikre gevinst i løpet av de 60% som er opp til kurs 0,5.

0,9 var et nivå man prøvde å støttekjøpe aksjen over i mai-juni uten å lykkes, det vil nok være en ekstrem motstand. Hva blir marketcap etter emisjon på kurs 0,9 egentlig?

Se dagsomsetning for tiden opp i mot størrelse på siste emisjon

Det blir vel 340MNOK

Ser på listene at Kristian Falnes har tatt en post på 300.000 aksjer. Velkommen tilbake som aksjonær.

2 Likes

Ser Teigland selger seg ut av selskapet! Nok er nok …

Hint: tegningsretter.

Mulig du har rett! Han har forferdelig dårlig timing i alt har kjøpt og solgt i selskapet!!

Blir uansett mulig å kjøpe aksjer godt under emikurs de neste ukene…

Lett å kaste ut, men har du et argument for “godt under emisjonskurs”? I fjor høst ble laveste omsetning rundt 15% over emisjonskurs, selv om tildelingen ble langt over det som er tilfelle denne gang. I tillegg til at mcap også er vesentlig lavere denne gang. Garantister skal ikke selge i markedet, og flere som tegnet mye fikk ikke full tildeling. Så hvem planlegger nå for større tap?

Beste argumentet er vel retningen som er nå. Det er ikke langt ned til 0,27

Alt kan skje, men gud så møkkalei jeg er av å lese tanketomme spådommer ala dette. Var ekstremt mange som kun fikk en brøkdel av ønsket overtegning. Brorparten av tegningsrettene vil gå til aksjonærer som har et LANGT høyere snitt enn såkalt emikurs. Så får man se.

1 Like

Retningen er vel så godt som identisk i forhold til fjoråret.

Alt kan naturligvis skje, også en utvikling som gir kurs lavere enn emisjonskurs. Men det er trist at man følger aksjen og ikke klarer å få øynene opp for en minimum kortsiktig tradingmulighet for de neste 2-3-4 månedene. Kursen ligger i en ganske voldsom ubalanse grunnet emisjonens mekanismer. Dette uføret kan man mene mye om, men det vil komme muligheter her.

1 Like

Uføre handler mest om at de fortsatt ikke er i posisjon til å komme med rene kontraktsmeldinger
Det er et dårlig sted å være
Jeg har vanskelig for å se at kursen skal løfte seg så lenge vi er i denne ørkenvandringen

Blir jo ikke ørkenenvandring med LNC… det blir frodige hager

1 Like