Et bittelite perspektiv å ta med seg: Det at ting har tatt tid er åpenbart for alle, denne bekymringen lå oppe i dagen også i sommer før emisjonen ble satt. Dagen før emisjonen ble varslet ble selskapet handlet for 1,27, altså rundt 155 mill mcap. Ved 30 øre blir nå selskapet handlet til mcap 115 mill, men da inkludert 70 mill i cash. Ikke riktig tidspunkt å se alt svart.
En katastrofe for eksisterende … hevet over enhver tvil. Men det er ikke fokuset akkurat nå.
Det fine med høy utvanning og overtegning er vel at en får mulighet til å selge de eksisterende aksjene med høye tap.
Tapet her er vel 0,9617kr per aksje fra forrige emi, som reduserer skatt med 0,3636kr per aksje du selger fra emi.
Med maksimal overtegning utenfor ikz kunne du få overtegnet 66% av aksjene du eide hvor skattefradraget fra disse aksjene kan finansiere 31,78% av aksjetegningen eller 47,84% hvis du hadde solgt 100% av de opprinnelige aksjene dine. Forutsetter at du har inntekt å kreve fradrag i, så er det lurt å ha inntekt nok til personfradrag og de øvrige fradragene dine 
Selvfølgelig kjekkere med gevinst, men ikke så vondt at det ikke er godt for noe 
Spådommene mine har vært helt riktige! Bare til å lese tidligere innlegg!!
Med den logikken skal alt til 0
Da foreslår jeg at du lytter til fjorårets versjon av deg selv. Som skjønte der årets utgave er på sykkeltur.
Forskjellen er vel gjerne at du selv satset penger på fjorårets emisjon.
Nei, hadde en liten lyttepost hvor jeg gikk i pluss. Solgte etter noen dager!! Kanskje du kan legge ut årets kommentarer fra meg?
Det heter ja. Ikke nei.
Ingen av dine tidligere innlegg toucher borti påstander om forventet kursutvikling i etterkant av den fortrinnsrettede emisjonen.
Er du enig eller uenig med fjorårets siterte utsagn?
🤷🏼
Hvordan kan du være sikker på det?
Du pakker inn følelser som fakta.
Det blir feil.
Kan du nevne noen?
Jeg følger med, og det kan nok du også ha godt av
Men du kan ikke nevne noen konkrete. Jeg har stilt spørsmålet flere ganger, hvilke tidligere nevnte piloter kan landes som rene avtaler nå frem mot jul ?
Litt tålmodig nå Bingo…vi får nok vite mer på onsdag
Jeg tror de kommer til å snakke om de spennende pilotene. På den måten dytter de det frem hele tiden.