Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Har tjent penger summa summarum på Desert Control. Og vært uttalt negativ i flere år. I stor grad som en motsats.

Selskapet har aldri levert som kommunisert på det finansielle…

1 Like

Ser den, men de bør ha rimelig visibilitet på det de kommuniserer nå ut 2026, så kan jo hende at det endelig slår til.

Det kan jo hende. Jge tenker det er viktig at de nå leverer på det kommersielle etter denne emisjonen. Det er grenser for hvor lenge aksjonærene er tålmodige…

Men selv det er ganske puslete og en ny emi ganske raskt virker uunngåelig til tross for det de lirte av seg på CMD

1 Like

Viktigere signal om de faktisk klarer dette nå enn om de må gjennomføre nok en kapital henting til lenger nede i veien.

Ja det er jeg enig. Kommer det kontraktsmeldinger nå innen 1-2 måneder så vil det støtte aksjen bra fundamentalt
Bare det å se at en aktør klasker en anselig sum på bordet for LNC vil hjelpe veldig.

ATH er nå beregnet til 18,4 og da er reell nedgang 95,19%

Tenker også sånn, tar CEO sin deltagelse i emisjonen som et signal på det. Men hvem vet, det er litt å få på fiskestanga i dag :cowboy_hat_face:

1 Like

Jeg tror smartphones, sosiale medier, «nærheten» og intensiteten lager et falskt bilde av situasjonen. Man blir lurt til å tro at alt er så spennende hele tiden, mens i virkeligheten er dette selskapet som vi skribenter har brukt ufattelig mye tid og penger ned 96% og nære konkurs prising. Allikevel sitter man fortsatt her og mener alt egentlig er bedre enn noengang.
Sosiale medier er gift i vår tid og det kan gjøre folk bankerott også.

6 Likes

Bingo

Du deltar i NM i følerier. Mulig å ta det en annen plass?
Finnes sikkert noen pratekanaler/tråder som egner seg bedre

3 Likes

Når man er langt nok inni det over lang tid så klarer man ikke lenger se det utenfra

2 Likes

Det er perioder hvor man har hatt stor grunn til bekymring, og perioder hvor man må avvente for å se mulighetene. Per nå er det et vindu for å observere og heller legge opp en plan for hva man gjør om selskapet ikke innfrir de neste 3-4 månedene. Men klart, hvis salg aldri er et alternativt så hadde selv jeg vært bekymret

4 Likes

I dette tilfellet har jo ceo basically sikret seg en stor del av aksjene så ledelsen sitter nok trygt. I

Jeg tenkte på tålmodighet ift å putte på mere penger….

3 Likes

Så nå er det bare å feste sikkerhetsbeltene eller er det 0,30 som gjelder uansett inntil de viser frem underskrevne kontrakter

Ingen garantier for noe som helst, men blir overrasket om man ikke får en relativt tro kopi av fjoråret. Med potensial for enda bedre utbytte gitt at utgangspunktet er lavere.

Og om man er på utkikk etter snev av deja vu:

1 Like

Tok og søkte opp #DSRT på X kontoen hans og det ser ut som at han har bommet på så og si samtlige innlegg og analyser om DSRT over en lang periode. Det meste handlet om bunnen er nådd, og det vil bli brudd oppover. Bare til opplysning.

2 Likes