Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Har fulgt selskapet litt smått og lavt siden jeg ble obs på det i våres, men jeg har bare de siste dagene faktisk vurdert risk rewarden litt.

Er det noen nye oppdaterte oppsummeringer/muligheter for selskapet som er til å stole på rent fakta messig?

Takk.

Jeg ville begynt med selskapets muntlige presentasjon av H1 og guiding for H2. Synes denne gir den beste oversikten per nå: H1 2026 Report And Financial Results

1 Like

Kjøpe når det er konk og delistet da?

Men det virker som at det ikke er noen så forventer at det skal komme noe positiv utvikling. DC er vel så og si ferdig studert: Det mangler bare at noen skal se gevinsten i det. Men at det ikke er noen som har sett oppsiden til nå tror jeg det vil være begrenset hvor lenge de kan holde liv i dette selskapet.

Moro å følge med på listene… E Teigland. er snart helt ute. Kristan Falnes øker, og har nå over 1 % av hele kaka. Dere kan jo bedømme selv hvem av de to som pleier å gjøre det best i aksjenarkedet…

4 Likes

Gitt at Falnes er milliardær betyr det ca 1 promille av formuen i DC

1 Like

Joda… de to kan jo ikke sammenliknes på den måten… men tenkte mest på hvem av de som pleier å “treffe” best…

Og tidshorisonten hos de to er jo også vidt forskjellig, så da er det jo godt mulig at over 1% av selskapet er låst en stund… så kommer jo mange av de andre på topp 20 i tillegg, så forbløffer meg ikke hvis det blir vanskeligere å få tak i aksjer etterhvert…

Verdt et veddemål med den delen av risikokapitalen er da konklusjonen hans

Ja, leste en overskrift i fa, hvor det sto at han hadde krydret porteføljen med 2 aksjer på Oslo Børs, da er vel DC en av de…

1 Like
4 Likes

Step by step (små skritt, men allikevel). Kanskje en vakker dag kommer sjumilssteget :+1:

Phytech har 40% av California almond-markedet som kunder, 70%+ i Australia og 90% i Israel (avocado) – med data fra 6 millioner mandeltrær i Central Valley. At de setter navnet sitt sammen med Desert Control på Field Education Days i California er en implisitt validering. De ville ikke risikert merkevaren på et selskap som ikke leverer. Dette gir DC direkte tilgang til growers de aldri hadde nådd alene.

Og hvorfor står Phytech sammen med DC på dette? Teknologiene er komplementære, ikke konkurrerende. Phytech måler hva planten trenger – dendrometre på trærne som leser stress og vannbehov i sanntid. DC endrer hva jorda kan levere – LNC gjør sandjord i stand til å holde vann og næring. Sammen kan de si til en grower: vi forteller deg nøyaktig når treet trenger vann og vi gjør jorda bedre i stand til å levere det. Cross-sell begge veier: Phytech-kunder med stresset sandjord er naturlige LNC-kandidater, og DC-kunder trenger måleteknologi for å dokumentere besparelsen. Field Days er måten agtech faktisk selges i California – growers kjøper når de ser løsninger i en annen growers orchard, ikke fra PowerPoint.

8 Likes

Det er vel den citibank-kontoen som tynger, og selger ca 1,5 mill aksjer om dagen, men hvis de skal helt ut, er de godt over halvveis nå. :slight_smile:

Det er alltid noe som tynger…

1 Like

Tja, hva er årsaken til at selger seg ut? Er det ikke nå det begynner ? De er store og har vært med lenge!

Kontoen har fortsatt 5 mill flere aksjer enn før emisjonen. Solgte ikke på gårsdagens liste. Så får man se.

1 Like

Det er vel mange som kan finne på å selge overtegningen for eksempel med 20% gevinst og få realisert tap på rundt 1kr per aksje i samme slengen. Men sitter rolig med mitt enda :slightly_smiling_face:

1 Like