Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

For de som vil inn så sier jeg bare at jeg tror det blir lett å handle på 2 tallet

Bestemt meg for å sitte med det jeg har så er det bare å krysse fingrene. Skal vurdere å kjøpe TR også

Men stor del av meg har lyst til å bare komme seg ut

Det gir jo mening, selg for 3kr, kjøp for 2kr, så har du 50% større eierandel? Det funker jo kun hvis markedet mener at riktig kurs er 2 kr da… :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror også du får handlet denne aksjen i markedet langt nede på 2 tallet etter emisjonen…

Evt eksterne finansielle investorer som har garantert i emisjonen vil bøtte ut aksjer om de er i profitt… se mitt eksempel ut fra emi kurs på kr 2… og gitt dagens aksjonærer ikke fyller opp hele emisjon…

Pengene tilføres selskapet.

Hvis en ikke har tro på selskapet så bør en ikke eie aksjer i selskapet, eventuelt finne et passende tidspunkt for utgang. Dette er det dårligste tidspunktet som har vært til nå.

2 Likes

Selge på 3 kr kjøpe på 2 kr og bli usikker igjen og selge på 1 kr og kjøpe igjen på 50 øre, mener du? :cowboy_hat_face:

Den argumentasjonen har jeg hørt siden kursen var 7 kr

Synes denne memen passer godt til å beskrive situasjonen som jeg ser den for meg:

5 Likes

Problemet er litt det enorme fokuset på kurs, mens det er verdien på selskapet som egentlig er relevant

2 Likes

På kr 7 var kursen utelukkende spekulativ. Nå er den tilnærmet bombet som følger av strukturen til emisjonen.

Da har du 1,50 pr aksjen du hadde i utgangspunktet og like mange aksjer. Høres ut som en god deal? :see_no_evil:

Sikkert ikke verre enn alt annet her inne i øyeblikket :slight_smile:

Du aner ikke hvordan markedet vil prise selskapet… hva er riktig kurs og market cap? Er det 230 mill. på kurs 2,5? Er det 200 mill. på lavere kurser.

Netto tegningsproveny på kr 60 mill. tillegges liten verdi i den ventede langsiktige markedsverdien. Midlene skal brukes gjennom 2026. Hvis selskapet ikke leverer etter budsjett i 2026 er det ny emi på lavere kurs.

1 Like

Tenker du at aksjen vil få et kjøpspress eller salgspress etter at de har trykket opp 25-75 millioner nye aksjer og en stor andel av dagens aksjonærer har kjøpt for en anseelig prosent av verdien aksjene hadde før emisjonen?

Jeg tenker at uten andre nyheter, så vil det være anseelig salgspress. Selvfølgelig, kommer de med melding om kontrakter eller andre positive nyheter midt opp i det hele, så kan jo ting snu seg, men da er du avhengig av det…

I teorien bør lysten til å selge og dermed presset opp eller ned i ordreboken bli det samme som før hvis alle sitter med samme eierandel i selskapet som tidligere.

Mulig jeg er rar, men jeg selger ikke aksjer hvis jeg har flere av de. For min del er det viktigste andelen jeg eier av selskapet. Hvor stor del av kaken tilfaller meg hvis selskapet oppnår suksess.

1 Like

Noen som vet hvordan man selger tegningsrettene sine når den tid kommer? Det dukker opp en knapp på meglerplattformen og du selger til en kurs, er det så enkelt?

Men du er enig i at det lønner seg å selge på 3 og kjøpe på 2 ?

Jeg avventer og kjøper ikke på disse nivåene. Men at 167 mill som er dagens mcap bør kunne være interessant sett i et lengre perspektiv fremstår en del klarere enn kr 7 for et par måneder siden. Hvor det utelukkende var et bet på fortsatt positiv momentum som følger av spekulative rykter. Selv om man må gjennom en seig prosess med x antall emi-aksjer, i tillegg til den høyst reelle muligheten for at den faller ytterligere.

Hvis kursen er det før rettene tildeles - ja.
Men du får ikke tegnet på 2 hvis du ikke har retter!

Derfor er kursen nå (aksjekurs+(aksjekurs - rabatt))/antall aksjer etter at emi er unnagjort

Det som plager meg mest er at de som virkelig kunne backet kursen har fordel av lav kurs, sånn i det kortere bilde.

2 Likes

Selges som helt vanlige tilgjengelige aksjer, bare at man slipper unna med fine 22% skatt.

1 Like