Det handler om hva porteføljen din forteller deg av avkastning. Den er ikke god.
Og så må man ut med nye penger i tillegg. For å spekulere i oppgang.
Mange har ikke kapital å skyte inn. Hva med dem?
Det handler om hva porteføljen din forteller deg av avkastning. Den er ikke god.
Og så må man ut med nye penger i tillegg. For å spekulere i oppgang.
Mange har ikke kapital å skyte inn. Hva med dem?
Beløpet man må ut med, for å forsvare sin eierandel, er det samme uansett om emikurs er 1 eller 10 kroner.
Er det ikke det alle gjør på børs? Så lenge man ikke opererer med shorting og annet gruff?
For de er dette et problem.
Og for de er det best om kursen er høyest mulig.
Hvis du faktisk brydde deg om de, så hadde du hatt et annet fokus enn å rope høyt at “Det her er grusomt! Kursen skal bare ned og ned.”
Det er verre når kursen er 2 og man ikke har likviditet å skyte inn. Aksjene du sitter på er handlet for kr 6-7.
Forstår at mange kaster kortene.
Hersketeknikk. Kan bare legge ned TI om man kun skal kunne ytre meninger om selskaper som har gått til himmels. Høyrisiko er og forblir høyrisiko og oppfører seg kursmessig deretter. Som er alt annet enn strake vegen til himmels. Selv når det ender med solskinnshistorie til slutt.
Å selge aksjene fordi kursen har gått ned mye? Er det hele resonnementet? Syltynt
Jeg kan ha spart mange for mye penger hvis de lyttet for 30 dager siden. Noen gjorde nok det.
Og kursen er nå kr 3. det peker på kr 2 i emi kurs.
Jeg har også pekt på at ofte synker kursen til emi kurs i etterkant av emisjonen.
Like greit å kalle seg selv en hvit ridder når ingen andre gjør det…Eller?
Gi dette et halvt år ca. Tar gjerne diskusjonen utpå senvinteren/tidligvåren.
Det er mye bra fundamentalt på gang.
Enormt marked og i startgropa for kommersiell forløsning.
Selskapet verdsettes i praksis til drøyt 200 mill nå med rundt 80 mill på konto.
Veldig mye ligger til rette for at dette blir hyggelig etter at emien er unnagjort
Det blir en del av diskusjonen når man møter hardnakkede optimister. Hvis du følger tråden jeg besvarte. Greit med balanse.
Som jeg har sagt før; håper selskapet lykkes og dere tjener penger på det. Men rundt kapitalsituasjonen nå i sommer så var det fornuftig å avvente løsning. Nå er den snart på plass. Kanskje nye investors da ser muligheten.
Er vel nok sår- og skorpepirking nå fra de som med rette har henvist til risiko og kapitalbehov.
Jeg synes den var unødvendig. Det må være lov å argumentere for begge sider. Jeg synes @Netromo har veldig mange tankevekkende innlegg.
Ingen av oss vet hva kursen er om 1 eller 5 år, men mange av dem som var skråsikre på oppgang i forrige emisjon er det fortsatt. Mange som var pessimister er det fortsatt også. Men de har tross alt hatt rett hittil. Bl.a pga dem var jeg forsiktig og kjøpte lite. Heldigvis.
La begge sider slippe til og la begge sider få argumentere.
Det er graden av det hele. For ja, det må helt riktig være lov å argumentere for begge sider. Alle har sluppet til hele veien og motstand har gått begge veier. Har selv hatt direktekontakt med flere som har sittet på informasjon som har underbygget deres syn og det er absolutt mulig å forstå resonnementet. Selv om det for mitt vedkommende aldri fristet å ta sjansen. Brent barn som skyr ilden med visshet om at man gjerne forsterker det positive som man enten vet eller tror at man vet og så er det et ukjent antall momenter som man ikke har oversikt over. Hvor realitetene stort sett havner kraftig på nedsiden kontra hva man hadde bygget opp av forventninger på forhånd.
Kursen taler sitt klare språk. Burde ikke være nødvendig å dra frem både tskjeen og saltet.
Det er frustrerende. Jeg vet jo, både fra egen erfaring og fra «økonomer», at man bør kjøpe i selskaper som tjener penger. Men så er det spenningen når man oppdager noe som «ingen andre har oppdaget» 🥹:sweat_smile:
Er dette bekreftet offisielt fra selskapet?
Eller er det bare noe du antar?
Som følge av dette forventer selskapet ikke å starte nye, storskala påføringer på golfbaner før problemene er løst.
De fungerte, bare ikke fullt ut. Vi gravde dypere i det og klarte å finne både den spesifikke utfordringen med utstyret deres og har fått rettet opp alt dette nå, tror vi, og banen har fortsatt å være åpen, svært produktiv, og ser bare vakker ut, ser fantastisk ut, og vi begynner å se gode resultater der når det gjelder vannbesparelse.
Det skal vel testes i en del først vil jeg tro, men jeg tolker dette som at det i praksis er løst ja.
Konklusjon: FIKSET!
Q2 rapporten:
"Next, let me address our challenges at Woodland
Hills and PGA West. While definitive conclusions
cannot be drawn, we strongly believe that in both
places we momentarily lost control of both our
on golf courses are the most challenging that
we attempt. The irrigation systems are high
pressure, the sprinklers have low tolerances to
foreign debris and the exact details of the systems
are sometimes lost to history. To be compatible
with these systems, we need to be very precise
in how we blend our product into and through
these systems. The team is currently testing
new injection equipment, running test sprinklers
to failure, and revising our standard operating
procedures to ensure that we are much better
aligned with the high precision needs of these
applications. Painful, but we are learning from our
mistakes, and I would remind shareholders that
we delivered over 4.5 million liters of material
at Woodland Hills, the course is operating as usual,
and we still expect to have a significant impact on
their water usage.
James Thomas
Chief Executive Officer
Desert Control"
Problemet ligger ikke i Desert Control sitt utstyr eller teknologi i det hele tatt.
Det skal vel testes i en del først vil jeg tro, men jeg tolker dette som at det i praksis er løst ja.
Det er løst for den banen, som at de har fått ut lncen av sprinkleranlegg osv.
Men de har ikke pt en pakkeløsning for hvordan håndtere dette for tilsvarende neste golfbane. Det driver de og tester nå, dvs for en ukes tid siden
Er det manglende generalforsamling som er grunnen til at de ikke har gjort seg ferdig med emisjonen allerede?
Tror det vil være stort press frem til 3-5 sept og at mange Nordnettere ikke er så langsiktige likevel
Med dagens fasit i hånda. Hvorfor kunne de ikke melde emisjonen samtidig som offentliggjøringen av «tabben»? Synes dette vitner om at man må være forsiktig å tolke uttalelser fra selskapet altfor bokstavelig.