Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Emisjonen fastsettes vel i sin helhet av EGF, men blir nok fort slik den er satt opp pga. garantien antar jeg?

Rabatten tilbys vel aksjonærene i første omgang.

Men TR skal vel kunne trades på børs? og hvis noen dumper de billig, så kan man jo skaffe seg det uten å eie aksjen.

3 Likes

Det gir ingen mening for styret å øke rabatten utover 32,5%. De har jo en garantert emisjon, så hvorfor skulle de gjøre det? Jeg tipper det er ordlagt sånn slik at de kan få en emisjon med sånn halveis runde tall. :stuck_out_tongue:

2,75 får man kjøpt aksjer til 1,4 om man har retter
Få den litt lenger ned da:)

Det kan godt være derfor, men greit å være klar over at de holder det åpent for endring uten å ha gitt en begrunnelse enda.

1 Like

Strategi er alltid selg aksjen kjøp retter. Tipper vi skal ned 1-1.50 pr aksjer før emi

1 Like

Du sitter ikke med aksjer, eller har få aksjer i forhold til tilgjengelig cash? Trodde du var godt lastet når du snakket varmt om aksjen på 7 kr.

Jeg har langsiktig tro på selskapet ja.

Da er det bare til å avvente til emisjon er satt, og kjøpe eventuelt rundt emikurs!

RESERVED COLLARS BREACH, jaha

Vel, det ligger an til emisjon-på 1-tallet @jobbis, så kan du spørre deg hvem sitt omdømme som kom godt ut av den ordvekslingen.

2 Likes

Kjøper en aksjer nå koster reellt sett 4kr nå inkl. fulltegning i emisjonen. Billigsalg, trade med omhu. Kjedelig hvis det dukker opp noen som vil kjøpe selskapet feks.

Ditt

1 Like

Bra laget.
La situasjonen med DC nå være en advarsel om å aldri gå inn i slike selskaper igjen.
Vanlige håpefulle aksjonærer som tenker kurs 10 skal blir 40, 80 eller hundre blir bare lurt. Det ender i kaos og vi vanlige aksjonærer blir sittende igjen som taperne i dette spillet. Det er tragisk for oss som har gått inn med penger oppspart over mange år. Men det kan kanskje ihvertfall skremme andre så de slipper å oppleve noe lignende.

2 Likes

Nystartede norske småselskaper som skal ut å erobre verden med fantastisk teknologi. Stay away. Ender opp i griseemisjoner og egentlig bare det komplette kaos og til slutt er alle penga tapt

2 Likes

Med ditt tankesett bingo, så hadde vi bodd i huler fremdeles.

Hvorfor du holder på med enkeltaksjer er ikke til å fatte.

1 Like

Kan ikke du skaffe deg en terapeut snart Bingo istedenfor å spy ut frustrasjonen din her på forumet dag ut og dag inn🙏

2 Likes

Det er ikke noe feil med enkeltaksjer nødvendigvis, men disse start upene har jeg ikke sett ett eksempel på har gått bra siden 2016

I motsetning til dere kan jeg i beste fall gjøre folk en tjeneste

1 Like

Sånn som dere har holdt på her i flere år blir satt i akkurat det lyset jeg vært redd for skulle komme

1 Like