Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Kjøres plutselig opp litt nå.

Kan fort være en trigger i seg selv når man får se på listene hvem som kjøpte fredag, og hvis det fremstår som en langsiktig kapitalsterk investor som man antar har kjøpt i går og idag også, så kan det jo bli bra for kursen (i det minste kortsiktig).

1 Like

Kan fort være et ypperlig kjøpstidspunkt for kapitalsterke kjøpere i hvert fall.

Du får tildelt tegneretter som nøyaktig tilsvarer de du må benytte deg av for å opprettholde din eierbrøk i Desert Control. Så du slipper å regne på det.

2 Likes

Nærmer seg 25 % opp fra bunnen idag. Men sånn vil det vel fortsette noen dager. .

1 Like

Nærmere 20%, men fortsatt.

Bra kjørt på 40 øringen for de som traff!!
Edit: ikke usannsynlig at det blir flere slike i tiden fremover ned mot 2,1-2,2. Får bare være på knappen her.

1 Like

Det man vil oppleve mer og mer nå er at de større med volum som ikke har kapasitet eller vil ta sin andel er ferdigsolgt eller at de ikke ser noen vits i å selge her nede fordi mcap er for grusa i forhold til det fundamentale for selskapet. Og skulle de solgt hadde de gjort det på fredag eller mandag. De finner ikke plutselig ut av nyheten nå og mener at det er bedre å selge i dag enn i går. Volumet har stort nok til at en rekke aktører kunne kommet seg ut. Det kan også være de lukter lunta ref det jeg beskrev om Item/sak 5 i innkallingen til EGF.

1 Like

De kan også spekulere i å selge tegningsrettene

Det vil utvilsomt være desidert mest lønnsomt å benytte seg av dem, og helst også å overtegne eller kjøpe tegneretter andre selger. Disse tilbudsaksjene vil du sannsynligvis aldri se makne til i pris. Jeg tror aksjekursen vil stige omtrent like raskt som den falt etter at emisjonen er overstått. Innen noen måneder kan de selges for flere ganger hva man kjøpte dem for.

4 Likes

fin ønsketenkning

Det man må forstå er at kursnedgangen nå dels skyldes strategi og dels panikk og stort lite annet, og at begge deler er midlertidig. Om man noen gang har kunnet snakke om kunstig kursutvikling er det akkurat her og nå, for i sannhet er det ingen utvikling i det hele tatt og ei heller noen trend.

2 Likes

Marketcap er fremdeles nesten 5 ganger guidet omsetning for neste år, med et drøyt års runway før kassen begynner å gå tom igjen. Det er ikke konkursprising.

8 Likes

Lav prising relativt til vekstselskaper
Mange tidligfase grønn-teknologi/klima-selskaper handler gjerne på 10–20× forward revenue.
5× revenue er i så måte lavt, særlig hvis vekstpotensialet er stort og teknologien kan skaleres.

Etter emisjonen har selskapet 12–16 mnd runway, de har tid til at mye materialiserer seg.
Det handler jo om man har troa på selskapet fremover eller om man tror det skal prises til konkurs prising, har man ikke troa så ville jeg holdt meg langt unna ja.

Begynner de å få kontrakter og guiding treffer så kan det begynne å skalere raskt. Da vil multipler falle fort. Og dette priser markedet inn lang tid i forveien.

Man får også en strategisk verdi. Teknologien adresserer et globalt vann og jordproblem, og har en enorm impact-verdi.

De største deriblant CEO putter mest penger inn i dette konkursboet som du kaller det. Disse aktørene har nok gjort mer due diligence enn småinvestorer.

Kjøper man på 2,5 og tegner fullt ut har man vel et snitt på rundt 1,8. 200 mill med 75 mill på bok.

Jeg synes egentlig dette er en billig opsjon på en en enorm oppside om de lykkes.
Fundamentalt går startskuddet nå, så får vi se om de lykkes eller ikke.
Tror man på konkurs er man dyre, tror man på at de lykkes er det meget billig.

6 Likes

Her er et veldig billig hjelpemiddel jeg har oppdaget man med fordel kan beskytte seg mot nedside i porteføljen med, og likevel ha god hal på evt oppside.

Nå på salg:

https://www.unisportstore.no/lopesko/adidas-runfalcon-5-wide-running-shoes/359921/

men det er ikke så svart-hvitt, guidingen ble nedgradert, det kan ta lang tid før man faktisk ser potensialet materialiserer seg i den grad at det er lønnsomt å investere på nåværende tidspunkt, det er ikke mye som tyder på at vi ikke må gjennom en ny emisjon om ett år pdd, da vil nåværende multippelprising være uvesentlig

Mye tyder på at dette var en mellomløsning ja;)
Jeg tror ting begynner å materialisere seg veldig snart i Midtøsten, signaler jeg har fått fra de der nede med kontakt i snart 2 år. Og jeg tror de har landet mye i usa det neste halve året også.
Men det er jo her man må ta et valg da, tror man at dette skal ta lang tid og ingenting materialiserer seg før de må hente penger, så klart da ville jeg ikke kjøpt. Men jeg tror det er mye som kommer fremover nå og at det derfor er en god ide å kjøpe.

Noen burde rapportere dette innlegget som off-topic. Men siden du er moderator er det vel ikke noe poeng i å gjøre det.

2 Likes

Mye latterliggjøring fra han karen der, utrolig at han får holde på som moderator. Jeg kommer kun med min mening og argumenterer for den.

2 Likes

Som nevnt tidligere publiseres det løpende nye innlegg av alle mulige brukere på tvers av sosiale medier, jeg tror det er en kampanje og at de får betalt for dette. Mulig Desert Control ikke er klar over detaljene rundt dette, da det kanskje bare er endel av en større markedsføringspakke de har kjøpt. Men, selv om jeg ikke skal dele alle disse som dukker opp, har jeg lyst til å dele denne fra Facebook fordi jeg synes den var godt skrevet med mange gode poeng. I tillegg er det 92 kommentarer til den. Jeg vet ikke hvor mange følgere brukeren har fordi jeg ikke har Facebook-konto selv, men muligens mange fordi det er så mange kommentarer:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1196485745843207&set=a.545893457569109

når jeg ser folk i kommentarfeltet skriver at mer Co2 i lufta ville gjort samme nytten :man_facepalming:

uansett, jeg tror slik massespredning er positivt, kanskje spesielt med tanke på søkemotoroptimalisering (SEO)

1 Like