Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Blir fort vel kreativt, og til tider også blindt, å bruke chatgpt. Man må ha hendene på rattet selv, og evne å være kritisk til antydninger og konklusjoner

2 Likes

Spesielt dette er interessant

Ja takk😊

Dette blir surr Bingo. Dc har masse data på besparingsgrad. Så lenge Woodland sparer mer enn 25%,så er dette en megasuksess.
Men det viktigste er at påføringen hos Woodland var ikke for å bevise besparingsgrad, men for å verifisere påføringsmetodikk og storskala leveranse.

4 Likes

Bruker selv ChatGPT i kanskje vel stor grad av og til, men som @Hayen skriver; man må kunne tenke selv også. Og være kritisk til nytteverdien. Her har tjenesten valgt det halvtomme glasset i nærmest demonstrativt grad. Selskapet offentliggjør selvsagt ikke prosenter før de har de endelige tallene på plass. Og nei, det begrenser ikke markedet. Selskapet sikter til early adopters uavhengig av problemene. Som vil være mer eller mindre glemt når en løsning eksisterer. Som selskapet vel bekrefter at er tilfelle.

2 Likes

Alle aksjonærer i Desert Control vet hva betydelige reduksjoner i vannforbruket betyr, dermed er man innforstått med det, ergo det er underforstått. At forumbrukeren aller AI’en ikke forstår det er noe annet.

2 Likes

Alle fnyser av ChatGPT når den er kritisk, hehe. Så ekstremt forutsigbart.

Man kan ikke vurdere et svar fra ChatGPT uten å ha fått lest spørsmålet. Som vanlig holdes dette tilbake. Da er det verdiløst for meg.

6 Likes

Haha, det er i grunn et godt poeng.

2 Likes

Jeg har økt i dag, og er overrasket over at det var enklere å få kjøpt på samme kurs i dag enn det var i går.

1 Like

Her. Spørsmålet, analyser denne børsmeldingen fra Desert control.

1 Like

Meldingen igår var positiv, og et spesielt godt signal at selskapet faktisk melder noe midt i emisjonen.

Meldingen idag viser for alvor at dc har god kontroll på både årsak til problemene hos Woodland og løsninger.

De fleste her på forumet har sett nedover. Spørsmålet er om man bør begynne å se oppover igjen.

Løsninger på bordet for “fremtidige Woodlands” innebærer også at det nærmer seg ferdigstilling av den nye enheten.
Og ferdigstilling passer bra inn med at den bør/må være produksjonsklar til ca midten av oktober, for at kunder skal få den levert innen årsskiftet (som informert på q2)

7 Likes

Jeg gjetter nå på at det enten kommer en ny analyse eller kursmål fra Arctic innen dato for emisjon, eller at det kommer et intervju med CEO i Finansavisen eller E24.

Forresten, husk at det er antall aksjer du har ved børsslutt i dag som avgjør hvor mange stemmer du får på EGM.

Og så er det antall aksjer man eier 5.9 som avgjør hvor mange t retter man får ?

Jeg skal oppsummere Desert Control 2026 for dere i fire ord:

“Show me the money”

Oppnår de guidet revenue, så har de mye mer troverdighet med en gang. Mange plusspoeng hvis de klarer å vise at det også er profitabelt. Men topplinje viktigere enn bunnlinje neste år.

6 Likes

Jeg vil si at gjennomførte prosjekter uten problemer + kraftig økende ordrebok er det viktigste. Noe som får en til å tro at de kan gjøre kommersiell suksess. De behøver ikke levere hverken topp- eller bunnlinje, men sannsynliggjøre at de kan vokse inn i himmelen. Da er vi tilbake på prisingen de hadde ved peak.

På den andre siden, problemer, utsettelser og ingen ordrebok er spikeren i kista.

2 Likes

Den støttes. Også hjelper det å få inn en industriell aktør, som mye tyder på er planen. Ref Syngenta og ref de åpner opp for etter GF nå. De slipper ny GF for å spikre en slik avtale nå. Som jeg vet er planen, men som man helt sikkert vil ser materialisert først.

Hvis de får inn en industriell aktør, blir det veldig spennende å se hvilken verdi på selskapet og teknologien de tar utgangspunkt i. Hva de har klart å forhandle seg frem til.

Derfor de kjørte en fortrinnsrettet emisjon nå, tror jeg.
De trengte mer tid, unngå akseptere dårligere vilkår pga tom kasse og golfproblemer, signalverdi ovenfor industriell aktør med at man viser at dagens eiere har tro på selskapet og er villige til å stille opp, dette liker industrielle vet du, at eksisterende må blø litt og vise villighet til å ta risiko, man bevarer verdien hos eksisterende. De bedrer forhandlingskort med penger på konto. For meg er det ikke noe tvil om at dette er en mellomløsning, kjøper seg tid, gir likviditet og forhandlingsstyrke. Industriell vil nok kartlegge golf problemene nøye og om det er Syngenta som mye tyder på, så har de tid til å se mer resultater av testene de driver med.

1 Like

AKVA er vel firma til tidligere styreleder i Desert Control Knut Nesse

2 Likes