Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

4 Likes

Proffe videoer, jeg får ganske grei tillit til at de vet hva de driver med av slikt. Det er bare synd kommunikasjon og strategi med markedet ikke har vært av samme kaliber!:sweat:

Har jeg rett så har Desert kommunisert for lenge siden hva som kommer til å skje om ikke altfor lenge. De har gitt hint etter min mening flere ganger.

1 Like

Dagens melding viser også at golfspøkelset fra i sommer er ryddet bort.

4 Likes

Lenge nå vil vel det meste handle om situasjonen rundt emisjon og tr retter og posisjonering ift det

Det jeg ville fulgt med på fremover er om topp 50 allerede har kjøpt, eller begynt å kjøpe, av betydning. Jeg forventer strengt tatt ikke at noen av dem gjør det.

1 Like

Ref kursen virker det ikke som det er noe FOMO eller at folk på noe måte kappes om å skaffe seg aksjer.

1 Like

Det er ikke sikkert det skjer heller, men tilfellene jeg har sett man vil sikre retter har det skjedd de 2-3 dagene før ex.

Ingen som kan predikere. Sitter selv med en ok mengde utifra hva jeg føler meg komfortabel med og har mulighet til å kjøpe tungt om det skulle bli amateur hour når tegningsrettene kommer i spill.

2 Likes

Meste jeg leser handler om at aksjen vil kunne handles rundt sannsynlig emi kurs på 1,50 eller rundt der

Ja, kan jo skje det også, ingen kan vite med sikkerhet. Men jeg synes da prisen for selskapet er ekstremt billig.

Det vil kun skje hvis det er noen retails som ikke kan regne. Og det er det helt sikkert, men jeg vil bli overrasket om det er noe volum å snakke om på så lave nivåer.

Kommer an på hva man legger til grunn for en verdsettelse. Utifra hva de har av inntekter eller det som er konkret i pipeline så er det ikke mye å snakke om. Hvis man ser på alle mulighetene er det noe annet

Kan egentlig bare legge til impact verdien av en løsning som beviselig fungerer. Eller kun golfen, grisebillig om de kun hadde hatt golfen. Eller om vi kun tar partnere som det begynner å løsne for.

Men det er jo hva jeg tror, tror de de ikke lykkes og ikke får solgt noe, at golf legger alt på is f eks. Da er det dyrt.

For VWAP, er det ikke bare å ta omsetning delt på antal omsatt? Altså ~2,52 i dag?

Da blir det arbitrasje muligheter….

Jeg har valgt å bli sittende rolig med alle de aksjene jeg har og tenker å utnytte alle tildelte tegneretter og i tillegg kjøpe så mange jeg har råd til av de som selges. Det er utrolig rimelig måte å snitte voldsomt ned på inngangsverdien på hva man har av aksjer. Men om det medfører riktighet hva som er sagt her før om Nina og OKS med flere, at deres tegneretter om de selges vil gå utenom ordreboken og uten markedet, så kan det fort bli voldsom kamp om de tegnerettene som blir tilgjengelig, for jeg tror ikke det er mange som ikke vil se hvor lønnsomt det er å benytte seg av dem. Det blir uansett spennende, ingen tvil om det.

2 Likes

Jeg ville vært svært forsiktig med å øke eksponeringen i et slikt tidligfaseselskap midt i en stor, viktig emisjon. Vanligvis forsvinner kursen ned mot emisjonskurs relativt kjapt etter emisjonen. Det skal trykkes 50-75 mill nye aksjer. Mange tas av investors som allerede mottar 10-12% provisjon. De kommer til å pøse ut aksjer for å sikre enhver gevinst.

Take it easy. Se an utviklingen til etter emisjonen er satt og alle aksjer er trykket og overlevert. Dette haster ikke.

(Rettet trykkfeil)

1 Like

10-20% provisjon😂. Nei mange aksjer kommer ikke på garantistene, de fleste vil benytte rettene enten ved salg eller tegning. 60% er på største aksjonærer, tviler på at eksterne får noe som helst utenom provisjonen på 12%, de er nok allerede solgt, sikret inn vil jeg tippe. Det er greit å være negativ altså, og forsiktig, med de der skremsels overdrivelsene kan du legge av deg.

1 Like

@jobbis jeg tror du kommer til å bli overrasket her, innlegget du akkurat svarte på tror jeg kommer til å treffe meget godt. Desert Control slipper ikke unna