Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Golf er pri, det er ikke et tema engang, der de kan skalere og skaffe god inntekt raskt nå. Men de har en plan og landbruk kommer, daddel er jo der, sitron, mandel og slike høyverdiprodukter som bruker mye vann, der det er lettere og regne hjem ROI.
Desertification er jo end target, når de har skalering og alt på plass.

Kun golfen om de lykkes fremover her, vil gi milliardprising av selskapet. Hadde ikke trengt noe annet. Kan regne 1 mill i året per golfbane, 3-400 golfbaner kun i california, like mange, om ikke flere i florida, også har du resten av markedet da.

1 Like

Jeg hadde mellomfinansering som et alternativ, og synes fortsatt dette ble gjort på en fair måte. Jeg bommet på kursen ja, det gjør vi alle, også du. Men hvor skryter jeg? Er det ikke lov å komme med sine meninger lenger for man har bommet på kursutvikling? Da bør du logga av, for det har garantert du også bommet på før. Eller kan vi bare spørre deg om bunner og topper fremover med 100% garanti. Du som spådde konkurs.

Jeg hadde det som en mulighet, hovedscenarioet mitt var en emisjon med rundt 40% rabatt. 32,5% rabatt av TERP gjør at jeg tenker at jeg traff rimelig klokkeren der. Ditt hovedscenarioet var emi til partner med premie etter hva jeg husker?

Når det kommer til kursutvikling, så har jeg sagt det før, fra dag til dag har jeg ikke peiling. Tradere elsker aksjer som kjører emi. Mye usikkerhet, folk som kaster kortene, folk som må selge for å bli med i emi, lavt volum gjør det lett å kjøre pump & dump.

Mest skeptisk er jeg til garantistene som ikke hadde egne aksjer. Synes jeg så noen poste noe om at det var offentliggjort hvem de var? Er det investorer eller Tradere? Noen som vet?

Jeg trodde på partner til premium eller at golfproblemen og annet satte en stopper og at de måtte ha en mellomfinasering i mellomtiden. Det skjedde jo. Da er fortinsrettet den mest fair måten å gjøre det på.

Hvorfor er du skeptisk til de? De får jo mest sannsynlig ikke aksjer uansett, siden rettene kan trades og man kan overtegne, og den garantist provisjonen har de allerede tatt gevinst på.

Enda mer negativt

Desert Control kom inn i Investtech Norway Falling Trend-indeksen den 1. august. Trenden er svakt fallende, og forrige fredag brøt aksjen ned gjennom gulvet i kanalen. Statistisk er det enda mer negativt enn om aksjen fortsatt hadde ligget inne i den fallende trenden, ifølge Investtechs forskning.

Teknisk analyse av Desert Control.

Teknisk analyse av Desert Control. Foto: Investtech

Desert Control har brutt ned gjennom den tidligere støtten ved 4,55 kroner, og selv om mange kan tenke at aksjen er billig nå, er det kortsiktige momentumet sterkt negativt, volumutviklingen er negativ, og aksjen er negativ på nesten alle tekniske parametere.

Faktisk vurderer Investtechs algoritmer aksjen som den svakeste av alle aksjene på Oslo Børs. At selskapet har varslet at de skal gjennomføre en emisjon, som riktignok er garantert, hjelper ikke, og vi har en klar salgsanbefaling på Desert Control.

3 Likes

Han glemmer å nevne den eneste positive indikatoren de selv har registrert, noe som får meg til å oppfatte han som kun å være ute etter å skape “sensasjon” og få oppmerksomhet etc på bekostning av å være objektiv: Desert Control (DSRT) - Teknisk analyse - Oslo Børs - Investtech

RSI divergerer positivt mot kursen, noe som indikerer mulighet for en reaksjon opp.

40% rabatt på bekostning av eksisterende ja, eller konkurs, har gått gjennom hva du har skrevet og du har bommet like mye som meg, om ikke mer.

Lundberg og Risberg (Ramcap AB), står på innkallingen til EGF. Kjenner ikke til dem. Rabatten er jo så stor at jeg antar vi bør nærmest fulltegnes.

Vet ikke om denne er delt her tidligere, men dette var kanskje ikke noe bombe …

Med tanke på hvordan kursen ble halvert av småsparere, på noe som nå er fikset, så hadde det ikke overrasket meg om dette også drar ned kursen på mandag🤣

1 Like

Hvorfor det? Det er jo lenge siden vi fikk ny CEO. Det er vel kun det at han har fått seg ny jobb som er nytt. Med mindre jeg har misforstått noe … Kanskje han jobbet i Desert Control i en annen stilling frem til nå?

Nok et forsøk på en spøk mot de unaturlige kursbevegelsene i selskapet. Tror jeg skal gi meg med den spøkefulle tonene nå😂. Bra han har fått seg en ny jobb.

Anyways…fine meldinger de siste dagene, håper på normalisering og positiv utvikling når emisjonen er fullført. Tegner meg fult med de rettene jeg har.

5 Likes

Spøken fungerte, det er bare meg som er så sløv og aldri oppfatter ting riktig. Sånn det ligger an nå så skal jeg også tegne meg fullt. Det blir å overtegne.

2 Likes

Fulltegner her også. Blir vel 6-sifret beløp. Men det er nok første og siste gangen vi får så billige aksjer.

5 Likes

Et spørsmål på vegne av oss som nettopp har tenkt å fulltegne og eventuelt å kjøpe tegneretter om det blir vanskelig å overtegne: Hva blir rett regnestykke for hva vi må kjøpe tegneretter for i det åpne markedet? I forhold til aksjekurs og i forhold til tilbudskurs på tegnede aksjer? Er det så enkelt som aksjekurs minus tilbudskurs?

2 Likes

Når tegningskurs er fastsatt er det egentlig så enkelt.

Tenker kursen skal langt ned frem til emisjonkursen blir satt. Ingen investorer vil betale mer enn de må for en aksje.

Det er et dynamisk spill, hvor noen må være villige til å selge eksisterende beholdning til en stadig lavere kurs for at det skal inntreffe. Det inntreffer ikke i et vakuum. Som gjør retningen vanskelig å predikere iom at det finnes et insentiv for både å kjøpe aksjer og unnlate å selge (gratis tegningsretter).

Er det gjennomsnittskurs den 6-7-8 September, minus ca 32,5 % som avgjør emisjonskursen? Det er ikke lett å regne ut hva kursen blir… plutselig kommer det en storfisk som kjøper aksjer før 5. September for å få tr. Nok en spennende uke ligger foran oss. :slight_smile:

1 Like

Mener det er gjennomsnittlig kurs de tre dagene før 5. Sept.

1 Like