Ja jeg gikk og ventet på neste episode med håp om en kommentar, synd de legger ned ja.
Kom jo veldig brått på også, leste det bare tilfeldigvis på finansavisen.
Første gang jeg ble oppmerksom på Dsrt var da Henriksen snakket om aksjen i alskesladder. Da mente han at kr. 60,- fort kunne være billig for aksjen. Da stod den i rett over 30.
I de tidene var det en far på XI-chat som fortalte at han hadde satt et større beløp i DC til sønnen sin, som han kunne få når han ble 18 år.
Aksjeverden kan være brutal…
Får håpe gutten ikke har fylt 18 enda da…
Hvis infoen jeg har fått stemmer, så kan det bli mer problematisk å skaffe seg tegningsretter enn først antatt. For de som har den planen. En liten fugl har hvisket meg i øret at de største som ikke har tilgjengelig midler å tegne for (oks,nina og Ole), kommer til å selge sine retter off market. Er vel derfor de sitter helt stille å ikke letter seg nå også.
Det er vel bare å følge denne trenden?
Desert Control har brutt ned gjennom den tidligere støtten ved 4,55 kroner, og selv om mange kan tenke at aksjen er billig nå, er det kortsiktige momentumet sterkt negativt, volumutviklingen er negativ, og aksjen er negativ på nesten alle tekniske parametere.
Faktisk vurderer Investtechs algoritmer aksjen som den svakeste av alle aksjene på Oslo Børs. At selskapet har varslet at de skal gjennomføre en emisjon, som riktignok er garantert, hjelper ikke, og vi har en klar salgsanbefaling på Desert Contro
Ofte lønner det seg å handle stikk motsatt av hva investech mener… De hadde f.eks salgsanbefaling på polight da den var under 3 kr, nå en liten stund etter koster den over 5,50. Automatisk teknisk analyse, har ikke en dritt med virkeligheten å gjøre. Bare min mening…
Video med/fra Oasis
Burde man ikke forvente at slikt blir børsmeldt?
Det har jo blitt børsmeldt i forrige uke?
Åå, ja, er den den ja. Merkelig at de ikke poster det på Linkedin før i dag. De har vel mye å gjøre da …
Lærdommen fra alle slike case i den fasen er å selge når euforien herjer som mest. Blue Sky-drømmeriene er stort sett fullstendig på bærtur. Siste eksempel NTI i fjor. Hvor DC var intet unntak utover H2 2021.
Flott video, dette blir bra!
De pleier å dele det meste som legges ut på Twitter, FB og LinkedIn tror jeg.
Vakuum feil vei i dag
Litt rart å kalle dette vakuum. Man venter ikke på at selskapet skal bli tatt av børsen, med en dato et godt stykke frem i tid. Hvor spekulative aktører har god tid til å sjonglere uten fare for å bli sittende fast. Man har fortsatt å gjøre med et selskap i full vigør, med aksjonærer som poisjonerer seg for konsekvensene av den kommende emisjonen som kun er få børsdager fremfor oss.
Det var jo snakk om salgsvakuum med høy sannsynlighet i går basert på chatgpt analyse. Da var det jo litt ironisk at det lempes ut masse aksjer idag som må en del ned i pris for å finne kjøpere.
Fair enough. Tenkte det siktet til et mer klassisk vakuum-case ref aksjesladder.
Vakuumet kommer vel først når vi venter på registrering av emisjonsaksjene.
Snart bare 1 måned igjen…