Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Men hva mener du og hvorfor Bingo?
Jeg ser ikke poenget med å kopiere innlegg fra andre fora over hit.

Selge før Ex mener du, og hva om den kun faller til Terp etter ex og snur der? Hva er best å gjøre da?

Jeg bare synes det er interessant
Hva som er lurt å gjøre. Jeg har flere aksjer enn noen gang her nå og lurer på hva som er lurt

Så vil dette variere fra kontrakt til kontrakt.
Men for Berkeley så er prosentsatsen ca denne

Det er lett å bli tullete I hodet av å jakte/frykte kortsiktige bevegelser/smarte grep.

Jeg tenker det er lurt å eie (flest mulig) aksjer rundt årsskiftet, og vil ikke prøve å være smart nå og dermed miste aksjer jeg “har i hånden”

1 Like

Hvis man har cash til å kjøpe t retter så lønner det seg å eie mange mange som mulig nå
Ellers kan man selge alt og satse på at kursen går ned mot emi kurs så får man masse penger igjen på skatten neste år pluss at man eier nye aksjer

Det har gått en del mill i omsetning og Nordnet har hamret ut. Så kan jo være at de som har tenkt slik, allerede har solgt. Og mange skal kanskje ta tilbake?

Kortsiktig trading er det kanskje bedre svar å få på XI. Det sagt så er jo dette ganske enkelt.

Hvis styret holder seg til rabatten som de har sagt, så er vel tegningskurs 1,23 ved VWAP 2,5. De som da har fått kjøpt på 2,5 vil ha ny GAV på ca 1,8kr hvis man fulltegner. Da er det ikke vits i å selge t-retter for under diffen mellom ny GAV og tegningskurs hvis man har troa på selskapet. Også må man huske på at så å si alle i DSRT aksjen har inngang på laaaangt over 2,5kr, med andre ord vil ny GAV være himmelhøyt over 1,8kr. Altså, har man egentlig langsiktig tro skal man prise t-retter deretter.

Enterprise value etter emisjonen er jo på knappe 80mill hvis man legger til grunn tegningskurs…

1 Like
4 Likes

Proffe videoer, jeg får ganske grei tillit til at de vet hva de driver med av slikt. Det er bare synd kommunikasjon og strategi med markedet ikke har vært av samme kaliber!:sweat:

Har jeg rett så har Desert kommunisert for lenge siden hva som kommer til å skje om ikke altfor lenge. De har gitt hint etter min mening flere ganger.

1 Like

Dagens melding viser også at golfspøkelset fra i sommer er ryddet bort.

4 Likes

Lenge nå vil vel det meste handle om situasjonen rundt emisjon og tr retter og posisjonering ift det

Det jeg ville fulgt med på fremover er om topp 50 allerede har kjøpt, eller begynt å kjøpe, av betydning. Jeg forventer strengt tatt ikke at noen av dem gjør det.

1 Like

Ref kursen virker det ikke som det er noe FOMO eller at folk på noe måte kappes om å skaffe seg aksjer.

1 Like

Det er ikke sikkert det skjer heller, men tilfellene jeg har sett man vil sikre retter har det skjedd de 2-3 dagene før ex.

Ingen som kan predikere. Sitter selv med en ok mengde utifra hva jeg føler meg komfortabel med og har mulighet til å kjøpe tungt om det skulle bli amateur hour når tegningsrettene kommer i spill.

2 Likes

Meste jeg leser handler om at aksjen vil kunne handles rundt sannsynlig emi kurs på 1,50 eller rundt der

Ja, kan jo skje det også, ingen kan vite med sikkerhet. Men jeg synes da prisen for selskapet er ekstremt billig.

Det vil kun skje hvis det er noen retails som ikke kan regne. Og det er det helt sikkert, men jeg vil bli overrasket om det er noe volum å snakke om på så lave nivåer.