Kommer an på hva man legger til grunn for en verdsettelse. Utifra hva de har av inntekter eller det som er konkret i pipeline så er det ikke mye å snakke om. Hvis man ser på alle mulighetene er det noe annet
Kan egentlig bare legge til impact verdien av en løsning som beviselig fungerer. Eller kun golfen, grisebillig om de kun hadde hatt golfen. Eller om vi kun tar partnere som det begynner å løsne for.
Men det er jo hva jeg tror, tror de de ikke lykkes og ikke får solgt noe, at golf legger alt på is f eks. Da er det dyrt.
For VWAP, er det ikke bare å ta omsetning delt på antal omsatt? Altså ~2,52 i dag?
Da blir det arbitrasje muligheter….
Jeg har valgt å bli sittende rolig med alle de aksjene jeg har og tenker å utnytte alle tildelte tegneretter og i tillegg kjøpe så mange jeg har råd til av de som selges. Det er utrolig rimelig måte å snitte voldsomt ned på inngangsverdien på hva man har av aksjer. Men om det medfører riktighet hva som er sagt her før om Nina og OKS med flere, at deres tegneretter om de selges vil gå utenom ordreboken og uten markedet, så kan det fort bli voldsom kamp om de tegnerettene som blir tilgjengelig, for jeg tror ikke det er mange som ikke vil se hvor lønnsomt det er å benytte seg av dem. Det blir uansett spennende, ingen tvil om det.
Jeg ville vært svært forsiktig med å øke eksponeringen i et slikt tidligfaseselskap midt i en stor, viktig emisjon. Vanligvis forsvinner kursen ned mot emisjonskurs relativt kjapt etter emisjonen. Det skal trykkes 50-75 mill nye aksjer. Mange tas av investors som allerede mottar 10-12% provisjon. De kommer til å pøse ut aksjer for å sikre enhver gevinst.
Take it easy. Se an utviklingen til etter emisjonen er satt og alle aksjer er trykket og overlevert. Dette haster ikke.
(Rettet trykkfeil)
10-20% provisjon😂. Nei mange aksjer kommer ikke på garantistene, de fleste vil benytte rettene enten ved salg eller tegning. 60% er på største aksjonærer, tviler på at eksterne får noe som helst utenom provisjonen på 12%, de er nok allerede solgt, sikret inn vil jeg tippe. Det er greit å være negativ altså, og forsiktig, med de der skremsels overdrivelsene kan du legge av deg.
@jobbis jeg tror du kommer til å bli overrasket her, innlegget du akkurat svarte på tror jeg kommer til å treffe meget godt. Desert Control slipper ikke unna
Var forbausende liten kamp om tegningsrettene i mitt forrige møte; NTI i fjor. Tidvis veldig lav omsetning. Med muligheter for å gjøre et realt scoop. Håper på tilsvarende her, men skal sies at emisjonen i NTI knapt nok ble fulltegnet hvor det var garantert for omtrent halvparten om jeg husker rett.
Han kan få rett i at den går ned, og hvis du leser hva jeg skriver så er det ikke det jeg reagerer på.
Er ikke det en klassiker da, ingen vil kjøpe billig og alle vil kjøpe dyrt.
Hvor mange måneder holder kommende kapital fra emisjon?
Kommer vel an på aktiviteten. Men de får kun inn netto 60 mill. Tidligere har de svidd 20-25 mill pr kvartal.
De kan justere dette. Men oppskalering av virksomheten krever kapital. Nå går det på sparebluss.
Og så er det jo noen som tror dette er trinn 1 i en stor plan som skal bringe inn en ny partner med mye cash. Tviler.
12-18 mnd
Dette er nok trinn en ja, syngenta kommer inn, men det er jo om man tror de tror på produktet da, tror man ikke på produktet er det jo bare å selge. Det som er så flott er at det er ekstremt kostnadseffektiv skalerbarhet. De nye enhetene får man dekt egen skalering på med salg til partnere, men igjen det kommer jo an på om man tror på salg til partnere da. Og det virker som det løsner i Midtøsten nå og SDC sier selv de er i forhandlinger om kjøp av nye enheter.
Hvorfor tviler du på at syngenta f eks kommer inn?
Det virker jo ikke som du har særlig tro på produktet ei heller forretningstrategien og da forstår jeg jo hvorfor du er skeptisk, jeg ville aldri aldri kjøpt et produkt eller et selskap jeg ikke har hatt tro på.
@jobbis alle har nok tro på LNC
Det er ikke det vi snakker om. Det dette handler om er om de klarer å generere store nok inntekter. Akkurat der har de mye å bevise. Og tiden flyr, de brenner mye penger
Ja, har man ikke tro på det og i tillegg tror kursen skal ned til emisjonskurs, da skjønner jeg hvert fall ikke at man sitter med så mange aksjer som man aldri har gjort før.
Jeg tror de er i utløsningsfasen nå, synes mange signaler peker i den retningen. Men helt fair å mene annerledes.
Men selv om de skulle være i den fasen, når kommer de store inntektene ?
Ja jeg tror de kommer nå ja, med flere golf implementeringer, og bra med salg av hardware til Midtøsten, når de får på plass produksjon av den nye enheten i nærmeste framtid. Jeg synes det ser veldig lyst ut og at det bare vil balle på seg fremover. Det virker som de største har tro på det også.
Hva tror du selv, om du prøver å blokkere ut alle andre sine meninger? Husk netromo kjenner ikke selskapet her godt, men han kan fortsatt få rett i at kursen skal ned, selv om det vil være kortsiktig. Han kan også ta feil. Hadde jeg vært deg ville jeg gjort meg opp min egen mening, er du usikker ville jeg ventet til jeg så de store inntektene kommer eller til jeg var mer sikker. Må være en forferdelig magefølelse å gå rundt med den usikkerheten hele tiden.
F eks så har både netromo og savepig sittet med hele veien ned fra toppen i pho, de har hvert fall vært bull hele veien ned. Så alle tar feil og de er 2 dyktige investorer. Da er det faktisk bedre å ta feil om man har stolt på seg selv enn om man har stolt blindt på alle andre. Og da sier jeg ikke at man ikke skal lese hva de sier og ta det med betraktning, men til syvende og sist må du stole på deg selv.
Man trenger ikke store inntekter. En klar vei mot de store inntektene derimot. Og det er her selskapet må levere iløpet av de neste 9 månedene. Og helst før heller enn senere. Utvetydige signaler på at de virkelig befinner seg i utløsningsfasen.