Du var ganske bull når jeg blar meg bakover å se fra toppe og nedover der, men det var uansett ikke poenget, poenget var at ingen kan vite får sikkert, alle absolutt alle bommer, så man må nesten prøve å finne ut av ting selv, ta et valg du selv er trygg på og ikke kun gjøre va de andre sier, ser ut som bingo sliter litt med det og det ser ikke ut som han har det så bra med usikkerhet og nervøsitet. Er man usikker, så må man nesten vente eller stå for det valget man tar, også er ikke dette rett fram, ting kan endre seg så man må følge med å helst klare å agere deretter.
Om selskapet når 30 millioner i omsetning i 2026, blir neste spørsmål hvordan dette kan skaleres videre etter 2026. Dersom man lykkes med etablering på 15 golfbaner og oppnår 20 millioner i årlige inntekter, ligger det et realistisk potensial for å nå 30 baner i 2027 og dermed rundt 40 millioner i årlige inntekter. Dette vil man regne på, og hva kan veksten blir videre?
Hvis salget i 2026 inkluderer fire enheter a 5 millioner, bør det være mulig å doble dette til åtte enheter i 2027, tilsvarende 40 millioner alene fra denne inntektsstrømmen.
Videre åpner utrulling innen høykvalitets fruktsegmenter som dadler, sitrus, vin og mandel for betydelig ekstra vekst. Kombinasjonen av flere distribusjonskanaler og sterk skaleringsevne gir et enormt effektivitetspotensial i 2027 og utover. Og hva med aforestering og reforestering som de jobber med statlige organer med, kan de begynne å få noen oppdrag der? Hvor stort er dette markedet, kan man da klare å se frem mot beksjempelse av ørkenspredning?
Poenget er at markedet er så ekstremt svært, og at skaleringen er så ekstremt effektiv. Når selskapet først begynner å dokumentere reelle inntektsstrømmer, vil markedet raskt rette blikket fremover og prise inn potensialet i den videre vekstbanen.
Når selskapet først kan vise til inntekter i golf og etter hvert på tvers av de ulike segmentene, allerede nå daddel også faktisk, vil markedet igjen begynne å prise inn potensialet og åpne for en ny veksthistorie. Tror jeg