De siste dagene har Teigland solgt seg ned i sitt selskap E.T.T. Holding AS. På de samme dagene som han har solgt DSRT-aksjer i E.T.T. Holding AS, har han kjøpt DSRT-aksjer som privatperson. Blir ikke det som å handle med seg selv, som faktisk ikke er lovlig?
Ikke ulovlig det, så lenge han ikke direkte handler med seg selv
I en så illikvid aksje skal han være jævlig forsiktig.
Hva tror dere om det Kokken Tor skriver på XI her? Kursen blir vel annonsert på fredag slik jeg forstår det, blir det kraftig fall på fredag eller ikke? Hvis vi vil ha t-retter fra våre aksjer, må vi jo bare tåle det og sitte.
Det er mye spekulasjon rundt omkring nå, poenget er at ingen vet, jeg er åpen for alt. Han er vel trader også. Jeg tror man skal kjøp billig og selge dyrt. Lykkes selskap med utrulling er 1 mrd billig. Lykkes de ikke, er den dyr nå. Jeg har tro på selskapet og at det kommer til å bli meget lukrativt for de som holder fremover. Også er det helt fair at botn tror at golfbaner ikke vil spare opp mot 50% vann med stigende vannpriser fremover også er det helt fair at noen prøver å time vinn og helt fair at noen vil vente på inntektene blir større.
Det er nettopp fordi det er så vanskelig å vurdere og forutsi kortsiktig kursreaksjon, på for eksempel fredag. I bildet mitt ovenfor mener Kokken Tor det kan bli et bra fall, og det er åpenbart at han håper på en trademulighet der, men samtidig så mener Bosanceros at det motsatte kan skje! Jeg klarer ikke å vurdere dette, håper derfor på flest mulig innspill.
Jeg mener, er oppsettet til denne emisjonen, i kombinasjon med lovende utsikter, annerledes nok fra emisjoner flest, og nok til påvirke at det ikke blir veldig fall på fredag, fordi folk vil sitte med aksjene og få t-retter, samt at nedslag som har pågått sannsynligvis er ferdig innen fredag?
Emisjonen er balansert, så aksjonærene har fortrinn. Hvis den blir fulltegnet får bare aksjonærene eller de som har kjøpt tegningsretter billige aksjer. Hvis den ikke blir fulltegnet kan du overtegne. Hvis ingen tegner faller ansvaret på garantistene.
Tror du først må finne ut om du vil sitte langsiktig eller om planen er å trade. Jeg klarer ikke å spå kurs fra dag til dag, og du ser jo der også at det er forskjellige tanker.
Her kommer en som tror garantistene for haugevis og kurs vil falle til emi f.eks. og det kan jo skje, jeg tror garantister får lite, smuler og de fleste av de selger ikke. Og et eventuelt fall vil være kortsiktig
Det er en grunn til at kursen nå er kr 2,48 pr aksje. Mange gamle aksjonærer har kastet kortene og dermed kjørt kursen ned. Det virker som det var smart å selge på kr 3.
Jeg tror heller ikke du får en fulltegning av emisjonen. Mange sitter nok uten aksjer for å se hva tegningskurs blir. Det er mer enn nok av tid til å enten kjøpe T-retter i markedet eller å kjøpe aksjen etter at emisjonen er sluttført og kursen har satt seg. Det er sjelden det haster å handle aksjer i denne fasen.
Da må garantistene tre inn. OM de må ta aksjer i emisjonen så kommer til å pøse ut flere millioner aksjer ved minste mulighet for gevinst - i hvert fall svenskene.
Hvorfor utsette seg for ekstra usikkerhet nå? Mange gamle aksjonærer har blødd i hele år. De kvier seg antagelig med å “kaste gode penger etter dårlige”.
Det haster ikke å kjøpe aksjer her!
Mangel på risikostyring som virkelig gir NULL mening. Av alle mulige investeringer rundt omkring så skal de ikke bare prøve seg som emi-sjonglører i en illikvid aksje som har vist en vedvarende sterk negativ trend, de sitter i tillegg (potensielt) med aksjer verdt vanvittige 35 mill kr. Som skal pøses ut i markedet. Hvor alle og enhver vil skjønne tegningen etter to børsdager. Og dess flere aksjer de får, jo verre utsikter (manglende interesse). Altså… hvem vil seg selv så vondt?
Spør Spetalen og Fredly. De var jo med på alle garanterte dumpinemisjoner en periode. Felles for dem alle var at kursen sakte men sikkert ble solgt ned til emisjonskurs…
Oss med lange briller sitter godt plantet i aksjen for å ikke bli sittende med skjegget i postkassen hvis toget plutselig går. Det skal bare en kjøper til for å legge planen din i grus.
Men det er selvfølgelig også mulig at du får rett.
De ville aldri tatt en så stor andel. Og det vet du godt.
Forskjellen er vel at de i tillegg til 10-12% provisjon så kommer emisjonen inn med 32% rabatt ift snittet de siste 3 handledagene.
De ser vel at det gir en akseptabel risiko for å komme seg ut helskinnet.
Er også kun småaksjonærer som har solgt, Nada fra topp 50 utenom. Så de har vel kanskje den planen til netromo da, skaffe seg billige retter.
Ja liten tro på at garantister får noe i det hele tatt, de største har ståltro på caset.
Blir ikke veldig sjokkert om småaksjonærene atter engang har solgt på bunn eller close to.
Gir ingen mening. What so ever. Nå argumenterer du i tillegg kraftig mot deg selv; det er ABC på børsen at tyngdekraften i svært mange tilfeller vil sørge for at kursen faller tilsvarende. Især om svenskene får full tildeling. Som vil bety forsvinnende liten interesse i markedet forøvrig.
Finnes ikke et eneste scenario hvor det ikke vil være nytteløst å pøse ut aksjer til en verdi av 35 mill kr ut i markedet.