Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Hvorfor? Gir ingen mening. Emien er garantert

Er ikke TERP 67,5% av VWAP da? Så 44 444 444 nye aksjer til 1,6875 per stk?

Det står «at least» 32,5% i meldingen.

Men ser ut som om det skal komme en melding om det idag da hva den blir.

Jeg spør for du åpenbart ikke skjønner dette. Det er i morgen rabatten avgjøres, de kan ikke endre dette etter ex. Så hvis de finner ut i morgen at de trenger mer rabatt enn 32,5% på terp så gjør de det. Men det gir absolutt ingen mening å gjøre det nå.

Men ja, det er EGM som bestemmer det imorgen. Garantistene er vel forpliktet til å stemme for? Hvis de har mer enn 50% eierandel så blir det vel uansett slik styret foreslår.

1 Like

De begrunner det med at den blir kjørt ned til emi, hva mente du med det da?

Men hva har det med rabatten å gjøre? Den blir satt i morgen.

Og svaret på det får du vite i morgen. For da blir rabatten satt. Det er ikke vanskelig å forstå. De kan ikke endre dette senere og emisjonen er garantert.

De kan sette den så lavt de bare vil, men hvorfor skal de gjøre det når emisjonen er fullgarantert?

Står at den skal annonseres i dag faktisk

1 Like

Ah ok. Gir ingen mening å endre rabatten. Og det betyr egentlig veldig lite om man skal fulltegne.

Det er nok en sikkerhetsventil de har lagt inn. Mulig det er for oppkjøpsscenario ved veldig høy kurs? Jeg ser egentlig ingen grunn til høyere rabatt når kursen ligger i ruiner.

Det var nok for å friste garantistene til å garantere. Også hadde de litt ekstra flex teoretisk

Hadde vært tidenes spytt i trynet på OKS og Olesen.

1 Like

1,2347

Litt bull at cfo tegner seg for en halv million kroner i tillegg.

1,23! Ja ja jeg traff ihvertfall bra.
Herregud for et opplegg

3 Likes

Presset på tegningsrettene som blir spennende. Om det blir pøst ut eller om kjøpsvilligheten er tilstede.

Traff vel greit denne som jeg fikk veldig mye tyn for:

13 Likes