Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

I følge artikkelen er nå LNC blitt både et meme og en hype. Da har markedsføringskampanjen selskapet åpenbart betaler for i så fall lønt seg. Har noen tilgang til hele artikkelen?

[quote=“jobbis, post:1245, topic:42664, full:true”]
Er også kun småaksjonærer som har solgt, Nada fra topp 50 utenom. Er også kun småaksjonærer som har solgt, Nada fra topp 50 utenom. Så de har vel kanskje den planen til netromo da, skaffe seg billige retter.
Ja liten tro på at garantister får noe i det hele tatt, de største har ståltro på caset. Jeg solgte 117 500 aksjer ti en kurs på ca 3,10 kr, som jeg har nevnt før. Det passer deg vel ikke å huske det.

Okei da, utenom deg også da, men jeg ser på både deg og Teigland som små retailsaksjonærer i denne sammenhengen. Men at dere satt på topp 50 er riktig:) er du ute for godt eller bare lufter og ser an?

Pokker jeg sliter med å bestemme meg for hva jeg skal gjøre nå. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare å rote meg opp i en slik psykologisk skvis som dette. Finnes det en støttegruppe for slike som meg og Bingo123?

Ville solgt om jeg var veldig usikker

Nevermind. Jeg hadde glemt å ta noen piller midt på dagen. Det er for ryggen, men blir kødda i hodet når jeg glemmer å ta dem.

Det har vært stille fra @Hayen og spesielt @PankPinter lenge nå. Har dere solgt litt eller alt, eller sitter dere fortsatt fullastet og skal tegne for alt (hvis det er lov å spørre, dere har jo vært veldig aktiv her lenge)?

Kan jeg forresten spørre deg @Jobbis, sitter du like fullastet som før meldingen om emisjon kom? Jeg kan ikke forvente at du vil svare, det er helt ok i så fall. Det er en privatsak dersom man ønsker det skal være det. Selvfølgelig.

Det er lov å spørre.
Sitter med bortimot allle aksjene og skal i utgangspunktet tegne for alle rettene jeg har tilgang på.

Jeg tror livet etter unnagjort emisjon blir interessant og hyggelig :blush:

7 Likes

Takk @Hayen !

Jeg synes det må være ytringsfrihet og lov å dele lenker til artikler fra Teigland også. Selv om man synes han er useriøs, så er det nyttig å vite hva han driver med, eller påstår han driver med, fordi han noen ganger eier veldig mange aksjer. Da er det nyttig å få lov til å dele slikt. Ny artikkel fra han nå:

Investornytt: Vanvittig oppside for nye investorer – lukter ille! https://tinyurl.com/2dw2w73m

Jeg tok et vanvittig valg – jeg har solgt alle aksjene mine i Desert Control med tap på over 2 millioner kroner. Resultat – jeg kan fritt mene det jeg vil og skrive om selskapet. Konsekvens: Jeg er forberedt til å kjøpe tilbake på høyere kurser: Hvorfor – så ikke garantistene får en for stor del av kaka.

Tegelannd solgte alt i desert ja, blir nok emi lav på 1 kr eller under da ja

Rabatten på emisjonen bestemmes på EGF – men er minst 32% – det er de tre siste handelsdagene man beregner TERP/VWAP fra.

Så er spørsmålet – kan virkelig selskapet være så frekk at de setter emisjonen med en større rabatt enn 32%?

Det er lettere å forstå det du skriver hvis du markerer sitatene fra Teigland som sitater.

Han er forbanna. Sier han skal kjøpe tilbake i morgen, og med det tilbyr andre å frontruten han eller bli med han, hvert fall håper han får med seg fler for ellers hadde han ikke sagt det, med mål om å få kurs høyest mulig så de ikke ska få billige aksjer eller at kurs blir så mye høyere enn vwap og emisjon at alle tegningsrettene vil bli brukt. Så hvis wvap blir beregnet tirsdag, onsdag og torsdag, så den blir lav og kursen kjøres etter det så vil avstanden ned til emisjon bli så stor at alle vil tegne. Virker som det er planen.

Du føler ikke at du påtar deg et ansvar når du sprer åpenbar desinformasjon? Hvor mange har ikke tapt penger i Desert Control på grunn av Teigland allerede av det grenseløse sludderet han driver og publiserer?

Ytringsfrihet har ingenting med hva som er retningslinjer på private nettforum som tekinvestor å gjøre.

4 Likes

Var det et svar til meg? Det er helt sprøtt i så fall. Jeg sprer ikke desinformasjon ved å lenke til Teigland sin artikkel. Det er nyttig å lese det han skriver selv om det er “desinformasjon”. Man må kunne vurdere selv. Det er også nyttig at vi kan diskutere det han skriver.

Jeg er en liten aksjonær, men jeg har snittet litt ned nå og kommer til å forsvare min andel i emisjonen. Etter emisjonen synes jeg selskapet er billign “hvis” de lykkes eller delvis lykkes. Og tror et samarbeid med en større aktør vil synliggjøre dette. Men siden vi ikke vet, tar jeg sjansen på dette. Har gått på smeller før og kommer til å gjøre det igjen. Er jo artig hvis outsideren klarer det.

Den var litt over streken @Savepig . Hvem er sjefen på forumet her? Du som moderator bør får refs.

2 Likes

Trenger bare å lykkes litt i golf fra dagens mcap:)

Hvor mange abonnementer og hvor mange følger investornytt da? Virker her som han har startet en krig mot garantistene, vil ha med seg så mange som mulig for å få kurs langt over emisjonskurs.

Det er mye jubalong fra deg @jobbis
Selskapet er i så dyp krise at det blir kanskje emi rundt kronen

Ingen har blitt moderert her. Jeg bare spør noe jeg mener litt seriøst.

Det er denne personen vi snakker om her:

https://www.dn.no/jus/investornytt-sjef-espen-teigland-far-bot-pa-300000-kroner-for-markedsmanipulasjon/2-1-1713424

Teigland forstår tilsynelatende heller ikke strukturen i emisjonen. Er bare å tegne seg for sin andel så blir det ikke utvanning.