Støtter opp om at alt som Teigland sier er det samme som desinformasjon. Ingenting nyttig fra den fronten. Velkjent svindler.
Jeg får mene akkurat hva jeg vil, det er det som er så fint bingo. Jeg mener dsrt trenger bare å lykkes litt i golf, og med det mener jeg bare ta en liten andel av det total golfmarkedet for at dagens mcap er lav. Og nå er de kapitalisert for at masse skal materialisere seg. Jeg synes ikke selskapet er i krise. Men jeg ser jo at markedet er i krise aksjekurs og mcap messig. Og siden jeg ikke ser selskapet i krise, så synes jeg det er et meget godt kjøp. Som seff kan bli bedre på kort sikt, men som jeg tror bli mye dyrere på litt lengre sikt.
Tror det er det planen hans er, at kursen skal opp langt over emi så folk bruker rettene og ingenting havner hos garantistene.
Det som er problematisk for aksjekursen med det første er at denne emisjonen er for liten i antall kroner de får inn, og gir ikke så langt pusterom som man hadde trengt for at ikke finansiering skal ligge der som en verkebyll. Storfisker har ingen grunn til å kjøpe aksjer i markedet hvis de har magefølelse på at det kommer en ny transaksjon i nær nok fremtid.
Får de en avklaring på videre finansiering, eller de virkelig klarer å overbevise om at de kan skalere denne forretningen, så kan det bli bra.
Det ligger litt i kortene at de får det, synes jeg. Mente sannsynligheten for en mellomløsning var stor før den kom også. Nå fikk vi enda en bekreftelse i GF sak 5, imo.
Hvis en tror på ledelsen og at de har arbeidet med «noe» lenge, så er det ikke gitt at de trenger mer. Den som lever får se.
Hvis Teigland har solgt er det vel for øvrig også for å realisere tapet antar jeg.
“Citibank er en samlekonto – og etter det Investornytt erfarer skjuler det aktører seg fra Midtøsten bak denne kontoen. Denne kontoen er de samme som angivelig skal ha kjøpt blokker fra arvingene når de solgte aksjer i vinter. Det mistenkes også sterkt at dette er en av garantistene. Det går også rykter at det kan være Mawarid Holding. Men det får man behandle som nettopp det, rykter. Tiden vil vise.”
Man VET med 100% sikkerhet at 1 mill av aksjene til denne nomeneekontoen tilhører Saudi Desert Control (H-EART) fra den rettede emisjonen i 2023. At Mawarid tilfeldigvis skal ha valgt samme forvalterkonto, da er man nesten i konspi-land. Og hva er det med påstanden om at Mawarid befinner seg blant garantistene? Forkledd som svensker? Mye merkelig.
Det er mange bak/i denne kontoen. At Mawarid er en av de, er veldig mulig.
Redigert :
Men angående innlegget på investornytt.no, så synes jeg det er mye surr, mange store ord, et konspiratorisk fokus og en språkbruk som bare underbygger at budskapet er vanskelig å ta på alvor.
Tviler ikke på at det er flere, men finner teorien fortsatt syltynn. Et behov for å skape noe større på klassisk Teigland-vis ut av det påståtte budryktet.
Kan det bli litt stress for folk med plan om å ta retter i markedet hvis kursen stikker nå, vil jo bli mer og mer populære de jo lenger ned det er til emisjonskurs. Bare en litt motsatt teori av konsensus, aner jo ikke om det skjer, men regner med enkelte med den strategien ville blitt litt stresset.
Har solgt 90% av beholdningen nå. Blir spennende å se kurs i morgen og mandag.
Du blir jo bare å angre når du tar pillene igjen
Mest sannsynlig er jeg ute for godt. De fleste menn er døde i min alder. Det gir derfor ikke god mening å se flere år framover. Jeg har vært naiv og vektlagt for mye den informasjonen som har kommet fra selskapet. Siden produktet er så enestående og så effektivt har jeg vektlagt dette for mye og har ikke forstått hvor skeptiske eventuelle kjøpere av produktet er. I realiteten var det eneste rasjonelle for meg å selge alt pga. formueskatten. Jeg harganske mange tokens som kan være verdiløse i verste fall eller ved siste årsskifte hadde en formuesverdi på en del titalls mill kr. Jeg aner ikke hvordan skatteetaten vil forholde seg til dette og finner det klokt å ta høyde for et lite gunstig utfall. Det vil vel bli avklart innen desember. Det har vært umulig å selge noen av dem, noe som vel tyder på at de har liten verdi. De har knapt noen substansverdi. Men noen tror de vil skape gode inntekter i framtida. Slik sett ligner disse framtidige virksomhetene på dette selskapet - pie in the sky.
Ja fort gjort å bli å bli blendet av produktets fortreffelighet og hvor viktig det er for verden, men bomme når det gjelder å forstå hvor vanskelig det er å få kunder på kroken. Er det for dødt der hjelper det ikke å mene at produktet er best i verden.
Relevant fra Nordnet
Etter 2 av 3 dager ligger VWAP på kr. 2,455,-. Dette gir følgende:
TERP ≈ 1,78 kr
Emisjonskurs ≈ 1,20 kr (Hvis selskapet velger å gi større rabatt på TERP blir emikurs enda lavere)
Nye aksjer ≈ 62,3 millioner
Totalt antall aksjer etter emisjonen: ca. 116 millioner (53,7m + 62,3m).
Videre:
I teorien kompenserer TR for lav emisjonskurs, men i praksis ser man ofte kursfall både når emikurs meldes og når aksjen går ex. TR. Verdien flyttes til TR, men de omsettes gjerne billigere enn “modellverdien” pga. usikkerhet og press. Derfor kan emisjonskursen og tidspunktet bety mye på kort sikt – særlig om man ikke kan fulltegne.
@Hayen selger du eller blir du sittende med alt og kjøper det du kan i situasjonen?
Her er min strategi Bingo
Men at det kan være lønnsomt å selge nå, og heller ta retter/aksjer etter 5 september - helt klart.
Det blir for mye gambling for min del. Jeg vet hva jeg har,og lite gira på å tape eierandel når jeg har vært med så lenge.
Lol, snakk om selvinnsikt. Høres ut som god bankroll management å gå inn så hardt i et lite likvid selskap som trengte penger og så syte av det etterpå.