Vi får se da:)
Det fundamentale er betraktelig bedre enn for ett år siden, hvor de var like underfinanisert (12-18 måneder igjen), fortsatt lang veg mot traction av betydning og mcap på i underkant av 400 millioner. Men ja, ingen betviler vel at det finansielle blir en real hemsko om de ikke lever varene fremover.
La oss håpe det. Har hørt den regla før. At selv om kursen er ned 98% så ser det bedre ut enn noengang. Fôr utenforstående kan det virke litt rart.
Personlig har jeg mest av alt vært klar på én ting de siste årene; golfsegmentet er det eneste som fremstår som hot på kortere sikt. Som har potensial til å sørge for FOMO for første gang på snart 4 år.
Desert Control er ikke akkurat alene om å bli krafitg utvannet før man til slutt lykkes og slår gjennom. Ligger i naturens gang at det blir en brokete reise. At man trenger kapitaltilførsel underveis og at TTT. Og så ender reisen gjerne med å bli enda mer brokete enn man så for seg. Som gjør @Savepig sitt poeng om å heller hoppe på sist på toget enn først til et poeng som står seg godt. Eventuelt må man være mer enn påpasselig på å styre risikoen underveis.
Hvilke norske start ups som satser utenlands har du på ref listen din @Aaleby ? Siste årene
Mine tanker går mer til skifteretten. At det har vært mer gjengs enn at de gjennoppstår fra 98% nedgang.
Polight …
Orker ikke å ta den diskusjonen med deg Bingo. Sier seg selv at et start-ups trenger påførsel av kapital underveis for å lykkes og at reisen vil bli brokete underveis. Med uforutsette faktorer al mass. Trenger ikke å spa opp bevis for at den står seg. Ingen som kan starte fra scratch med ei pil som kun går til himmels. Helt uavhengig av om man satser globalt eller ei.
Fortsatt voldsomt ned fra topp selv om den har kommet seg litt siste tiden.
Polight har vel aldri vært verdsatt til mye mer enn dagens 1,1 milliard NOK om min hukommelse står meg bi.
Tror dere vi får noe info om punkt 5 på EGF idag?
Hva er punkt 5?
Fullmakt for kapitalforhøyelse på 43% av aksjene etter emisjonen (ca 50M aksjer) - antar den er ment for partnere.
Veldig normalt at selskaper har en løpende fullmakt, i tilfelle ting skulle oppstå og at de raskt trenger kapital eller evt mot partnere.
Ville ikke tenkt så mye rundt det.
Enig med Chrissen, var også det første JEG tenkte på.
Det kan også være i øyemed for ervervelse.
Tror både du og @Chrissen bør lese den en gang til. Annerledes ordlyd. Ikke sjeldent, men uvanlig.
På meg virker det veldig standard.
Som kapital ved ervervelser eller ved partnerskap eller annet kapitalbehov.
Det er kun om behovet eller nødvendigheten eller anledninger skulle by seg og rask handling er lønnsomt eller påkrevet.
mye synsing om hva en skal gjøre. Kjøpe mere , fulltegne , overtegne osv
Om en tar utgangspunkt i at det Teigland sier at ledelsen kan ha gjort dette bevisst, kjørt ned kursen med dårlige nyhet, for så å kjøre emisjon. Ender jo opp med at CEO kommer til å sitte med ganske mange aksjer.
Er det ikke da hvis det er tilfelle å kjøpe alt en kan, bruke sine tegningsretter for å ikke bli utvannet, overtegne, evt handle mere nå eller se om den kommer helt ned mot emisjonskurs.
Jeg kommer til å doble opp. Litt i tvil om jeg vil overtegne, men om det blir veldig billig her , så kan det være fristelsen blir for stor…
Ser at topp 50 eier 74%, så der er ikke mye bevegelser. Spent på hvor mange blant topp 50 som kommer til å doble opp antall aksjer:-)
Virker også veldig konkret når de har ventet med å offentliggjøre prosentsatsene til etter emisjonen ble satt. De har jo generell fullmakt fra før.
Hvis vi skal stemme det gjennom bør vi vel info om formålet med den? Aksjonærene bes jo om å waive fortrinnsrett tilsvarende 43% av aksjene.
Dette mener jeg er standard: "The authorisation does not include increase of share capital with contribution in kind or right to incur special obligations upon the Company, cf. the Norwegian Private Limited Liability Companies Act section 10-2. "
Ti millioner aksjer ved forrige GF tilsvarte jo nesten samme beløp i kroner som 50 millioner aksjer etter emisjonen. Utover det har jeg ingen formening om eventuelle baktanker med utvidelsen.