Er artikkelen verd å betale 99 kroner for, eller skal jeg spare meg de pengene? Noe ny info der?
Jeg ville spart meg med mindre du vil abonnere
Forstår jeg riktig at emisjonskursen da blir 81 øre eller lavere? Altså minst 32,5% rabatt på 2,50?
Jeg har en følelse av at jeg har gjort noe feil her …
Emi kurs blir vel 1,235 mener jeg
du har vel sagt at 32.5% av 2.5kr er 0.8125. og det stemmer
Men du skal ta 2.5kr - 32.5% = 1.6875kr.
Er langt ifra noen matematiker, men er det ikke slik???
Nei, må beregne terp
blir emikurs 1.235kr da? Da skal det jaggu handles for det en har tegningsretter for + overtegne:-)
Jeg skjønner ikke lenger hva regnestykket skal bli. Men uansett har jeg en vond magefølelse av at selskapet kommer til å si at Arctic har rådet dem til å sette emikursen til veldig mye mer prosentvis rabatt enn 32,5%. Det blir spennende i morgen.
Hvorfor? Gir ingen mening. Emien er garantert
Er ikke TERP 67,5% av VWAP da? Så 44 444 444 nye aksjer til 1,6875 per stk?
Hvis du spurte om hvorfor jeg har en vond magefølelse: Fordi jeg tror markedet vil kjøre kursen ned til emikurs. Jeg vet ærlig talt ikke hva du spør om.
Det står «at least» 32,5% i meldingen.
Men ser ut som om det skal komme en melding om det idag da hva den blir.
Jeg spør for du åpenbart ikke skjønner dette. Det er i morgen rabatten avgjøres, de kan ikke endre dette etter ex. Så hvis de finner ut i morgen at de trenger mer rabatt enn 32,5% på terp så gjør de det. Men det gir absolutt ingen mening å gjøre det nå.
Men ja, det er EGM som bestemmer det imorgen. Garantistene er vel forpliktet til å stemme for? Hvis de har mer enn 50% eierandel så blir det vel uansett slik styret foreslår.
Jeg forstår ikke hvordan det skal regnes ut, men utover det forstår jeg godt hva som skjer. Rabatten blir minimum 32,5 prosent, og det er ingenting som hindrer dem fra å sette emisjonskursen så lavt de bare vil.
De begrunner det med at den blir kjørt ned til emi, hva mente du med det da?
At det er det som normalt skjer til slutt, tyngdekraften drar kursen ned til emisjonskurs. Hvor lang tid det tar, det vet jeg ikke. Men før eller siden …
Men hva har det med rabatten å gjøre? Den blir satt i morgen.