Hvem bryr seg? Helt hysterisk å ta i bruk TA for å vurdere sannsynlig kursutvikling når man står med begge føttene midt i gjennomføringen av en emisjon.
Jeg bryr meg, og er nysgjerrig. Investech har hatt Desert Control i “hold deg unna” porteføljen frem mot emisjonen, og jeg er ekstra nysgjerrig på om de har fjernet selskapet fra porteføljen nå, eller ikke.
Artikkel fra 05.09? Ja det advares mot Desert control i den artikkelen.
Om en får overtegnet, er prisen da 1.23kr på desse aksjene også?
Se der ja. Om jeg, vi aksjonærer med tegningsretter , overtegner, så får vi kjøpt tilbudsaksjer. Går foran garantisten også.
De aksjene kan vi kjøpe for kr 1.23. Greit å vite.
Dette er hos Nordnet. Er det noen som får opp tickeren?
The Subscription Rights will be tradable and listed on Euronext Growth Oslo from
09:00 hours (CEST) on 10 September 2025 to 16:30 hours (CEST) on 18 September
2025 under the ticker code “DSRTT”
Les nøye teksten du selv har postet, emiti.
Ja, klokken 9. Men tickeren burde jo være tilgjengelig før den tid.
Nope: "The Subscription Rights will be tradable and listed on Euronext Growth Oslo from 09:00 hours (CEST) on 10 September 2025 "
Apropos overtegning. Vær obs på at man ikke får vite om man får tildelt overtegnede aksjer før etter at tegningsperioden er over. Jeg har før tabbet meg ut der. Så vil man sikre seg flere tilbudsaksjer er de kun garantert om man kjøper tegneretter som selges, og på ingen måte om man overtegner. Bare et obs obs!
Det er oppe hos DNB, så det er nok eventuelt Nordnet som er litt treige
Åpner de på 78 øre?
Gårsdagens prising kan vel indikere en slik åpning, men det vet man vel aldri før kjøper og selger møtes til kamp klokken 9.
Det er merkelig at rettene ikke er synlige på Nordnet, selv om de ikke handles før kl. 9
Rettene burde vært synlige hos nordnet nå for de av dere som bruker de. Ville ringt for å forsikre at det er på plass. Både på konto og tickeren for trading.
Dette er bare tull. LES børsmeldingen! Kl. 09.00 først blir de listet! Barnehage! hehe…
Nei, Bruker DNB og der har jeg rettene på “konto” og tickeren er klar med ordredybde. Dvs. det ligger inne bid/ask allerede.
Ta det fra en som har vært med på dette før; de blir synlige kl. 09.00.
Du bruker nordnet? ville du ikke da foretrukket at det er som hos dnb akkurat her (sier ikke at dnb er bedre ellers), at man har rettene på konto i god tid og kan se ordre som ligger inne på tickeren osv?