Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Absolutt. For egen del har jeg allerede et snitt på 1,89. Kjøper gjerne mer, men da skal det være uforholdsmessig billigsalg.

1 Like

Effisient, arbitrasje-muligheten er mer eller mindre tatt ut:

image

Kan like gjerne kjøpe aksjen ja, men det er vel et håp om at de som må ut ikke har kommet seg helt ut enda og kan presse retter og kurs enda lenger ned.

En aktie giver ret til køb af 1,1 i tegningsret så ikke helt korrekt.

Nei, en tegningsrett gir rett til å kjøpe en aksje til emisjonskurs (1:1)
Hadde du aksjer etter børsen stengte 5 september så fikk du tildelt 1.130154 tegningsretter per aksje du hadde da. Men du kan ikke blande inn 1.130154 i den handelen av tegningsretter som foregår nå.

Blir det 110 mill aksjer i selskapet når emi er gjennomført? Da blir mcap 187 mill på kurs 1,70, hvorav 60 mill på bok.

Daytrading gir ikke mening mtp at summene er så forskjellige. Men som en strategi for å ende opp med flest mulig aksjer til en billigst mulig sum til slutt kan kanskje tenkes. Uten at jeg har fundert noe rundt det.

Det plausible er at det er som jeg antydet over, algoritmehandel som inntreffer når spread overgår et visst nivå.

114 mill aksjer om jeg ikke tar feil. Som vil si mcap på 198 mill på rådende kurs (1,74). Enterprise value tilsvarende 135 mill NOK.

2 Likes

1-2 kvartaler etter emisjonen vil det være en ok mengde cash opp mot en sånn market cap, deretter synker det fort om det ikke leveres på guiding.

Hva har de guidet?

Uten disse 30+ millionene er det skrantent på konto allerede om et år.

1 Like

Jepp, jeg tror de kommer til å overgå den guidingen, men fint nok for kursen bare at de treffer.

30 mill er et signal, skalering videre så stiger den summen raskt.
Jeg har skummet gjennom og lest det meste.

Viktig å være klar over at de 30 mill er mer i retning signal i forsiktig retning enn en faktisk guiding.
Tipper som jobbis at denne blir overgått.

Har lest gjennom hele prospektet.

Hva mener du med det, at du forventer typ 40-50 millioner revenue?

For i prosentmessig vekst er jo 3 mUSD estimert revenue ikke en liten antydning på retning, det er jo en skalering som ville være enorm

1 Like

Grattis

Jeg tror hardware sales kommer til å overraske på oppsiden.

1 Like

Beste du kunne gjort var å ha beholdt aksjene, for deretter å selge de første dagene forrige uke. Nå sitter du med ca 10-12% pluss, du kunne hatt 20%. Men for all del, pluss er pluss :+1: