Jeg synes dette ser fornuftig og konservativt ut. Selskapet har veldig mye å bevise for at market cap skal tilbake til gamle nivåer. Og som jeg har sagt før, tyngdekraften pleier å innhente small cap selskaper med gjennomførte kriseemisjoner (selv om menigheten her mente det aldri var noen likviditetskrise). Jeg er ganske sikker på at aksjekursen skal ned på kr 1,23 pr aksje innen 3-6 mnd.
Om noe, så er det base caset der ganske optimistisk, basert på at det kan komme en newsflow som holder kursen oppe noe. Det som er vanlig etter enn sånn emisjon er heller det @Netromo peker på over her. Det er vanligvis mye rask gevinst som skal hentes inn av de som kjøper i emisjonen.
Dette blir for dumt. Du identifiserte base case basert på hva du antok var TERP og landet på Bull case på basis av dette. Plutselig er det likevel ganske optimistisk, selv om du egentlig skulle lagt deg 16% høyere. Som jo viser at skissen var venstrehåndsarbeid og lite annet. Derav kritikken.
Det fremgår av templatet jeg postet at det er chatgpt som står bak kalkuleringen, jeg har ingen tro på at en tråd som har hatt så mye AI content postet ikke kjenner igjen det.
Hvor er feilen du peker på i dette tilfellet?
Hvordan hente rask gevinst om man selger mer enn 30% under TERP og tilsvarende (best case) under egen GAV? Venter spent på forklaring.
TERP ble regnet ut basert på VWAP fra tirsdag, onsdag og torsdag forrige uke. Bruke dagens kurs som utgangspunkt gir virkelig null mening.
Igjen, viser til denne posten, og anbefaler at du hører på episoder av aksjesladder om hvordan de forholder seg til emisjoner og nedsalg.
Jeg har ikke ord…

Igjen, viser til denne posten, og anbefaler at du hører på episoder av aksjesladder om hvordan de forholder seg til emisjoner og nedsalg.
Anbefaler å hoppe av den høye hesten sporenstreks. Undervurderingen av andre står seg dårlig. Du er på fullstendig bærtur.
La oss snu på det da:
Hva mener du er grunnlaget for at det plutselig skal finnes kjøpere i markedet etter emisjonen som drar market cap over 230 millioner?
Jeg tror ikke de kjøperne finnes, uten at selskapet i 2026 leverer på guiding og overbeviser om at de har en forretning som kan skalere i 2027 og årene videre.

Hva mener du er grunnlaget for at det plutselig skal finnes kjøpere i markedet etter emisjonen som drar market cap over 230 millioner?
Ikke det det er snakk om overhodet. Poenget er dine faktuelle feil. Som er graverende. Hvor du viser null ydmykhet. Kun arroganse.
Foreslår at du googler «moderator» og deretter rapporterer hva du finner at en slik rolle innebærer….
Dette har jeg tatt med Evilfreud ved en tidligere anledning langt tilbake i tid.
Nå husker ikke jeg ordlyden i svaret, men moderatorer på Tekinvestor har dette som endel av sin avtale om at de kan diskutere/mene selv.
Litt rotete formulert, håper man skjønner essensen likevel.
Jeg mente også det var en uting på Huddlestock tråden en periode at moderatorer skulle blande seg direkte i diskusjonene, så dette er endel av pakken.

Jeg mente også det var en uting på Huddlestock tråden en periode at moderatorer skulle blande seg direkte i diskusjonene.
Har ingen problemer med at moderatorer blander seg ved å ytre egne meninger. Men de bør være sitt ansvar bevisst. Leke verdensvant besserwisser med gjennomsyret ovenfra og ned-holdning står seg ekstremt dårlig når man samtidig faller for egen arroganse ved å spre feilinformasjon. Verre blir det når den som er moderator ikke har ydmykheten til å innrømme egne bommerter og heller dobler innsatsen. Da fremstår man som dårlige eksempler, for å si det mildt. Som skader merkevaren Tekinvestor og høyner konfliktnivået ved at man mister respekten for den/de som er satt til å moderere forumet for alles beste.
jaja, hvorfor tror du jeg reagerte på den andre tråden?
Det koster meg ingenting å legge meg flat på at jeg har kalkulert TERP basert på løpende kurs uten å spesifkt påpeke det. Sånn er det med den saken.
At denne tråden ikke kjenner igjen et Chat-gpt template kjøper jeg derimot ikke, halve tråden poster chatgpt innhold her. Det er like vanlig som chrome at this point.
Det er uansett ikke TERP eller ikke TERP som er viktig for aksjonærene i selskapet, det er Market Cap. I tiden etter emisjonen, og i årene fremover.
Dette er en chatgpt-modell seedet på mine subjektive meninger basert på erfaringer jeg har gjort meg i 10 år inne på dette forumet og i markedet. Nå oppdatert med at ordet TERP er fjernet, fordi det i praksis har ingenting å si for hvordan jeg tror kursen vil utvikle seg i tiden etter emisjonen er gjennomført.

Det er uansett ikke TERP eller ikke TERP som er viktig for aksjonærene i selskapet, det er Market Cap. I tiden etter emisjonen, og i årene fremover.
Kødder du? Det er en ChatGPT modell som er laget med utgangspunkt i TERP. Feilaktig TERP.
Det reneste vanvidd…
Igjen, hva tenker du at du faktisk bidrar med?
Er det et forsøk på å innta aksjemarkedets svar på “Folkeopplysningen”?
Det er ukorrekt. Det er notes som styrer modellen.

Igjen, hva tenker du at du faktisk bidrar med?
Er det et forsøk på å innta aksjemarkedets svar på “Folkeopplysningen”?
Jeg bidrar med min subjektive mening, på et aksjeforum. Samme ned @Christian @Kaisovski , @Netromo og andre som ikke har vært overbevist om at DSRT har vært noen lovende investering i denne tiden før emisjonen.