Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Er allerede 50%, tror tidligere skissert stemmer ganske bra

Er vel ikke helt umulig at det man ser her er Quartys Limited som selger aksjer som de har shortet og samtidig kjøper tegningsretter for å utnytte ubalansen mellom aksjekurs og TR. Åpenbart umulig å si for sikkert.

Ble også spekulert om muligheten på XI tidligere i dag

2 Likes

Torsdag eller fredag siste dag rettene handles?

Torsdag

Forventer solid oppgang etter at emisjon prosses er ferdig !

Dumt spørsmål, men når og hvordan kan jeg benytte meg av tegningsrettene?

IKZ Nordnet krever at man logger seg inn på tjenesten for å håndtere prosessen, alle andre må logge seg inn på Oslo | Euronext Securities

Tidsfristen er vel 24.10 om jeg husker rett. Du registrerer antall og må passe på å ha nok penger på konto når det er trekkdato.

Skjønner, takk! :+1:

Et mulig dumt spørsmål, men ble i tvil. Hvis man ikke eier aksjer fra før og så kjøper t-retter, kan man overtegne på disse på samme måte som dersom man hadde eid aksjer? (Grunnen til at jeg ikke kan sjekke selv, er fordi jeg solgte mine t-retter med gevinst på oppgangen siste del av dagen i dag.)

Har man t retter kan man overtegne

2 Likes

I pkt (ii) i innkalling til EGF står det:
"For det andre, dersom ikke alle tegningsrettene er gyldig utøvd i Tegningsperioden og det gjenstår ikke-tildelte tilbudsaksjer etter tildelingen i henhold til punkt (i) ovenfor, vil tegnere som har utøvd sine tegningsretter og overtegnet, bli tildelt ytterligere tilbudsaksjer på pro rata-basis basert på antall tegningsretter utøvd av hver tegner. I den grad pro rata-tildeling ikke er mulig, vil selskapet bestemme tildelingen ved loddtrekning.

1 Like

Jeg tok feil.

1 Like

Kan du utdype grunnlaget for den solide oppgangen du forventer?

Ja, forventer en rekke ny kontrakter utover høsten! I tillegg harjeg fulgt aksjonær listene en periode, hvor fond har kjøpt og små aksjonærene har solgt,.ref e24 lister.

Så på tross av at selskapet har trukket tilbake sin tidligere inntektsguiding for 2025 forventer du en rekke kontrakter nå utover høsten. Hva slags kontrakter på rekke og rad er det du ser for deg og i hvilket segment?

I første omgang golfsegmentet, hvor flere avtaler med stor sannsynlighet blir meldt!

Så det er informasjonen rundt denne filmsnutten som baserer grunnlaget for din påstand om at flere golf avtaler med stor sannsynlighet blir meldt nå fremover?

Nei,men det bekrefter potensialet til selskapet!

The company is working to accelerate manufacturing, strengthen its supply chain, and develop solutions for its Next-Gen production system. While the company anticipates growth from LNC applications in the U.S. and Middle East and focuses on expanding its offerings beyond water conservation to holistic soil health…

Helt enig i at selskapet peker på et spennende potensial på lengre sikt både i USA og Midtøsten, men det er jo nettopp derfor de understreker at 2025 blir et mellomår uten nye store golf applikasjoner. Så det er to forskjellige ting! Langsiktig potensial vs kortsiktig realitet. Mitt spørsmål gjaldt jo 2025 hvor guiding faktisk er trukket.

Golfkontrakt signert på høsten 2025 er fort implementering på våren 2026.

Det skal også konkluderes på PGA West i slutten av året, kontrakt der hadde smakt meget godt.

De trakk guiding grunnet problemer på woodland som de nå har løst, blir ikke overrasket om de kjører full implementering på Berkeley nå i høst vinduet.

1 Like