Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

De må bevise det med mer skalering ja. De fikk jo litt problemer, så flere vil bevise at der er på track.
Hvor mange golfbaner tror du de kan klare å levere på neste år da?

Du tror ikke veldig på MOUen med Syngenta da?
Har du sett på hvordan de har ingått partnerskap med lignende aktører som desert tidligere?
Jeg har sett litt på det nå.

Det jeg vet er at selskaper som kommer hanglende inn i forhandlinger om partnerskap med null revenue og mangelfull finansiering stiller svakt og ender opp med avtaler som gir for mye av verdien til partner.

Du kunne bare sagt nei det har jeg ikke sett på. For det er ikke slike modeller Syngenta bruker eller har brukt tidligere. Det er faktisk veldig interessant hvilken modeller de bruker, og det gir veldig mening at de ville ha intern og ikke ekstern utvanning nå, for med en slik modell som Syngenta vanligvis bruker, så betyr ikke kursen noe for den skal ikke brukes som valuta til forhandling. Da sier jeg om det blir samme modell som de bruker på tilsvarende selskskap som dsrt og om testene er gode nok til at det blir partnerskap. Men anbefaler deg å se på modellen de bruker, veldig interessant.

1 Like

Syngenta (eiet av ChemChina) har ingenting å tape på å inngå partnerskap gjennom MoU’s rundt omkring. Det har kommet svært lite ut av den høyt profilerte (på Tekinvestor) “avtalen” foreløpig. Så vet vi at disse prosjektene tar tid. Hvis Syngenta så store muligheter her så hadde de tatt en posisjon i emisjonen. Carnegie har garantert kontaktet dem. Man kan alltids håpe på en formell partneravtale som inkluderer cash/eierskap, men det er kun et håp. Kursen faller jevnt og trutt - også etter emisjonen er sluttført. Som Savepig skriver - de MÅ bevise at det er kommersielt grunnlag for produktene i 2026 - og helst i 1. halvår. Neste emisjon blir ellers enda mer grusom.

Sandnes, Norway, 31 July 2024-Desert Control signs a Memorandum of Understanding (MoU) with Syngenta Crop Protection AG (“Syngenta”), part of Syngenta Group, one of the world’s largest agricultural technology companies, to explore potential synergies aimed at enhancing soil health and promoting sustainable agricultural practices.

The MoU marks the beginning of a collaboration to evaluate the potential benefits of combining organic and biological additives, including advanced biostimulants from Syngenta, with Desert Control’s Liquid Natural Clay (LNC).

The joint efforts will initially focus on exploratory studies and field evaluations in arid regions characterized by challenging soil conditions (sandy and fast-draining soils) and high water stress. Initial field studies are anticipated to be initiated in the Middle East region during the second half of 2024.*

Jeg skal gi deg et hint. Eksklusivitet.

Nå nærmer vi oss syltynne nivåer… Det spekulative innbakt i garantert er ikke et fnugg bedre enn det som måtte finnes av overpositive toner.

2 Likes

Jeg finner det helt naturlig at Carnegie har snakket med etablerte partnere til Desert Control i tillegg til eksisterende aksjonærer. På menigheten her inne virker det også som Syngenta er en potensiell aksjonær.

Ikke aksjonær nødvendigvis nei, må se hvordan de har gått inn tildligere med ligenende aktører som DC. Eksklusivitet er stikkordet. Sjekk ut Bioceres avtalen F eks.

Eksakt samme tankegang som de (over)positive. Du finner det helt naturlig. På et utelukkende spekulativt grunnlag. Same shit, new wrapping.

1 Like

Helt uenig. Det går på erfaring fra tilsvarende prosesser. På samme måte som jeg i sommer advarte mot at den kommende emisjonen ville bli svært utvannende og antagelig ned mot kr 1. Det var også basert på erfaring og tolkning av info rundt selskap/balanse/livssyklus.

Som er noe helt, HELT annet* enn å leke smart-ass hva angår Syngenta sine interne preferanser i slike situasjoner. *Det er derfor TA fungerer. Det som har skjedd før, skjer gjerne igjen. Har selv ingen meninger i den ene eller andre retningen. Bare så det er sagt. Sitter inne med en ok slump av forventinger om at noe vil inntreffe som løfter den fra dagens nivå. Partnerskap inngår i den spekulative bolken.

Jeg tenker MoU’s generelt er ganske uforpliktende og ofte renner ut i sanden (bokstavelig talt). Det kan karakteriseres som den laveste form for avtale man kan etablere. Uten forpliktelser basically.

Men det kunne vært nyttig med en oppdatering fra Desert Controll på MoU’ene de har i skrivebordskuffen.

Du som har så mye mer erfaring enn alle oss andre her. Hva tenker du om å garantere for en markedsgodkjenning i et biotech selskap? Ja man kan treffe med stor sannsynlighet, men er det ikke veldig Hmm… hva skal man si…. Ikke alltid så lurt å garantere skinnet før bjørnen er skutt? Uten tvil garantere en markedsgodkjenning lukter det ikke veldig mye erfaring av. Og det sagt, jeg også føler meg trygg på at cevira godkjenning kommer.

De har da oppdatert.

Cevira. Et produkt som har gjenomgått klinisk fase 3 og presentert efficacy som er langt bedre enn eksisterende produkter? Det er en no-brainer ift å oppnå markedsgodkjenning. Den kommer snart, tenker jeg. Okt - nov - des.

Den skal fortsatt først gjennom en godkjenning, jeg setter litt tvil til din erfaring nå du garanterer godkjenning her. Ja, med all sannsynlighet vil den komme, men før den kommer er ingenting garantert.

1 Like

Ja, regulatorisk prosess må alle gjennom. Jeg har veddet en del på at den godkjennes før nyttår.

Men det kan vi ta på PHO-tråden :slight_smile:

Jeg håper den kommer:)

Her er vi helt på linje. På et generelt grunnlag. Som er noe helt annet enn å opptre som wise guy hva angår Syngenta sine strategiske ønsker og behov på nåværende tidspunkt. Den fremstod som spekulativ på et så lavt nivå at den berømte døren må ha truffet rimelig hardt.

1 Like

Jeg synes jeg klarer meg helt fint. Og står for det aller meste av kjappe utsagn jeg kommer med her. Prøver å ikke være ufin, men har ofte en bastant fremtoning.