114 mill aksjer om jeg ikke tar feil. Som vil si mcap på 198 mill på rådende kurs (1,74). Enterprise value tilsvarende 135 mill NOK.
1-2 kvartaler etter emisjonen vil det være en ok mengde cash opp mot en sånn market cap, deretter synker det fort om det ikke leveres på guiding.
Hva har de guidet?
Jepp, jeg tror de kommer til å overgå den guidingen, men fint nok for kursen bare at de treffer.
@jobbis, 30 mill nok er ikke så mye da.
Er det noen som har tatt seg tid til å lese hele prospektet?: https://offerings.arctic.com/ecm/Desert-Control-AS-National-Prospectus-Rights-Issue-2025.pdf
30 mill er et signal, skalering videre så stiger den summen raskt.
Jeg har skummet gjennom og lest det meste.
Viktig å være klar over at de 30 mill er mer i retning signal i forsiktig retning enn en faktisk guiding.
Tipper som jobbis at denne blir overgått.
Har lest gjennom hele prospektet.
Jeg er glad jeg gjorde det før emisjonen. På kurs over 2,60, med forholdsvis lite tap fra swingtrading som gikk feil. Nå får jeg kjøpt billigere GAV tilbake ved å kjøpe t-retter. Du outet meg ovenfor, derfor fikk du dette svaret.
Hva mener du med det, at du forventer typ 40-50 millioner revenue?
For i prosentmessig vekst er jo 3 mUSD estimert revenue ikke en liten antydning på retning, det er jo en skalering som ville være enorm
Grattis
Jeg tror hardware sales kommer til å overraske på oppsiden.
Beste du kunne gjort var å ha beholdt aksjene, for deretter å selge de første dagene forrige uke. Nå sitter du med ca 10-12% pluss, du kunne hatt 20%. Men for all del, pluss er pluss 
Jeg har ikke tallfestet dette
Forstår poenget, men hvis man tar kaken på 3 mill usd som utgangspunkt, så er kun 1,5 mill usd (ca 15 mill NOK) fra salg i USA… 2-3 mill NOK er egentlig allerede rimelig bankers gjennom Woodland og Berkeley (tipper påføring innen 2-6 mnd). Da har man 12-13 mill igjen. De skal ikke rare leveransene til Oasis, nye golf, vindruer(?), landskap osv for å få til det.
Hva gjelder resten av kaken, så er 1/4 av den, ca 7,5 mill, hw salg. Den antar jeg de har god kontroll på. 7,5 mill er vel salg av 2-3 nye enheter. De kan fort overgå dette.
Samme gjelder lisensinntekter på 7,5 mill. Antar brorparten er utvidete lisenser. Jeg gjetter vi her snakker salg av lisenser til SDC som per idag har kun rettigheter for lnc i Sa, men som jobber med prospekt/prosjekt utenfor landegrensene. Det er også kjent at både Sdc og Soyl har ambisjon om å lande store leveranser/kontrakter innen rimelig tid.
Se der ja, kanskje den aktøren som hadde kjøpsordre på 200000 aksjer for å dekke inn…
3 enheter er 15 mill revenue. Du snakker netto profit
Tviler på at disse aktørene ombestemmer seg fra dag til dag. Shorten ble satt i går/registrert i går, den blir nok sittende en stund til.
Jeg tar høyde for at prisen per enhet har blitt lavere enn tidligere skissert. Kall det forsiktig inngang til regnestykket.
Steg vell over 0,5% igår