Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ja bare å bokmerke de innleggene man liker :slight_smile:

2 Likes

De nevner ev Nasdaq i spørsmålene på slutten av den overnevnte videoen.

Bra ide. Sertifisering av DC eksperter…

1 Like

Til info; en finner man veldig mye av det fundamentale nede på siden her:

https://www.desertcontrol.com/investors

Dette savner jeg også! Denne tråden oppnår typisk 50-200 kommentarer hver eneste dag der meste parten er babbel om hvem som hausser hva og hvor langt Avensisen har kjørt. Tør heller ikke skumlese i frykt for å bla forbi en nyttig link eller liknende.

Håper admin kan få gang på det. Funker det ikke så funker det ikke

3 Likes

Sånn:

Slå dere løs!

2 Likes

Selv blir jeg sittende her rundt leirbålet, to grupper på samme selskap blir for mye styr.

Fra transcriptet:

Q: Any plans for NASDAQ listing?

A: When it comes to having plans, the answer is no. We do not have any plans for listing on other markets. The nature of our business, though, is very global, and who knows what the future will bring. Right now, we are listed at Euronext Growth on the Oslo Stock Exchange, where we are born. That makes sense for us at this stage of the company, where we have access to shareholders, stakeholders, and capital from the markets close to us. As t he business evolves and grows, anything is possible for the future, but we do not have any current plans.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Jeg har nylig oppdaget DesertControl og ha ikke mye kunskap om firma ennå men har begynt å følge med. Jeg har ett spørsmål: Er Desert Control’s technology patentert?

Ja. Sjekk fundamentaltråden. Der finner du masse info!

1 Like

Takk. Det skal jeg gjøre

Mobile produksjonsenheter og lokal leire

Måten selskapet blander leire og vann er kompleks og gjøres i egenutviklede reaktorer. Reaktorene er på størrelse med en standard 20-fots shippingkonteiner og er derfor mobile. De kan enkelt flyttes slik at de kan produsere nanoleire ved siden av jorden som skal behandles. Da kan de benytte seg av lokal leire i produksjonen.

Spørsmål:Siden DSRT har opplevd gjentakende hackingforsøk av dataanlegget. Hva da med sikring av utstyret som blir stående ute i felten?
En mobil container er vel ikke større enn at et helikopter tar det med seg?

Oppfatter den ytringen som en «smule» paranoid, men greit nok. Det er vel et godt nok sikring av patentet å ikke minst politikk som blir det store spørsmålstegnet her, men jeg tar det forgitt at de har god kontroll på temaet. Blir en spennende uke frem mot fredag. Hvem vil vel ikke sitte med en post klokken 16.25 nå fredag.

1 Like

Denne redselen kan da overføres på alt som er av størrelse 20-fots shipping container…
Jeg selger DC og kjøper meg opp i verdisikringsbransjen i stedet :smiley:

Men seriøst, som @anon6994212 er inne på, de er beskyttet av ett patent, videre skal man skjønne denne maskinen, videre skal alt jordsmonn analyseres og leireblanding skal tilpasses der etter.

1 Like

Dette fortjener faktisk applaus! Imponerende fantasi. Liker også at du sier at det et omfattende hackerangrep mot «dataanlegget». Kan du henvise til kilde, da dette er nytt for meg.
For en som jobber med IT sikkerhet i oljeindustrien kan jeg trøste deg med at dette er helt normalt :slight_smile: Ellers hadde ikke jeg eller mine 250 kollegaer hatt jobb!

Kanskje de kan boltre fast containerne så det ikke kommer masse helikoptere å stjeler dem. Case closed :slight_smile:

1 Like

De får sette GPS trackere på :wink: kanskje de allerede har det ift å spore hvilke områder de plasseres etter hvert for behandling

1 Like

Hvis DC blir så hott at fremmede makter prøver å rappe containere med helikoptre tror jeg vi er rimelig rike allerede :innocent:

7 Likes

Det er akkurat det jeg ser for meg, Bamse :innocent:

1 Like

Hva da? At fremmede makter i rene James Bond stil kommer med uidentifiserte helikoptere å prøver å stjele containeren eller at vi blir rike :thinking::wink: