Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Haha ja merket det samme i går @Ramsess
Altså at utsatt til 4 januar

1 Like

Hmm…
Har han har noe mer som skal meldes børs før han kan snakke kanskje :innocent:

Eller utsatt pga Corona? Han fortjener uansett en liten pustepause selv før mandagen :wink:

2 Likes

Du grønne glitrende konto, god dag…
Hvilken hygge det er å åpne Tek om morgenen, lese nyheter, følge med på børsåpning, og nyte opptil flere kopper fersk kaffe- og skue over resultatene av det som er kanskje det viktigste selskapet for planeten og menneskeheten akkurat nå.
Blir faktisk oppriktig stolt over Desert Control og Sivertsen, at en liten norsk bedrift kan bety så mye for så mange på sikt.
Man blir litt ydmyk.

8 Likes

Ja, merker selv at kombinasjonen å tjene penger samtidig som man “redder verden” føles veldig bra.

2 Likes

13 Likes

Takk :star_struck: :star_struck:!

1 Like

Får litt meldinger om emisjon nå, priset ned til 35kr. Basert på tilgjengelig cash for selskapet og Mawarid med på laget anser jeg det som usannsynlig. Dog har de gutta her hatt rett nesten samtlige ganger. For oss som har vært med fra 12-25kr er det jo ikke krise. Hva tenker dere? Kjør debatt.

Positivt: Emisjon på høyere kurs, gir de finansielle muskler til skalering av organisasjon og produkt.
Negativt: Kun for de som har kommet inn de siste dagene, som får en minus på konto

Usannsynlig…

Meldinger fra hvor da??

1 Like

Med softox friskt i tankene i går, med bull artikkel og emisjon dagen etter, så bli jeg ikke sjokkert. De må helt garantert stille med noe penger i det nye selskapet også.

Utenkelig at noe slik settes i gang 2 dager FØR operational update hvor vi kanskje for første gang kan begynne å tenke på å få skikkelig guiding. Det rimer ikke.

2 Likes

Emisjonen til SoftOx var “varslet”. De hadde bunnskrapt kasse og tatt opp lån fra selskapet til styreleders bror for å holde seg flytende til de fikk opp kursen til et mer behagelig sted å sette emsisjon.

DSRT har ikke langt unna 200 millioner på bok.

1 Like

Da er det noen i dette nettverket som kanskje skal i fengsel snart?

5 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/541565

Cash per 30.juni: 204 mill og en EBITDA på -8 mill i 1h 2021, brenner de så mye cash nå at emi er aktuelt? Har ikke satt meg inn i caset.

Sett emisjon når du kan ikke når du må, er det noe som heter? Men jeg aner ikke jeg og er ikke veldig redd for emisjon heller. Men ingen røyk uten ild? Er jo ikke krise med vekstemisjon, det er positivt i mine små trangsynte øyne.

Dette høres for øvrig ut som innsideinformasjon.

Eller at man sprer “rykter” for å komme billigere inn.

Når det er sagt. Om det kommer en emisjon er helt umulig å si. De kan komme ganske overraskende.

1 Like

Det blir uansett ikke satt emisjon før man får operational update det er helt urimelig å gjøre det slik.

Enig med Teiner her. Det ville være kjemperart å sette en emisjon rett før Operational Update.

Men rett etter er kanskje perfekt igjen