Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

2 Likes

Linken minner meg om noe jeg hørte Ole si en av mange presentasjoner: “In order to combat desertification you have to start from the edges”

Kommer den første, store avtalen som et rent angrep på ørkenen- og ikke nødvendigvis med fokus på jordbruk?

De er jo ute etter å binde mest mulig jord med røtter, skape et regenerativt jordsmonn snarest mulig- og da er ikke jordbruk veien å gå

Israel celebrates ground breaking agriculture concepts at Expo2020

The first event will be held tomorrow (February 20) by The Ministry of Agriculture, in collaboration with the Agricultural Research Organisation, the Volcani Institute and Start-Up Nation Central, entitled “Innovative Agriculture & Food for All.

The three-day event will also showcase developments in the field of food production, including technologies to improve the quality and quantity of produce, how to reduce the use of pesticides, dealing with increasing desertification, the development of protein-rich foods, technologies to streamline work, how to reduce irrigation, soil loss and erosion, tree conservation, the utilisation of solar energy and more.

Oded Forer, the Minister of Agriculture and Rural Development, said: “Six months ago, Israel and UAE formulated a first-of-its-kind collaboration agreement for cooperation on research and innovation, including development of strains of produce suitable for growing in desert conditions.”

“This agreement is yet another step forward as we establish agricultural and trade relations to serve mutual interests. Israel has always been a global leader in agriculture, and today Israeli agri-tech plays a key role in finding innovative solutions to address climate change and our food security. The Expo event puts this in the spotlight,” he added.

http://tradearabia.com/touch/article/MEDIA/393241

Fant desverre ikke DCG på listen av selskap som skal ha stand her. Men uansett, markedet er så uendelig stort for DCG.

2 Likes

Nå er det virkelig krise.
Sjokoladen står i fare på grunn av tørke.:scream:
«Who do you wanna call» Dust Busters…

2 Likes

21 days later…

6 Likes

Table Talk

7 Likes

Hentet fra xtrainvestor forum , men er ang video over ja.

Edit : Table Talk / Transforming the desert into fertile land

fra ca 27:50 så bekrefter Idland at Dsrt er invitert til å delta i the great green wall ,et prosjekt som har tiltrukket seg titalls milliarder kroner fra FN og andre investorer. Dsrt kommer til å delta her straks de har kapasitet. Dette er altså det største prosjektet i verden på området.

Blir nok bra tilslutt dette :heart_eyes::+1:t2:

9 Likes

Den halvtimen var vel verdt å spandere! Her går det jo på skinner!

4 Likes

Hvilken video er det som det refereres til?

Ser det skrives “den over” - men det er mange linker over :slight_smile:

Forøvrig håper vi vel alle at det guides skarpere snart - utrolig kjedelig utvikling

Idland bekrefter invitasjonen på 28:11. Hvem sender dette til alle landets journalister?

Hmmm…

Han sier det jo faktisk rett ut - at de er “inviterte til å delta”, men at de ikke er med ennå grunnet kapasitet

“Inviterte til å delta” kan jo tolkes på mange måter - men da bør det i alle fall kommuniseres markedet at de har forespørsler som vil gi inntekter. Dette passer også som hånd i handske inn i dette med større aktør, SLA og å bevise leveringsevne som jeg fablet om tidligere før kontrakt signeres

Markedet er jo ekstremt negative til selskapet - ned nye 5 prosent i dag

TTT
Håper det går veien :shushing_face:

For det er kun DCG som raser om dagen eller?

1 Like

Haha tenkte svare det samme… 5% er jo “lite” ift mange andre som også egentlig presterer bra… knalltøft marked

DSRT er faktisk den som er minst ned av mine 3 hovedaksjer…

1 Like

På ingen måte - men det fundamentale blir jo bedre og bedre, finner det derfor merkelig at ikke “markedet” våkner og setter pris på dette. Men det er en helt annen skål, dersom Desert control kommuniserer til markedet at de har stående invitasjon til Green wall så tipper jeg at kalkulatorene fort går varme

Fordi markedet er forpestet med frykt tror jeg

Det er nesten som man håper at gode nyheter venter til krisen med Putin har fått en løsning. Gode nyheter har jo en tendens til ikke bli riktig verdsatt i et irrasjonelt fryktmarked.

5 Likes

Ja i et nedadgående marked blir gode nyheter nøytrale, nøytrale nyheter dårlige og dårlige nyheter uspiselige.

Får man en derisking underveis i et bjørnemarked får man ikke riktig prisreaksjon og det vil ta lang tid og gjerne nye nyter når man har kommet ut av bjørnetidene for å korrigere. Man kan se på slike ting som en kjøpsmulighet om man skal holde veldig lenge.

1 Like

Hva er det som selskapet har informert om som blir bedre og bedre? Jeg har stor tro på selskapet, men synes det for lenge siden burde ha informert om hva produksjonspapasiteten fra 12 enheter benyttes for, dersom den benyttes til noe i det hele tatt. Hvis den benyttes til noe, lurer jeg på i hvilken grad selskapet får betalt for produksjonen. For aksjonærene er det av interesse hva som skjer nå og ikke bare hva en venter kommer til å skje i framtida. Jeg synes en har forsømt seg er. Aksjekursen reflekterer dette slik jeg ser det.

Jeezez for et jammerkor av utålmodige sjeler. Det er q på fredag. Prøv å hold på aksjene i 3 dager til så får Dere svar på den 4.

16 Likes