Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Det er stortingsvalg 8. september 2025

Spurte ChatGPT om hvilken sak som har vært kampsaken til hvert enkelt parti:

Ser man bort fra fra at venstresiden vant totalt sett så hadde vinnerne, sett fra det enkelte partiets ståsted, følgende agenda:
image
image

Mens taper-partiene hadde følgende agenda:
image
image
image
image

Spørsmålet blir jo hvor rå AP føler de kan være her. Jeg tror at det beste her hadde vært et samarbeid på tvers av blokkene for å få på plass et skatteforlik, men å få med seg SV, MDG og R på det? :see_no_evil:

Høyre indikerte før valget at de kunne være interessert i et skatteforlik. Får håpe de står ved det.

Tror AP vant tilbake mange velgere med Norgespris på strøm! Det er jo det mest positive det partiet har kommet med på lang tid.

Komisk når dette var en resurs til folket i utgangspunktet, det er jo latterlig at det ikke ble gjort før og totalt latterlig at det ikke gjelder bedrifter også (så vidt jeg har forstått)

5 Likes

Ap fortsetter nok å regjere alene. Men trenger budsjettstøtte fra Sp, Mdg, SV og Rødt.
I andre viktige saker blit det slalåmkjøring som før.
Som en valgekspert sa det; Stortinget får mer makt i neste perIode på bekostning av regjeringen.
Kan bli mange morsomme fargekombinasjoner i viktige saker.

5 Likes

Erna fiksa biffen gitt :clown_face:

2 Likes

Frp ligger an til 48 kandidater, mens Senterpartiet, Venstre, Høyre og Kristelig Folkeparti har til sammen 43 kandidater, hvis det var som i gamle dager at Senterpartiet var et borgerlig parti.

Nå skal bøndene samarbeide med Rødt og SV.

3 Likes

Tutti frutti koalisjoner og Giske i fri dressur, dette kommer til å bli mye god politisk underholdning fremover… Dessverre går det på bekostning av AS Norge.

Men vi har nå, enn så lenge, fortsatt mange milliarder på bok å kaste bort.

1 Like

Jeg vil påstå det er sunt hvis det skjer. Det vil da bli kompromisser som går mot sentrum i stedet for ut mot ytterkant.

AP, SP og H har feks flertall hvis de vil samarbeide med å få gjennom saker. De tre har mer til felles enn resten av venstresiden.

5 Likes

De burde vurdere å bytte side, men det skjer ikke.

Ja, det var en skikkelig lur løsning på et knapphetsproblem. Kan de ikke samtidig innføre makspris på boliger i Oslo så løser de alle krisene med samme formel? Selv venter jeg på Norgespris på biff og laks, så de satans butikkbaronene ikke får loppet meg lenger med de feite marginene sine. Det tristeste/mest komiske ved dette valget er at et de to partiene som syns denne type “kurere symptomet” tiltak er glimrende politikk fikk over 10% oppslutning samlet. >1 av 10 syns dette er jævlig lurt. Smak på den.

4 Likes

Støre vil måtte gjøre den mest avanserte slalomkjøringen noen gang i norsk politik. Ikke umulig at han kan falle i en port.
Kan vanskelig se at Rødt, SV og MDG kan få gjennom noe særlig av sine saker.

1 Like

Selv om den sonen som tar strømsmellen er blå…

Og hva sa de om MDG?
«Garanterer Støre som statsminister og ikke Sylvi». Gjør AP grønnere.

1 Like

Nei fy faen…

Fire år til med tåkefyrsten som stryker med ene handa og denger deg med den andre.

Hele valget har vært en teatralsk tragedie…

8 Likes

Jeg tipper høyre vil ha et slagord neste gang :sweat_smile:

3 Likes

H og Frp var beroende av V og Krf, 2 vensterpartier som låtsas vare borglige.

1 Like

Erna trekker seg ikke på dagen, smått utrolig.

För samfunnet som helhet og för hederligt folk, så vore en Ap Sp H lösning bedre. Ikke bra, men bedre enn med det illeluktende SV og det komunistiske Rødt og det allmæne sivilisasjonsfientlige MdG.

5 Likes