Bikka over 6 nettopp
Godt og vel nye 6% må sies innenfor det akseptable, dog burde den endt over 6 idag.
Det jeg mistenker skjedde idag er at en eksisterende aksjonær, muligens Hjeltefjorden tømte seg helt, har solgt 1 mill aksjer da de seneste dagene. Etterfulgt av noen ultrakortsiktige som da fikk panikk og solgte med for å sikre noe gevinst.
Salgspresset var fraværende siste del av ettermiddagen og den hentet seg fint inn i auksjonen.
Mange er positive til Eiof, noen er negative. Ofte henger dette sammen med hva man selv sitter i, naturlig nok kanskje.
Ikke vanskelig å finne dritt om alle selskaper om man ønsker det, heller ikke vanskelig å finne positive elementer med alle.
Har brukt litt tid på å se gjennom de siste års regnskaper. Eiof er et lite selskap noe vi alle vet, selskapet har en flåte som mange kaller gammel, tja er den så jævla gammel sammenlignet med de andre selskapene?.
Nei, den er ikke det, fordi de fleste flåtene er rimelig like, de ligger på en snittalder på 11 - 12,5 år hele gjengen.
Og er det slik at man ikke skal investere eller kunne tjene penger på et selskap bare fordi det er lite?
Er det best å sitte som aksjonær i et selskap som tjener penger eller i et som taper penger.
Vil man sitte i et selskap som har muligheter for å betjene sine gjeldsforpliktelser eller foretrekker man et selskap hvor det kan bli vanskelig?
Som hobbyinvestor har man mange overveininger man må gjøre.
Mange er sikkert ikke klar over det. Holder Dof utenfor alt.
Men saken er den at Eiof er det enste av de fire selskapene notert på OSE som har klart følgende:
Høyere inntekter i q2 21 enn q2 20 og som har hatt økte resultater de tre siste kvartalene på rad sammenlignet med kvartalet foran.
EIOF | NOK |
q2 21 | 158 |
q1 21 | 110 |
q4 20 | 107 |
q2 20 | 144 |
Havila | NOK |
q2 21 | 138 |
q1 21 | 93 |
q4 20 | 104 |
q2 20 | 201 |
Sioff | USD |
q2 21 | 66 |
q1 21 | 56 |
q4 20 | 57 |
q2 20 | 65 |
Soff | NOK |
q2 21 | 1264 |
q1 21 | 1337 |
q4 20 | 1175 |
q2 20 | 1331 |
Så kan man si, hva forteller dette?
Dette forteller om en positiv utvikling for selskapet. Man har hatt et seismikk fartøy i drift gjennom hele q3 nå for første gang på en stund og sannsynligheten for at man får en flott økning av inntektene i Eiof nå i q3 er overhengende stor.
Ser ikke bort fra at man nærmer seg q3 fra 2019 som var på 176,1 mill.
Skriver dette her da noen later til ikke å skjønne hvorfor det kan forsvares at kursen øker.
En aksje prises i markedet på fundamentale resultater og eller på forventninger.
Eiof våknet til liv mot slutten idag og det interessante er at det gikk 370k aksjer på ustiden på slutten såvidt jeg kan se fra handelsloggen.
Begynner faktisk å fundere seriøst om noen satte en short for en dag eller to siden og nå fikk panikk og dekket seg inn.
I såfall kan det nok ha vært smart å gjøre.
Her er det monolog ser jeg…
Jepp, pleier å være det, en stund…
Used to it.
Soff tråden går av seg selv nå, så trenger ikke pushe der.
Bull
Interessante bevegelser på slutten idag da🤨
Japp, helt klart et signal etter dager med konsolidering.
Wow 370k.
Om det ble satt short denne uken, og som ble dekket inn på slutten i dag, så kan det vel bli interessant i Eiof i morgen og fredag.
Fryktelig selloff det var her nå da…
Kjøpsanledning.
SL utløst på 5,5 antar jeg.
Henter seg inn, snudde perfekt på støttenivået 5,25.
Sorry, solgte meg ut, hehe
Kjøpte litt ekstra på topp i dag🤣
Satser på mer futt i morgen.
Er det noen som har tilgang til aksjonærliste? Spennende å se om vi har forandring.
Er noen småendringer fra plass 11 og utover. De store har ikke gjort endringer overhodet. Mistenker det er kortsiktige tradere som går inn/ut.
Det er positivt at ingen av de store benytter anledningen til å selge inn i rallyet, så her kan det være rom for høgere kurs etter en konsolidering.
Buy the dip!!
Når du skriver at rsi over 70 er positivt har du avslørt at du ikke har peiling. Dårligste analysen jeg har sett. De seismikk båtene er skrap. Stålprisen betyr ingenting for så små båter som eiof har. Tipper han som har skrevet dette prøver å pumpe for å dumpe.
Hvor har jeg skrevet at rsi er over 70?
Ser ellers at du har gitt deg selv tommelen opp for ditt eget innlegg, lyser respekt lang vei av det.
Ikke min analyse, har jo skrevet at jeg hentet den fra annet forum.
En annen ting, ser vel ut som de du hevder har null peiling er Investtech, ser unektelig ut som TA er hentet derfra.
Så du kan bare umiddelbart slutte å beskylde og tillegge meg saker som jeg ikke har skrevet selv.
Kan godt hende de har dumpet. Så stille som de ble.
Uansett er oljeprisen 85 og ser ut som den skal fortsette å øke.
Reprising av EIOF er på gang og kommer til å fortsette. Skipene er en av de mest miljøvennlige, dette kommer EIOF til å høste gode kontakter av. Ser ikke poenget med å ha de nyeste skipene med en sinnsyk gjeld. Tror EIOF har valgt rett med å oppgradere.
Hoved aksjonærer sitter stille, Jahatt sitter med mange aksjer og har ikke solgt en eneste, dette er for meg svært positivt. Han har gjort mange gode investeringer.
RSI er vel på 59 i dag.