Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

Mange aksjer har byttet hender i Eiof den senere tiden.
Her som i andre aksjer har mange sittet lenge på lavere kurs og endelig fått mulighet for å lette seg litt, men det er liten eller ingen bevegelser hos de største aksjonærene.
Selv sitter jeg og kjøpte mer på dippen igår.

1 Like

Da ser det ut som vi er klar for et nytt rykk oppover.
Konsolidert og gevinst sikring i mange dager nå.

Rykket kom, så får vi se hvor høyt vi skal framover nå.

Om man sjekker dagens oppdaterte aksjonærliste er det ganske spennende lesing.

Smedasundet III 3 økte med 50k aksjer på fredag.

Dette er et selskap av Kristian Eidesvik og Berit Ingebjørg Eidesvik.

SMEDASUNDET III AS - KONTO #4 +50 000 +45,45% 160 000 0,2574%

https://proff.no/roller/smedasundet-iii-as/haugesund/eiendomshandel-og-utleie/IGEMMDE10MV/

2 Likes

Hei. De har vel ingen rolle i selskapet, da hadde det blitt børsmeldt. Men man må vel regne med at de har god oversikt over hvordan ståa er.

Riktig, det er min forståelse også.
Men, kan vanskelig tolkes som salgssignal er min første tanke, heller et kjøpssignal.

Ja, uten tvil et kjøpssignal.

Tror denne skyter videre opp snart, kjøpsratio bygger seg opp, vært nede og testet støtte på kr 4.8.

1 Like

De har MEGET god oversikt over Eioff, det er tette bånd her lokalt.

1 Like

Ja, det er jeg også ganske trygg på.:grinning:

1 Like

Skal ha litt god mage for slik volatilitet - les tillit til egne vurderinger:-)

Fordeler og ulemper med alt.
Eidesvik har såvidt meg bekjent kun Viking Prince i spotten og nå på litt lengre oppdrag for Aker som avsluttes medio november.
Utrolig viktig og ikke minst forutsigbart når selskapet har såpass få fartøy operative at dem går på lange og faste kontrakter i de månedene vi går inn i nå.

Antall fartøy i Nordsjø spotten har nå sakte men sikkert økt med 10 fartøy de siste ukene fra 74 til 84.

  • 1ahts og 9psv’er såvidt jeg kan se.

Litt interessant, Veritas Viking er ferdig med sin 3mnd kontrakt og satte deretter kursen for Dakar, dette er nå endret til Lisboa i Portgugal, spennende.

https://www.vesselfinder.com/vessels/VERITAS-VIKING-IMO-9173599-MMSI-259517000

Vi venter også nye kontrakter for Subsea Viking, Viking Prince når som helst.

Veritas Viking på plass i Lisboa, så får vi se hva som er videre plan etterhvert.

https://www.vesselfinder.com/vessels/VERITAS-VIKING-IMO-9173599-MMSI-259517000

Her er Viking Energy nevnt.

EIOF - Contract extension for Viking Princess

1 Like

Kjekt med kontrakt på et fartøy jeg ikke forventet på enda.
Avventer kontrakt på Subsea Viking, Viking Prince og Veritas Viking så dette var en melding av det hyggelige slaget.

1 Like

EIOF - Top Management Change in Eidesvik Offshore ASA

1 Like

Noen som har sett hvilke rater vi fikk på sist kontakt?

Det som er så synd at mellom- og langtidskontrakter i 99% av tilfellene aldri oppgis, men det må være grunn til å anta at det er på bedre betingelser enn tidligere.
PSV spotten i Nordsjøen nå er nok definitivt med på å dra opp ratene generelt i markedet.