Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

Ok, kan vel fort komme gode nyheter allerede neste uke👍 ser ut som salgsviljen ikke er så stor, ser frem til Q3.

1 Like

Veritas Viking som ligger til kai i Lisboa for fylling av drivstoff etc. står oppført med Langesund som neste havn.

COUNTERMARK

04012021001418

IMO

9173599

PORT ORIGIN

Abidjan

PROCESS

PTLIS121001967

FLAG

Noruega

NEXT PORT

Langesund

NAVIGATION AGENT

James Rawes Navegação, Lda

Av. 24 de Julho, 126 1º Esq

Telephone: 213470231

E-mail: operations@jamesrawes.pt

Vet ikke hva det kan bety, men antar det er bedre enn Bømlo. :grinning:

Som sagt er jeg veldig spent på hva som skjer rundt Veritas Viking og saken er den at den nå har lagt til kai igjen i Lisboa.
Sendte mail til Eiof forleden dag siden kontrakten som ble meldt skulle vare i 110 dager og at det nå er langt over tiden,
Fikk svar:

Så saken er uansett den at det som skulle være en 110 dagers sak nå nærmer seg 150 dager.
Hvertfall medio november nå, altså 1,5 mnd av q4 også.
Utrolig spent på q3 tallene som kommer om 2 uker.

Ser bra ut dette, nå puster vi Sioff i nakken på vinnerlisten. :grinning:

Veritas Viking er helt åpenbart på oppdrag i Lisboa området.
Og den skal være på oppdrag fram til hvertfall 10.nov etter hva jeg kan se så dette er spennende at oppdragsgiver fortsetter å nytte fartøyet.
Skulle helst ønsket en melding nå med forlengelse fordi nå begynner det å bli endel utover 110 dager som ble meldt.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9173599

EIOF – Eidesvik Offshore ASA enters into a MoU with Aker BP and Alma

1 Like

Noen tanker om Q3? Hvilke forventninger er priset inn i aksjen nå?

Det trengs 3 ganger mer fuel å kjøre grønn ammoniakk kontra diesel. Blir ikke billig akkurat

Trro de vil levere bra, men aksjen er dessverre usexy i markedet

Tja, på ok tall kan traderne ta den til nye høyder :+1:

Jepp, helt klart

EIOF - Report for 3rd Quarter 2021

Enda et offshore selskap som øker inntjeningen, begynner materialisere seg en klar trend

Jepp, ser lysere ut nå👍

FA klarer selvsagt å vinkle det som jævla negativt

Selvsagt, litt mye forlangt at de skal lese alt🙄

1 Like

Ser at 11 okt skrev jeg følgende i tråden her:

“Ser ikke bort fra at man nærmer seg q3 fra 2019 som var på 176,1 mill.”

Var ikke mye feil det gitt

1 Like

Leser ein regnskapet litt nøye ser ein at Eiof har tatt nedskrivninger på subsea flåten. Ein kan ikkje seie at det er positiv readthrough til andre supplyselskap. Så eg trur iallefall at ein ikkje kan håpe på oppskriving av verdier i nær framtid (1-2år minst). Positivt Outlook med spesielt fokus på lengre kontrakter er ganske positivt for dei andre supply selskapa

De nedskrivningene må jeg ærlig si at jeg ikke så komme.

Ikkje eg heller. Derfor tenker eg at det er litt negativt for alle i bransjen. Får håpe at det er på grunn av for lite nedskrivninger tidlegare.