Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

Mest sannsynlig, men Dof gjorde vel det samme?

image
DOF gjorde akkurat det same, men litt annen situasjon i DOF.

1 Like

Dere må ikke glemme at det praktiseres litt forskjellige regnskapsprinsipper ift. Avskrivninger- og som jeg har sagt til det kjedsommelige. Her kommer bla. SOFF godt ut.

Jepp, klar over det.
Likefullt overrasket

EIOF opererer med 15-30 avskrivningstid, og da kan man jo tenke seg hvilken del som avskrives på 30år. Kanskje egentlig ikke så galt for OCVer, men ikke dersom 20års-grensen følges opp av flere (mange nok)) oppdragsgivere. Dette er forhold jeg beskrev her på forumet for noen måneder siden- og som derfor for meg ikke finnes overraskende.

1 Like

EIOF – Notifiable trading

1 Like

Nå endte det med minusresultat, men jeg mente hele tiden at selskapet kunne komme til å levere rundt 0 eller rett i nærheten, nå viser det seg at det var også slik det lenge lå an ifølge denne artikkelen.
Men, sånn er det, hvem kunne vite at det ville bli tatt nedskrivinger nå i q3 og valutasvingninger er vanskelig å beregne.

Skrev resultatet ned i minus igjen | Finansavisen

EIOF – Notifiable trading

1 Like

EIOF - Contract extension for Viking Queen

1 Like

De har vel fått en løsning på gjeldsbetalingen, der mye av dette er løst. Ser inne problemet.
Er Bull!

Ser de var og hentet den ene seismikk båten på Bømlo nå i formiddag.

Vet du hvilken, kan ikke se at noen av dem er i bevegelse på vesselfinder

Det kan jeg dessverre ikke svare på, hadde ikke kikkert for hand. Er ca. 1 time siden den forlot Bømlo med en utenlandsk AH / taubåt som kom i går.

Ok, takk.
Mulig en til hugging.

Er så liten omsetning 95% av børsdagene at den er litt ekkel å handle i.

Gjorde allikevel 1k på en liten intradag handel i forrige uke. EIOF burde jo få en reaksjon etterhvert den også, men så har bankene noen avtaler om at ekstra fortjeneste skal gå til tilbakebetaling. Så antar at den kommer til å lagge SIOFF, SOFF og eventuelt et restrukturert DOF.

1 Like

Lite salg nå, pareto er ute som du sa, Veim videre er opp. Har snitta med ned så er i pluss pr idag.
Eiof kan gå hvert øyeblikk.
Teknisk ser den veldig bra ut.

Da er vi på veg, SMA 50 utløst.
Kjøpssignal

https://newsweb.oslobors.no/message/551169

Usikker på å det har å si, men virker som firmaet sjøl synes det er veldig bra.

Dette er positivt ja. Viser at verdiane kan fort vere meir enn antatt i regnskapet

Men, kanskje ikke så veldig heldig for selskapet at de ser seg nødt til å selge sitt mest verdifulle skip for å sikre EK!?